Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.07.2012, 13:40
Tapsa Tapsa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 11.09.03
Sijainti: Tuusula / Kuopio
Viestit: 214
Perusasetus

G-Mersun moottorin irrottaminen


Olis otsikon mukainen rojekti viimeinkin edessä. Kuikuilin koneen takaosaan ja näyttäisi, että on ne "yläkulmien" pultit aika ahtaassa paikassa...

Pätkä G W460, jossa se 5 sylinterinen kolmilitranen Diesel.

Saako tuota konetta ylipäätään paikoillaan irti vaihteistosta vai pitääkö vaihteistokin irrottaa ja koko pakettia nykäistä sen verran eteenpäin, että hankalimmat pultit saa irti?

Vai pitääkö keulan peltejä purkaa pois?

Reikää laikalla lokasuojiin?

Miten työ konkarit ootta rojetkin suanunna tehtyä?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.07.2012, 17:52
FROM FROM ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 25.06.08
Sijainti: KANGASALA
Viestit: 706
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tapsa Näytä viesti
Olis otsikon mukainen rojekti viimeinkin edessä. Kuikuilin koneen takaosaan ja näyttäisi, että on ne "yläkulmien" pultit aika ahtaassa paikassa...

Pätkä G W460, jossa se 5 sylinterinen kolmilitranen Diesel.

Saako tuota konetta ylipäätään paikoillaan irti vaihteistosta vai pitääkö vaihteistokin irrottaa ja koko pakettia nykäistä sen verran eteenpäin, että hankalimmat pultit saa irti?

Vai pitääkö keulan peltejä purkaa pois?

Reikää laikalla lokasuojiin?

Miten työ konkarit ootta rojetkin suanunna tehtyä?
, syyläri ja muut edestä pois ja kone laatikon kanssa pois.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.07.2012, 19:14
Mörkö:n Avatar
Mörkö Mörkö ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 30.11.03
Sijainti: Harjavalta, Finland.
Viestit: 202
Perusasetus

Vaihteiston yläreunan pultit saa kyllä irti jossei halua vaihteistoa irroittaa samalla. Mutta kannattavin on ottaa vaihteiston kanssa pois yhtenä pakettina.. kytkimen keskityskin on helpompaa, jos kokonaan uuden moottorin vaihtaa. Ainoo hankaluus voi olla kytkimen ilmaaminen sitte lopuksi, mutta kyllä se onnistuu... ihmiset siellä tehtaallakin on töissä..

Nokasta voi ottaa vielä "syylerin kehikon" irti, jolloin moottori on vielä helpompi ottaa pois... mitään ei tarvii eikä kannata ruveta rälläköimään.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.07.2012, 19:25
Tumi:n Avatar
Tumi Tumi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.01.03
Sijainti: Joensuu
Viestit: 1.502
Perusasetus

Tarvitseeko kytkintä keskittää jos on automaatti?
Saa ne pultit pois pakettipaikallaan olessakin. Tarttee vain puolenmetrin jatkon räikkään ja nivelen siihen päähän. Ja auton alta, laatikon päältä käsin, saa ne kaksi pulttia pois. Siellä on ihan mukavasti tilaa korin ja laatikon välissä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
B- ja 3B-moottorin ruiskusuuttimet Palde Tekniikka & Jutustelu 2 25.10.2010 19:52
hj-60:sen moottorin raksutus? räyhäracing Tekniikka & Jutustelu 11 26.06.2010 21:02
Isuzu pickup öljypohjan irrottaminen? Olsu Tekniikka & Jutustelu 2 01.01.2010 15:12
LJ-70:n moottorin voimistaminen... VMK Chit-Chat 3 27.11.2005 00:47
Moottorin numero? jansku Tekniikka & Jutustelu 4 09.11.2005 20:59


Sivu luotu: 15:38 (GMT +2).