Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.06.2005, 09:38
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

laturin/alipainepumpun lämpö?


muutamaan kertaan tullut näpelöityä laturia BJ:stä ajon jälkeen ja paketti tuntuu aika kuumalta, kyllä siihen sormet kärsii tökätä mutta kovin pitkästi ei kyllä kärsi pitää. lataus pelaa ja alipainetta ainakin jarrujen perusteella olis käytössä. hiukan alipainepumppu pyöriessään "jollottaa" mutta ei mitään muuta oiretta ole. kyllähän öljy tietenkin lämmittää kiertäessään pumpussa vaan silti tuntuu kuin kaik ei olis kohdallaan..

onko muilla ollut vastaavaa havaintoa? mikähän mahtais olla niin sanottu normaalilämpö?

Note! This message was posted anonymously!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 20.06.2005, 10:30
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.314
Perusasetus

Kyllä se on ihan normaalia, että laturi on ajon jäljiltä pinnastaan sormituntumalla kuuma, jos se lataa akkuja tai on valoja päällä. "Normaalilämpö" riippuu virrantarpeesta, minkä laturi joutuu täyttämään. Diodit siellä sisällä alkavat tykkäämään huonoa, jos laturin sisälämpö nousee liikaa, mutta ne ovatkin siksi jäähdytysilman reitillä. Diodin puolijohderajapinta kestää n. 150 asteen läpötilan, mutta ympäristön (laturin sisäpuoli) on oltava sitä selvästi alempi. Kenttäkäämin (staattorin) raudat ovat kuumemmat kuin laturin läpi kulkeva jäähdytysilma. Jos muutaman sekunnin ajan pystyt pitämään sormiasi kenttärautojen päällä, niin ei mielestäni ole liian kuuma.

Monissa muuntajissa on samanlaisten lakattujen käämilankojen suojana rautoihin piilotettuna semmoinen n. sadan asteen lämpösulake, joka katkeaa, jos raudat kuumenevat yli sen. Siitä päätelleen rautojen lämmöt alle sadan asteen on OK. Toki laakerien voitelu saattaa kärsiä, jos ne lämpenevät liikaa, mutta ne saavat suurimman lämmön roottorikäämistä akselia pitkin ja sen lämpöä ei oikein pääse sormin mittaamaan.


Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Automaatin öljyn lämpö tolavi Tekniikka & Jutustelu 4 25.04.2008 12:08
O: HJ61 alipainepumpun banjo osilpi O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 21.11.2007 21:20
Alipainepumpun tuotto Killer-Wo Tekniikka & Jutustelu 5 21.09.2006 21:03
lämpö ongelmia Tekniikka & Jutustelu 5 13.04.2006 21:56
Nissan KC:n lämpö ongelma Samppa Tekniikka & Jutustelu 2 28.07.2005 21:18


Sivu luotu: 10:20 (GMT +2).