|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
Toiwottomat #1: Hilux ln46Terve! Ajattelin pistää pienen projektin itsekkin ettei aina tulis täytettyä "Tallissa tapahtuu" topiccia. Hiluxi tuli vaihteeksi ostettua ja nyt parin viikon sisällä tullut värkättyä uusi vinssipeti, etupuskuri, lavan paikkaus ja lyhennys sekä turvakaaret Ostopäivänä oli ton näkönen ja keulasta löytyi mattolaituri vinssille. Myös maastotunkki poikkeaa normaalista olomuodostaan Uusi peti ja puskuri Lava ja 29cm lyhennys Sen jälkeen oli vuorossa turvakaaret. Vähän epäilytti hommaan yksin ryhtyä varsinkin kun ei ole koskaan tullut edes koskettua taivuttimeen Asiallinen putkien kuljetus Sitten vaan taivuttelemaan Ja tälläseltä se näytti tänään Seuraavana oliskin maalausta tiedossa joten jatketaan uusilla kuvilla myöhemmin
Viimeksi muokannut Ipu33 : 14.03.2019 12:40 |
#2
|
|||
|
|||
Jäiköhän siihen lavaan mittaa tarpeeksi, vai ajattelitko maksaa ha:n autoveron? Ellei jäänyt, niin muutoskatsasta huoltoautoksi jos riittää paino 1875 kg. Pysyy silloin pakettiautona.
|
#3
|
||||
|
||||
Siullaha on tosi hyvä esimerkki mimmosia nuo halpamallin tunkit on noinniinku käytännössä...
Eivaa hyvään suuntaan on lähteny jalostumaan, ja jokseenkin nopealla aikataululla. Pitää ihan mielenkiinnosta jäädä seurailemaan. |
#4
|
||||
|
||||
Joo olen yhden tollasen jo ennestään lyhentänyt eli rajoitukset on tiedossa
|
#5
|
||||
|
||||
Lainaus:
""Autoverolain (1482/1994) 23 §:n 1 momentin 2 kohdan 1.1.2007 voimaan tullut muutos (1450/2006) mahdollistaa alennetun autoveron alaisten avolavapakettiautojen tavaratilan vähimmäispituudeksi aiemman 1,85 metrin sijaan 1,75 m (1,20 metrin levyiseltä alalta tavaratilan etuseinämästä takaseinämään ylälaitojen tasolta mitattuna) tai vaihtoehtoisesti pinta-alaksi vähintään 2,25 m2 (ilman leveysvaatimusta)." Lava on vakiona 185cm pitkä ja 145cm leveä eli voinko lyhentää sen 156cm pituuteen tuon 2,25m2 mukaan jolloin lava olisi 156cm x 145cm ja 2,262m2?" "Moro Kyllä se noin juuri pykälässä luki. Eli voit muuttaa. Huomio myös alleajosuoja ja valojen näkyvyys vaatimukset. Ne löytyvät varmasti myös tuolta Trafin sivujen kautta. Petri" |
#6
|
||||
|
||||
Joo ei ole noi tunkit ihan laatukamaa
|
#7
|
||||
|
||||
Viiminen putki tuli vielä tehtyä tuulilasin alle tänään ja pissapojan suuttimet siirrettyä kun ruiskuttelivat suoraan päin putkea
Maastotunkki ja muutama tuikku löysi vielä illan aikana paikkansa |
#8
|
||||
|
||||
Tuossa kun kuvia alespäin selatessa kävi mielessä että miksi ei poikittais putkea, mutta asia korjattu...
|
#9
|
||||
|
||||
Joo piti vaan odottaa vähän parempaa hitsaus keliä kun ulkonahan tätäkin tulee tehtyä
|
#10
|
||||
|
||||
Ei, se vain jotenkin silmään pisti. Auts! Onneksi oli suojalasit...
|
#11
|
||||
|
||||
Siististi oot hiluxin rakentanu ja tuo teksti ikkunassa on asiallinen.
Millä värillä meinasit maalailla toyon, tuo mattavihree olis kyllä aika sopiva väri ja kaaret perus mustaksi
__________________
2X suzuki sj410 -83 |
#12
|
||||
|
||||
Kiitos kiitos.. Joo kyllä toi nyt ainakin hetken tulee pysymään vielä vihreenä eli nyt ensimmäisenä nuo kaaret mustaksi ja sitten pitäis ennen kopan maalausta käydä kaikki pienet ruosteet läpi. Ja väriä en ole osannut päättää kun onhan tuokin ihan jees mutta ton värisiä hiluxeja vaan on paljon
|
#13
|
||||
|
||||
Tänään ilmaantui taas vähän tekemistä kun huomasin että taka-akseli kiertyy aivan helvetisti. No eipä tarvinnut paljon tutkailla kun huomasin että U-pultit olivat aivan löysässä. Vähän lisää tutkailua ja huomasin että joku oli tehnyt akselin ja pakan väliin alumiiniset kiilat ja räkinyt niille jotkut stopparit. Päätin siis ottaa pultit kokonaan auki ja katsoa mikä on tilanne..
Keskinaulan reikä oli päässyt aikatavalla kulumaan joten hitsailin sen kuntoon U-pulteista ja keskinauloista oli joku vääntäny kierteet tottakai.. Mutta alumiini kiilat päätin muutenkin heittää pois joten vielä kun prikoista luopui niin pultttien pituus riitti saamaan mutterit kierteiden huonon kohdan ohi Huomenna kuskin puoli vielä kasaan ja matka jatkuu taas Viimeksi muokannut Ipu33 : 27.06.2014 00:42 |
#14
|
||||
|
||||
Niin ja tuli sitä tänään vähän puutavaraakin kuskailtua vaikkei lavalle enää ihmeitä mahdu
Viimeksi muokannut Ipu33 : 27.06.2014 00:44 |
#15
|
||||
|
||||
Kivan näköinen hilu Jos ajelet metässä enemmänkin, niin kannattaa nuo lehtijousien U-pultit kääntää kierteet ylöspäin, niin eivät kannokossa haraa vastaan. Vaatii tosin uudet U-pultit.. Minkäslaisella laitoksella nuo putket taivutit?? Itellä nimittäin sama homma kohtapuoliin edessä..
Tuollahan tuo maassa näytti olevankin.. Viimeksi muokannut Ponssekuski : 28.06.2014 20:40 |
#16
|
||||
|
||||
Ja siitä se lähtee
Kohtaon varmaan isompaa rengasta alla... Ja tehoa lisää pellin alta ja lapasesta lähtee... Ellei jo sitä ole... Ei vaan hieno hailux täytyy seurata
|
#17
|
||||
|
||||
Miten noi helmaputket on rungossa kiinni ?
__________________
Tumpula Racing Team |
#18
|
||||
|
||||
Lainaus:
Viimeksi muokannut Ipu33 : 29.06.2014 22:39 Perustelu: Damn autocorrect! |
#19
|
||||
|
||||
Hitsaamallahan ne..
|
#20
|
||||
|
||||
Tänään tuli purettua sisustaa ja vaja 10kg bitumia, vähän uutta peltiä tuli myös hepukoitua..
|
#21
|
||||
|
||||
Tänään käytiin vähän ulkoilemassa husabergin ja töpexin voimin
Kyllähän se oli puhdas |
#22
|
||||
|
||||
Kappas, tutun näkönen peli! Oli mulla ekaa kertaa -08 ja lähtiessään näytti tuolta
Ja toistamiseen -11 ja lähtiessään näytti tolta |
#23
|
||||
|
||||
No kyllä oli hyvän näkönen joskus näköjään
|
#24
|
||||
|
||||
Mimmonen alusta sulla on tässä?
Millasta joustovaraa näissä on, esim. OMEn alustalla? Onko kukaan poistanu omen takapakoista lehtiä, meinasin että lasken ainakin alimman lehden latin päät poikki, jousipedin vierestä, jos vähän nöyrtyisi vai täytyykö ottaa toinenkin lehti pois?
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 |
#25
|
||||
|
||||
Omen pakoissa joušten päissä muoviset keltaset pyöreet liukulätkät.. Ettei jousten päät hankaa rauta rautaa vasten, mulla ainakin.
Hyvään asentoon menee riippu sisäänjoustossa Ite katkoin eilen omen pakoista 2alinta kuormajousta herkkyys lisääänty ja maksimi joustokin. Edit. Hiukka erikoinen asento takaiskareilla kerää kaiken paskan sisäänsä ?? Kääntö vois olla paikallaan. Onko sulla traction baria?
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 Viimeksi muokannut Vilkutin : 14.07.2014 06:13 |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan hiluxi | jmtr83 | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 17.12.2012 20:41 |
hiluxi | Ville90 | Maasturiprojektit | 27 | 05.10.2012 00:18 |
hiluxi | luxori | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 15.03.2010 23:36 |
O: Hiluxi | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 11.02.2007 13:34 |