|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
zukizuki SJ410Terveppä terve kaikille. Tässä jokunen aika tullu luettua palstaa ja pikkuhiljaa rohkaistuneena ajattelin kirjoitaa pienen rustauksen zukizukista. Kampe tuli perheeseen hiukan vahingossa, oltiin myymässä aikaisempaa käyttöautoa ja tällaista tyrkytettiin vaihdossa. Meinattiin että mikäs siinä sit kun väliraha-ajatukset kohtas. Tarkotus oli alkuun vaan hiukan sipistellä pahimpia epäkohtia kuntoon ja myydä nopeasti pois. Mutta mutta, ei se menny kun elokuvissa. Hiukan ajelua ja ihmettelyä mitä tämmöisellä pienellä kipolla voi touhuta, ja voi hitto. Hauskaahan se oli. Hiukan jotain äänieristystä takakoppaan kun ei siellä mitään ollut. Hiljeni hiukan vaikka ei tuosta kyllä hiljaista saa millään.. Kauppaan kuului myös hiukan mukavemmat renkaat ja nehän piti pyörittää heti alle kun myyjä sai ne toimitettua tallille. Tovin kerkes ajella ja kopistella. Pidempää riippua paikalleen ja kurkkimaan josko se olis noussu edes hiukan. No joo, ei se korkea ole mutta on sillä hauskaa ajella. Seuraavan ohjelmanumeron aiheuttikin sitten kansipahvi.. Tallille mennessä huomasin kun auto puskee valkoisa sauhua tuutin täydeltä. Pihassa nuuhkiminen ja diagnoosin pohjalta kansi irti. Jee. Koneistamokeikka siitä sit tuli. Samalla kun kippo seiso tallilla ja kansi koneistamolla ajattelin laittaa penkit vaihtoon kun sellaiset tallin nurkassa makoili. Ja korin korotukset tungettiin alle samalla, aika miedot nekin mutta jotain sentään. jossain välissä "ehkä" lisää. Jos tarvii. Koneistamon jäljiltä ollaankin sitten vain ajeltu, pientä sipistelyä sytkän kanssa mutta muuten ok. Piti väännellä nuo kumit leveämmille vanteille jotta sai ulommas tuotua, oli niin kovin piilossa. Möyrimistäkin ollaan koitettu ja jumiin jääty, poiskin sentään päästy. Katu-uskottavuutta... silta.. Hiluxin iskarit kulkeutui tallille ja niitä pitäis tunkea paikalleen kun saa jotain eteenkin. Olihan tässäkin jo jotain selitystä. Näemmä jokunen kuvakin. Mut kuvistahan tykkää kaikki. Kiitos ja anteeks.
|
#2
|
|||
|
|||
Niin siinä käy kun offikärpänen puree. sama ongelam itelläkin kun ekan maasturin hommasin "pintapellit kuntoon ja katastus ja heti myyntiin" siitä kaksi päivää oli jo runko hiekkapuhalluksessa.. nyt sen vitaran myynnin jälkeen henkilöautpo tilalle ja lupaus että ei enää koskaan enää. 6kk eteenpäin niin taas on maasturi ja kesälomaa odotellessa alkanu jo osien haalinta samanlaiselle projektille
__________________
[O]=TOYOTA=[O] |
#3
|
||||
|
||||
Lainaus:
No joo. Eillen illalla/yöllä kaveri jätti pajeron jumeksiin, pääs koittamaan hinausta tuolla pikkukipolla. Mittasuhteet kohdilleen. |
#4
|
|||
|
|||
Suzuki
Mikä rengastus tuossa suzukissa on? Niin nuo isommat renkaat. Näyttäis aika sopivilta.
|
#5
|
||||
|
||||
Lainaus:
235/75-15 Maxxis mudder. Pieniltä noi tuntuu, en sit tiiä. 31" tekis mieli hommata. |
#6
|
||||
|
||||
Kirjotellaas jotain tännekkin.
Iskarijumppaa on tullut tehtyä, taakse tuli Hiluxin vakio kepit, ei mitään hajua mallista sen tarkemmin, 10-15 cm pidemmät kuin alkuperäiset, ja eteen vaihtelin tänään volvosta konin kepit, joissa pituus meni jokseenkin samalla lailla. Nyt tarveis varmaan oikeesti saada nuo tallissa makaavat jouset paikoilleen. Alkais olemaan korkeus sitten siellä tienoilla mitä haluaa itse. Ovet pitäis vaihtaa kun sellasetkin on jemmassa jo. Kytkin kiukuttelee oikein urakalla nyt, tarvii vaihtaa. Ei vaan saa yhteyksiä myyjiin. Koitettiin päästöjä mittailla tänään ja laitte käy kierroksilla TODELLA rikkaalla. tyhjäkäynnillä ollaan laihalla mutta kierroksila pomppaakin sitten reilusti paksulle. |
#7
|
||||
|
||||
Lueskelin nyt vasta tarkemmin tätä,puhuit tuosta korinkorotuksesta. Nostitko koria rungon päältä,kuten yleensä tehdäänkin? Jos niin laiton viritys,suzukiin ei saa tehdä koppakoroa,siitä olikin jo puhetta tekniikka puolella.
|
#8
|
||||
|
||||
Juu kopankorotus juurikin.
On mennyt ohi miksi ei saa suzukia noin korottaa? Yleiset pykälät kuitenkin sallivat korotuksen 64mm asti maastoautoissa. Vai vai, tulkitsenko nyt ton finlexin ihan päin honkia? Mitäs siellä tarkoitetaan tuolla "asentamalla jousen ja akselin tai rungon väliin korotus- tai laskupalat"? Ei siinä jos se laiton on niin on, kunhan kyselen tyhmiä. edit. korkeus oikeaksi.. Viimeksi muokannut macce76 : 12.10.2011 22:53 |
#9
|
|||
|
|||
Lainaus:
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=87938 Viimeksi muokannut Murros : 12.10.2011 23:19 Perustelu: Lisäystä. |
#10
|
||||
|
||||
No hitto. En katsonu noita painojuttuja ollenkaan. Tarviipa laittaa toi asia kuntoon. Nouseehan se jo jousillakin mun tarpeisiin riittävästi.
Kiitos näistä. |
#11
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#12
|
||||
|
||||
Lainaus:
Sama juttu ilmeisesti muissakin pinnoitetuissa renkaissa, eli ovat paljon numeroita isompia.
__________________
Tumpula Racing Team |
#13
|
||||
|
||||
Ei ole mulle korotuksista kiukuteltu, mutta tää kai onkin rakenneltu joskus kauan sitten:
|
#14
|
|||
|
|||
Viime perjantaina kun oman vituran katastin niin samalla sit kyselin monenlaista katsurilta ja vastaus tohon sj:n korotukseen oli se että ei ole painosta kiinni ku painopisteestä. Ne on kapeita autoja ja niissä ei välttämättä mene korin korotukset siksi läpi että auton painopiste nousee. Mut uskon että on katsurista kiinni että meneekö läpi vai ei. Mu etukäteen kannattaa käydä kysyyn toi ennenku laittaa. Jos tekee niin että laittaa pikku renkaat ja vakio jouset alle ja sit käyttää muutoskatsastuksessa korinkorotuksen niin voi mennäkkin läpi. Sit seuraavalla kerralla ne jouset ja renkaat. Ku 150mm saa korkeintaan nousta maastohenkilöauto. ja siitä saa korinkorotus olla se 77mm loput jousilla ja renkailla. Homma kysytty 14,10,2011 ja uusimmasta kirjasta luki.
|
#15
|
||||
|
||||
Jos katsuri sanoo Suzukin korin korotuksesta jotain muuta kuin ei onnistu, niin taitaapa silloin puhua palturia.
Finlexiä lainaten: 23 § Korin korottaminen runkoon nähden 1. Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä omamassaltaan yli 1500 kg:n M1G- ja N1G-luokan ajoneuvon korin korottaminen erilliseen runkoon nähden seuraavin ehdoin: a) korin ja rungon väliin asennettavat korotusosat ovat korkeintaan 77 mm:n mittaiset; b) mahdollisia korin ja rungon välisiä kumityynyjä ei poisteta; c) hallintalaitteisiin sekä jarruputkiin ja -letkuihin tehdään tarvittaessa asianmukaiset korotuksen vaatimat muutokset ilman ylimääräisiä liitoksia tai jatkoksia; d) korin korottamisen sekä mahdollisten renkaiden ja alustan muutosten yhteisvaikutuksesta auton kokonaiskorkeus lisääntyy alkuperäisen korin korkeuteen nähden enintään 150 mm; e) korotettuun avomalliseen autoon asennetaan 24 §:n mukainen turvakaari, jollei turvakaari ole autossa vakiovarusteena; ja f) auto ei muutoksen jälkeen ole kaatumisherkkä. |
#16
|
|||
|
|||
"Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä omamassaltaan yli 1500 kg:n M1G- ja N1G-luokan ajoneuvon korin korottaminen erilliseen runkoon nähden seuraavin ehdoin:"
Pitää laittaa kaksi suikkaa päälekkäin, että tuo omamassa ylittyy. |
#17
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#18
|
||||
|
||||
Jahans, Taas olis jotain saatu tehtyä.
Laalaalta tuli haettua hiukan virtalukkoa ja kytkintä. (kiitokset näistä) Vanha kytkin tuli sitten vaihdettua, olihan jo aikakin... Kun tämän sain tehtyä ja vaihdettua samaan rytinään virtalukon niin kelpasi ajella taas hetken. Vaihtelin nuo "uudet" ovet paikoilleen ja nautiskelin "hiljaisuudesta". Kunnes kansipahvi ilmoitti ettei ajellakkaan..... Asennusvirhe.. Tyhmästä päästä pääsee jumppaamaan... Eli kun aiemmin tuli laiteltua paffi paikoilleen, en huomannut lohkon takaosan ohjuriholkin puuttumista, no mites olisinkaan, sehän puuttui. Eli olin kiristellyt kannen pahviin nähden vinoon. Oli lyönyt liekkirenkaat lyttyyn, ok, ei onneksi muuta vikaa. Suoruudet tarkistettiin kannesta ja lohkosta, kaikki ok. Uutta pahvia ja samalla tuli tekaistua ohjuriholkki takaosaan. Jokohan olis palikat linjassa.. Takkyljen repparin puolelta oioin töissä hiukan paremmaksi, loppui ylimääräinen räminä kun pintapelti pysyy muodossaan. Myös alkuperäistä etupuskuria on tullut leikeltyä, katsotaan josko sais ripusteltua paikoilleen jossain välissä. Viikolla kiristeli etupyöränlaakerin, vaihtelin eteen jimnyn jarrulevyt, sekä ne kauan tallissa olleet jouset. Nousihan tuo nyt takapäästään hiukan, keulalle tarvii jotain vielä tehdä. Venyttelyä takavedolla.. perheen käyttökikottimet pariskuntakuvassa. Siinähän sitä taas. Seuraavaksi vaihtelen jakiksen stefat että öljyt pysyy sisäpuolella. Niin ja jotain maalia olisi tarkoitus levittää kopan yli. |
#19
|
||||
|
||||
Jaahas.
Tiistaina olis leimauspäivä. Tullu paikkailtua mätävikoja pohjan puolelta ja muuten siivoiltua toimimattomia epäkohtia. Hätävilkut, pitkät, pissapojan suutin. Päästölappu otettiin, siitäkin oikeastaan heittämällä läpi vaikka laitos haisee niin maan perkl pahalta.. Kytkinvaijeri paukahti poikki ja se piti uusia. Maalia sudin kylkiin että olis edes hiukan nätimmän näköinen vanhaan 10 värisyyteen nähden. Etupuskurin ripustin nokkaann kun ne vissiin katsastuksessa sellasen vaatii. Hiukan sitä vois vahvistaa vielä myöhemmin ja tutkailla jos vinssin sais rakenneltua jotenkin fiksusti pakettiin sekaan. Puh, että noi talvirenkaat on tyylikkäät .. |
#20
|
||||
|
||||
Laitellaas tekstiä.
Suikka läpäs katsurin tarkan silmän laakista, niinkuin pitääkin. Tuli vaihdettua nuo mutiaiset takaisin alle kun näyttävät pitävän ihan hyvin tuolla lumella. Ja onhan se niillä paremman näköinenkin. Valot laitoin katolle, eteen pari ja taakse pari, eteen vois heittää vielä reunoille lasit jos jossain välissä tulee olo/tarve sellaisille. Nyt on ollut ebay kuumana kun oon vinssiä metsästelly keulille ja jos palalukot löytäis kanssa. Maalaaminen on vielä hivenen vaiheessa, mutta tarkotus olis vetää loputkin valkealla. |
#21
|
||||
|
||||
..
Viimeksi muokannut macce76 : 20.04.2012 22:49 |
#22
|
||||
|
||||
Ooja, kippo olis kokonaan maaleissa, ja mallimerkinnät laitettu takaisin.
Nuo valot tarvii jossain välissä asennella alemmaksi, nyt ottaa kyllä metsässä joka paikkaan kiinni. Vieläkään ei o vinssiä nokilla mut etsintä "halpaan ja hyvään" on kovassa käynnissä. 31" kumekset on hakusessa noiden katurenkaiden tilalle myös. Jonkinlaista mutailua on tullu leikittyä toki noillakin ja eteneehän toi jotenkin. Tarvii metsästää hiukan jotain tapahtumaa minne vois lähtee kiusaamaan tota enemmänkin. Kun vaan on muitakin että saa vinssaus apua tarvittaessa. No siinäpä taas jotain, vaikkei ihmeellisyyksiä nyt ollutkaan. |
#23
|
||||
|
||||
Samaten tuo A-pilarissa oleva valojen virtajohto on vaaravyöhykkeessä. Ite toin johdon sisäkautta turvakaaren putkea pitkin ja sitten vaan katosta läpi valoille.
__________________
Tumpula Racing Team |
#24
|
||||
|
||||
Lainaus:
snorkkelia mä tuohon "eteen" meinasin, niinkun tuossa sitä tarveisin. Putket olis jo hitsattuna kun vaan sais aikaseks laittaa sen kiinni. |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Zukizuki EVO 2 | Zamppa | Maasturiprojektit | 12 | 18.07.2015 16:17 |
Zukizuki rojekti.(moottorin vaihto loppusuoralla) | Zamppa | Maasturiprojektit | 92 | 01.10.2009 19:27 |
Ostetaan Zukizuki vitaran takasivuikkunan avausklipare | Kovakalu69 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 14.07.2009 14:31 |
M; SJ410 vm-84 | RANSKIKSET | O/M/V Muut | 5 | 13.07.2005 19:23 |
M:SJ410 AVO | O/M/V Muut | 0 | 25.08.2003 08:10 |