Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.11.2011, 20:11
farmforest:n Avatar
farmforest farmforest ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 23.11.10
Sijainti: Salo
Viestit: 376
Perusasetus

Isuzu ongelmia...


Isuzun omistajia taitaa olla niin vähän että omalla foorumilla ei oikein ole auttajia.. Vai onko jo kaikki isuzut metallinkierrätyksessä..?
No jokatapauksessa olis otsikkoon liittyviä kysymyksiä dieselguruille.

Autot on Trooper 2.8TD -89 ja Campo 4x4 2.5D -92.

1. Molemmat on pirun hyvin lähteneet käymään kovillakin pakkasilla mutta nyt saa sahata kumpaakin useamman sekuunnin aamulla. Varsinkin Trooperia. Suodattimet on tyhjennetty ja Sinolia on tankissa sopivasti. Tankkikin putsattu että vedestä tuskin on kyse.. Mikä mahtaa olla homman nimi?

2. Kun Campo käynnistyy kylmällä ilmalla niin ensimmäisen minuutin saa käyttää tyhjäkäyntiä. Heti starttauksen jälkeen auto kyllä vastaa kaasuun, mutta koko vehje tärisee ja pakoputkesta pukkaa savua tolkuttomasti. Tuntuu että ehkä käy kahdella tai kolmella tai kaikilla mutta pirun huonosti kuitenkin. Tyhjäkäyntiä käy hyvin. Minuutin kenkimisen jälkeen vika katoaa itsellään ja käy taas todella nätisti kierroksilla. Kesällä tätä vikaa ei ole. Mikä juttu tää on?

3. Onko käyttäjä Ooppeli tai joku muu vaihtanut koskaan laatikosta kardaanin puolimmaista laakeria? Tuntuu jolkottavan jonkun verran ja on noin millin verran klappia? Taitaa olla meillä kuitenkin samat laatikot ja jostain muistan kuulleeni että olis joku tyyppivika toi laakeri...

Siinä olis tollaset propleemat, olisin kiitollinen kun joku osais vastata...

T: Esa

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.11.2011, 23:12
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.316
Perusasetus

Taitaa olla joku hehkutulppa pimeänä? Ainakin oireet viittaa siihen. Toinen syy voisi olla väärä pumpun ajoitus. Varmista kampiakselin hihnapyörän pultin kireys. Jos on päässyt löystymään, voi kiilaura olla hakkautunut väljäksi ja se sekoittaa pumpun ajoituksen. Se taas vaikuttaa myös käynnistyvyyteen.

Laatikossa millin välys laakerissa tarkoittaa äkkiä hammaspeikon vierailua rattaissa. Kuulemma (?!) Campon laatikko ei kestä vedättää isolla vaihteella pienillä kierroksilla.
__________________
Jukka
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.11.2011, 10:34
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.212
Perusasetus

Hehkuvaivalta kuulostaa varsinkin jos ei niitä ole hiljattain vaihettu. Ovatten kulutus tavaraa.

Mitä taas sinoliin tulee niin sitä ei kyllä tarvi, eikä oikein saisikaan käyttää dieselissä, tai saa jos välttämättä haluaa, mutta se on tarpeetonta ja mahdollisesti haitallista syöttöpumpulle.

Suotimien vaihto ja talvilaadun käyttö pitäisi riittää...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.11.2011, 11:16
autotohtori:n Avatar
autotohtori autotohtori ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 06.09.10
Sijainti: tukholma
Viestit: 417
Perusasetus

Hehkuvika


Uudet hehkut ei paha vaihtaa vanhoista on vain tullut käyttö kerrat täyteen.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.11.2011, 15:19
Ooppeli:n Avatar
Ooppeli Ooppeli ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.01.06
Sijainti: Kerimäki, Finland.
Viestit: 1.110
Perusasetus

Miulta kanssa ääni hehkuille. Samanlaista ongelmaa oli ku kaks hehkua pimeenä. Ehjillä hehkuilla lähtee kovallakin pakkasella hyvin käyntiin. Käyntii ääni ei sit olekaan mukavaa kuunneltava. Tärisee koko auto

Laatikon kestävyydestä ei ole tietoa. Itella 6vuotta kestänyt hyvin vaikka ihan nätisti ei aina oo tullu ajeltua x)
__________________
"I love to drink beer, I need one bottle a beer a day"
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 03.12.2011, 21:38
farmforest:n Avatar
farmforest farmforest ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 23.11.10
Sijainti: Salo
Viestit: 376
Perusasetus

Nyt Campo teki sen ettei käynnisty enää lainkaan. Testailin hehkujen toimintaa pitämällä autoa muutaman tunnin lohkolämppärissä jonka jälkeen lähti vaivoin käymään. Ilman lämppäriä ei lupaakkaan käydä vaikka akkukin on ihan iskussa.

Ei muutakun hehkukauppaan ja uudet tilalle, eikä mitään vaikutusta. Mahtaako hehkuille tulla virtaa laisinkaan kun laitoin yleismittarin +-piikin siihen metallikiskoon joka hehkujen päällä kulkee ja toisen piikin maihin. Kaveri käänsi avaimesta niin mittari ei värähtänytkään. Teinkö mittauksen oikein?

Ihmeellisintä oli että kun autoa hinattiin, niin lähti välittömästi käymään kun kytkimen nosti.. Auto oli taas ollut lämppärissä mutta nyt ei lähtenyt startilla..

Onko tuolla joku rele mikä kytkee hehkut päälle ja samanaikaisesti kytkee sammuttajan pois toiminnasta? Pumpun päällä ei ainakaan näy eikä kuulu mitään liikettä kun avainta kääntelee..?

Siinä taas pari ongelmaa fiksummille.

T: Esa
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 04.12.2011, 13:12
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Kyllähän siihen hhkunkiskoon pitäs virta tulla, kun avaimesta kääntää hehkua... Ja sit kuulua jostain releestä napsahdustakin, kun se lyö päälle...

Mikäli epäilee hehkujen toimivuutta yksistään, niin hehku irti ja starttikaapelia käsille... Maaakenkä akun maahan ja hehkussa runkoon... Sit virta toiseen knapaan ja hehkussa siihen mihkä se mutteri tulee... Puolenkymenen sekunnin perästä pitäs ns. nuppi hekua mikäli on terve.... Ja mikäli ei, niin se on musta...Sit ku on testannu, niin se on kyllä kuuma (terveessä)....

Hehkun relettä kyllä epäilen, ja mikäli näin on käynyt ni voi olla hukassa sellanen rele jo... Eli lääkkeeksi löytyy ns. nappiheku... Akusta/-akuilta suoraan johdot (sulakkkeen kera) napille, ja napilta sitten johtoo siihen hehkunkiskoon.... Napiksi sit mieluten sellanen missä on hopeajuotteinen sisuksissa... Muut ei kestä ku kerran, jos sitäkään.... Itse laittanut pariin autoon nappihehkun, ja tiedän miten ton napin palaminen vituttaa...
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 04.12.2011, 21:39
pkumpumaki pkumpumaki ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 27.02.10
Sijainti: P-pohjanmaa
Viestit: 5
Perusasetus

isuzu


Itellä kans tuo TFS54 isuzu,ongelmia ollu samoja.Käytin just suutin huollossa ni oireet paheni,nyt ei enää lähe käyntiin,syöttöpumpu varmaan paskana ku ei jaksa uusille suutttimille pukata tarpeeksi painetta.onkohan kellää ollu vastaavia kokemuksia.???
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 05.12.2011, 21:56
farmforest:n Avatar
farmforest farmforest ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 23.11.10
Sijainti: Salo
Viestit: 376
Perusasetus

Itte just juttelin kaverin kanssa jolla oli joskus ollu dieseli eskortti. Ei kuulemma startilla lähteny käymään mutta vetämällä heti. Pumpun ajotus oli siinä ollu pielessä että voi hyvinkin olla sama vika noissa. Ja jos pumppu on kokonaan paskana niin maksaa varmaa iha perkeleesti...
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 26.03.2012, 13:16
farmforest:n Avatar
farmforest farmforest ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 23.11.10
Sijainti: Salo
Viestit: 376
Perusasetus

Isuzu ongelmia...


Pistin nappihehkun eli hehkutus toimii ainakin nyt.

Kertokaapas Dieselgurut että minkälainen pumppu tommosessa isuzussa oikein on? Siirtopumppua ei ole koko vehkeessä vaan ruiskutuspumpun takana on kalvo joka toimii alipaineella.

Katsokaas kun vikana on nyt ilmeisesti se että polttoaine pääsee valumaan takaisin letkuja pitkin tankkiin eli ilmaa saa jostain. Käsipumpulla kun pumppaa (ihan helvetin kauan) ja starttipilottia käyttäen lähtee käyntiin ja käy hyvin ja ottaa kierroksia eli pumppu tuskin on rikki. Mutta vaikka käsipumppua käyttäen pumppaa suodattimen täyteen niin ilman starttipilottia ei käy! Miksei?

Minkälainen tuo alipaineletkujen viidakko oikein on? Kaikennäköistä magneettiventtiiliä ja ties mitä on vaikka kuinka saatanasti..

Onko käyttäjä Ooppeli tutustunut aiheeseen?

T: Esko
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 26.03.2012, 19:03
Ooppeli:n Avatar
Ooppeli Ooppeli ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.01.06
Sijainti: Kerimäki, Finland.
Viestit: 1.110
Perusasetus

Joo joskus tutkin mikä pumppu noissa on mut taitaa olla niin harvinainen malli. Xexel tais olla merkki.

Onneks omassa kulkineessa ei ole viel ollu tollaisia ongelmia. Ja toivottavasti ei tulekaan. "koputtaa puuta"

Ja niistä alipaine letkuista ei oo mitään tietoa.
__________________
"I love to drink beer, I need one bottle a beer a day"
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 28.03.2012, 17:17
farmforest:n Avatar
farmforest farmforest ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 23.11.10
Sijainti: Salo
Viestit: 376
Perusasetus

Voiko sammuttaja olla jäänyt päälle mutta silti käynnistyy ja käy starttipilotilla? Kun ei startilla lupaakkaan käydä mutta tuolla aineella heti. Polttoainekin menee pumpulle asti, vaihdoin läpinäkyvät polttoaineputket niin ilmakuplia ei näkynyt missään eli se ei olekkaan ongelma.

Trooppereissa on varmaan samanlaisia sähkösysteemejä, ainakin 2.8 turbossa. Hanttarinpuolella sulakerasian vieressä on sellaisen suojapellin alla kaksi isoa relettä, toinen naksahtaa kun kääntää virrat päälle, kuuluukohan molempien naksahtaa?

On kyllä aivan pakko ihmetellä että miten edistyksellinen on tuollainen 20 vuotta vanha Isuzun moottori! Verratkaa mihin tahansa samanikäiseen dieseliin...

T: Esko
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 28.03.2012, 17:38
patrol90 patrol90 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 04.10.11
Sijainti: Oulu-Sonkajärvi
Viestit: 27
Perusasetus

Tarkista venttilivälykset
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 28.03.2012, 19:02
nyyperi nyyperi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.10
Sijainti: Ristiina
Viestit: 434
Perusasetus

Itse joskus useammankin isuzun kanssa taistelleena, en voi kuin... kehua? Okei vitsi vitsi.. Mulla oli kanssa joskus noita hehekutus vikoja ja jne.. Toiseen isuszuun vaihoin hehkut ja ei auttanut, mutta huomasin ettöä siinä oli sellainen johtosulake , muistaakseni ennen hehkurelettä, eli se näyttää normi sähköjohdolta mutta onkin sulake joka voi mystisesti toimia, eli kyrvähtää.
Toisesta isuzusta meni se hehkujen rele, ja kyllä mä korvasin sen jollain bilteman yleisreleellä..
Olen muuten sitä mieltä että oikeasti isuzut on paljon, erittäin paljon mainettaan parempia. Se viimeisin campo, oli semmonen kingcappi, tai mikä se nyt isuzulla onkaan, ja oli helkkarin hyvä etenemään lumessa, vaikka kaikki sanoivatkin ettei sellaisella risukeulalla mittään tee. Kylläpä vaan teki, uskallan väittää että ihan vakio maastureiden eturiviä, rakentaminenkin onnii sitten se toinen juttu.

Viimeksi muokannut nyyperi : 28.03.2012 19:04 Perustelu: Lisätty tekstiä, ja muokattu sanoja suomeksi
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 29.03.2012, 15:34
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.212
Perusasetus

Onko edes käyny mielessä että viet sen jollekkin pajalle??

Ja onko suotimet vaiheltu milloin?
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 29.03.2012, 18:09
farmari:n Avatar
farmari farmari ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 04.02.06
Sijainti: länsirannikolla 64P/24I
Viestit: 1.569
Perusasetus

Yksi mahdollinen on käyttöakselin stefa. Sitä vuotoa on vaikea huomata, mutta käyttäytyy juurikin noin. Tuota vastaan taistelin huonolla menestyksellä polttoainepumpulla, joka pumppas aina sen aikaa, kun hehkutti. Stefan vaihtamalla vika korjaantui...
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 02.04.2012, 17:17
farmforest:n Avatar
farmforest farmforest ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 23.11.10
Sijainti: Salo
Viestit: 376
Perusasetus

Meinaat siis syöttöpumpun akselin stefaa? Että ilma jäisi pumppuun pyörimään eikä siirrä ainetta eteenpäin? Mitään vuotoa ei näy ainakaan ulospäin ja tuntuu nyt pikemminkin että vika olisi sähköpuolella mutta semmosta ihmistä en ole tästä maasta vielä löytänyt ketä tietäisi tosta alipaine/sähköventtiileistä että miten ne tuota konetta ohjaa. Jos joku sellaisen tietää saa suositella tänne. Releitäkin tommosessa on vaikka millä mitalla..

Eikö tuollalailla kun starttaa mutta ei lupaakkaan käydä niin pitäisi pakoputkesta tulla jonkunnäköstä savua? Tästä kun ei tule pihaustakaan... Kun käsipumpulla pumppaa niin letkusta näki että aine meni pumppuun eikä ole takaisin suodattimeen päin tullut. Mutta ilman starttipilottia ei käy. Sillä lähtee heti, ottaa kierroksia ja käy niinkuin pitääkin.

Pajalle vieminen ottaa luonnon päälle, se olisi ensimmäinen kerta... =)

Viimeksi muokannut farmforest : 02.04.2012 17:29
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 02.04.2012, 20:25
Ooppeli:n Avatar
Ooppeli Ooppeli ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.01.06
Sijainti: Kerimäki, Finland.
Viestit: 1.110
Perusasetus

Tuolta löyty jotain suuntaa antavaa tietoo pumpusta.

http://www.vepump.cn/CZZ.htm

ja jos pumpun mallin saa selvitettyä niin tuolta myös jotain tietoa.

http://www.zexel.com/fastmovingparts.htm
__________________
"I love to drink beer, I need one bottle a beer a day"

Viimeksi muokannut Ooppeli : 02.04.2012 20:32
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 02.04.2012, 21:33
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.212
Perusasetus

Ok. Olikos ne jo mainitut "johto sulakkeet" tarkastettu??

Noistahan en hittojakaan tiedä mutta homma olisi viisainta aloittaa tarkastamalla ihan jokainen sulake.

Sen jälkeen jos siinä syöttöpumpun kyljessä on joku töpseli, eli sähköinen sammutin, ja se voi olla pienikin mötikkä eli pelkkä magneetti venttiili, niin se irti ja siihen yleismittari tai koetus lamppu kiinni ja sillä selviää että tuleeko siihen jännite kun virrat laittaa päälle, Sekä tuleeko siihen jännite startatessa.

Jos ei niin sitten pitää etsiä syy miksi ei. Ja toiminnan voi kaiketi kokeilla että pistää akulta siihen suoraan jännitteen. Jos lähtee käyntiin tai edes savuaa putkesta niin sammutin ja pumppu on ehjä eli vikä on muualla.

Jos taas jännite tulee niin sitten se sammutin on varmaan sökö. Eli irti ja tarkistus vielä tai sitten uuden etsintä.

Sitten voisi avata vaikka jotakin suihkuputkea hieman suihkun juuresta ja koittaa lentääkö sieltä dieseliä. Jos niin sitten siinä on edes jotain eloa.

Ja kun tuo puoli on hanskassa niin sitten vielä ne hehkut irti ja niiden tarkistus koska jos sitä on nyt muutama viikko sahailtu tuloksetta käyntiin niin ei ole kaukaa haettua että ne on jo uudelleen sököt.

Sitten kun se käy niin poista kaikki omat sätökset ja koita etsiä se ensmäinen vika mihin tuo isuzu pysähtyi...

Nii ja jos se on jakaja pumppu niin siinä ei välttämättä edes ole siirtopumppua vaan se pärjäilee omineen niin kauan kuin tankissa on ainetta...

Ja jos taas siinä on turbo niin se "alipaine" systeemi on ahdonalaisen syötön säätö eli siihenkään ei tarvi puuttua.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 03.04.2012, 12:53
farmforest:n Avatar
farmforest farmforest ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 23.11.10
Sijainti: Salo
Viestit: 376
Perusasetus

Hei sanokaapas kumpi noista mahtaa olla se sammuttaja (vai onko kumpikaan) kun avaatte ton Ooppelin lähettämän vepumpin- linkin. Tuo mikä törröttää pystyssä musta hattu päässä/punainen johto vai samanlainen pumpun "perseessä" vaakatasossa musta hattu/ruskea johto?

Tuollaista johtosulaketta en ihan äkkiseltään löytänyt, mahtaako Nyyperi muistaa minkänäköinen tarkalleenottaen mahtoi olla?
Muut sulakkeet ovat kaikki ehjät.

Niin ja vielä sitä että jos sammutin on jäänyt päälle, niin onko se mahdollista että starttipilotilla se lähtee käymään heti ja käy sen jälkeen normaalisti? Mikä sen sammuttimen sitten avaisi kun kone ensimmäisen kerran potkaisee?

Viimeksi muokannut farmforest : 03.04.2012 13:04
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 03.04.2012, 15:55
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.212
Perusasetus

Siis lähtee pilotilla käymään ja jää käymään ja pelaa normaalisti???

No sitten tarkista hehkut. Etukammio kone ei normaalisti lähde kylmiltään käntiin ilman hehkuja. Lämppäristä tai kuumiltaan kylläkin.

Sitten tulisi mieleen virtalukon pohja tai tai joku muu yhteys mistä se sammutin saa ohjauksensa silloin kun avain on startti asennossa.Ja kun se lähtee tulille niin sitten kun avaimen löysää ON asentoon niin jää käyntiin.

Selittäisi myös miksei se dunkkaa valkoista startatessa.

Voisiko se toinen käikäle olla sähköinen pakkosyöttö eli startatessa päästää säätötangon liikkumaan normaalia pitemmälle.?? Ja näin antaa enemmin dieseliä starttiin.

Ja nämäkin voi olla naimisissa sen hehku systeemin kanssa jollain tapaa. Eli jos ei muista hehkuttaa niin startatessa hehkuttaa automaattisesti, ja antaa myös pakkosyöttöä. Ja jottei kaikki toimisi aina samaan aikaan niin jossain on oltava jonkinlainen diodi/ rele systeemi joka päästää sähköä vain sinne minne sitä milloinkin saa päästää.

Mitä kaikkea tarkalleen ottaen oot jo kerinny nyhtää sieltä irti?
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 03.04.2012, 16:37
Ooppeli:n Avatar
Ooppeli Ooppeli ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.01.06
Sijainti: Kerimäki, Finland.
Viestit: 1.110
Perusasetus

Ton kuvan pumppu taitaa olla lähimmäksi sitä miltä pumppu näyttää.

http://www.zexel.com/fastmovingparts....asp?Pump=2279

Ja liekö osanumero 11 eli magneettiventtiili on sammutin?

Niin ja onkos jakohihna milloin viimeksi vaihdettu? Hihna pyörittää syöttöpumppua. Oisko mahdolista että ajoitus on mennyt pielee?
__________________
"I love to drink beer, I need one bottle a beer a day"

Viimeksi muokannut Ooppeli : 03.04.2012 16:47
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 03.04.2012, 19:56
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.212
Perusasetus

Tietämättä olettaisin sen sammuttimen olevan juuri tuo kuvan 11 osa.Eli magneetti vena.

Nii oliko ne hehkut vaihdettu uusiin missään remontin vaiheessa?

Luin uudestaan eli oli....
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi

Viimeksi muokannut Bj Andy : 03.04.2012 20:01
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 03.04.2012, 22:08
farmforest:n Avatar
farmforest farmforest ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 23.11.10
Sijainti: Salo
Viestit: 376
Perusasetus

Tää on hyvä palsta kieltämättä, apua tarjotaan kiitettävästi.

Laitanpa tähän vielä (selvennykseksi?) oireet.

-temppuilu alkoi sillä että eräs aamu sai pyörittää akun lähes tyhjäksi ennenkuin lähti käymään erittäin vaivoin. Ennen lähti heti.

-seuraavaksi ei lähtenyt startista enää ollenkaan. Lämppärissä olon jälkeen lähti hinaamalla heti käyntiin kun kytkintä nosti, mutta ei startista.

-starttipilottia käyttäen lähtee heti käymään ja käy normaalisti. Mutta ei lupaakkaan ilman sitä.

Epäilin hehkujen ja hehkun releen toimivuutta joten:

-hehkut on uusittu.

-nappihehku asennettu.

-lisäksi tankki on putsattu ja koepaineistettu, ylipaineventtiili huutaa jossain vaiheessa joten vuotoja ei ole.

-oireena on myös se, että kun auton on starttipilotilla laittanut käymään, antaa koneen käydä lämpimäksi ja sammuttaa, antaa seistä sammuneena vaikka puoli tuntia, niin sen jälkeen useamman sekuunnin sahauksen jälkeen lähtee vaivoin käymään. Kylmällä koneella ei toivoakaan käydä.

Viittaa vahvasti hehkuihin mutta kun nekin ovat uudet ja nappihehkuakin painaessa mittarivalot himmenevät niin kyllä siihen kiskoonkin sähkö mielestäni menee.

Epäilin myös ilmavuotoa, eli jos jostain ilmaa saa niin siirtopumpun puuttuessa polttoaineen pumppaaminen pumpulle omin voimin kestäisi kauan, mutta tämän vaihtoehdon voi nyt mielestäni poissulkea.

Tämä jakohihnahomma on sellainen että itseasiassa on tullut ajettua jo 10tkm vaihtovälin yli eli se olisi kyllä järkeenkäypää. Itse myös epäilin ajoituksen muuttumista MUTTA kun auto starttipilotilla lähtee käyntiin, niin voiko auto käydä normaalisti ja ottaa kierroksia jos ajoitus on pielessä? Ja haalealla koneella lähtee kuitenkin huonosti käymään..

Eipä tämä tuohon sammuttimeenkaan tai virtalukon pohjankaan oikein mielestäni (enää?) liity kun se haaleana jotenkin käy?. Vai?

Laittakaas dieselimiehet kaikkenne peliin =). Kiitoksia tähän asti!

T: Esko

Viimeksi muokannut farmforest : 03.04.2012 22:11
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 03.04.2012, 22:27
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.212
Perusasetus

Meitsi pysyisi edelleen hehkujen ympärillä.

Eli mikä nappi siinä hehkussa on ja onko mitään relettä tms. välissä?

Ne hehkut ottaa äkkiä 30-60 amppeeria virtaa joten jos johdot ja kytkin ei ole tarpeeksi jämyt niin mikään muu ei hehku kuin se johto.

Eli kokeile vielä startti kaapelilla suoraan akulta sinne hehkukiskoon ja heti startti perään vaikka kaverin kanssa.

Ja EI pilottia tässä kohtaa koska jos siellä joku sattu hehkumaan samalla kun se saa pilottia niin siitä saatta löytyä äkkiä hieman näkyvämpääkin vikaa...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
2l-t ongelmia Kossu88 Tekniikka & Jutustelu 3 23.05.2011 19:38
hj 61 ongelmia Tekniikka & Jutustelu 2 01.04.2007 17:00
2L ja 2LT ongelmia?? las-c Tekniikka & Jutustelu 34 11.12.2006 21:52
Ongelmia patrollissa Tekniikka & Jutustelu 6 24.05.2005 11:18
LJ:n ongelmia LaaLaa Tekniikka & Jutustelu 17 14.10.2004 13:52


Sivu luotu: 05:41 (GMT +2).