|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
runko muutokset ja leimausSaako runkoon hitsata ns kavennukset että "vieras" akseli/tukivarret saa hollattua paikoilleen. Tässä tapauksessa ifs hilu + lj akseli+varret swappi menossa. Hilun runko on vain leveämpi kuin lj.n
|
#2
|
||||
|
||||
Muutoksen laillisuudesta en tiedä, mutta kuinka kapea toi akseli oikeen on jos ei siihen saa hitsattua tukivarren korvakkeita sellaiseen paikkaan että mahtuu renkaat pyörimään yms.?
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#3
|
||||
|
||||
Asianmukaiset korvakkeet tukivarsille saa tehdä itse, katsastusmiehellä oikeus pyytää selvitys hitsaustyöstä jos kestävyys epäilyttää.
|
#4
|
||||
|
||||
Mattihan vois vastata tähän kysymykseen,kun kerta rungoista on kyselyä että miksi "umpirungosta" ei saa tehdä avorunkoa vaikka sitä vahvistaisi kunnolla? Katsastusmieheltä kun asiaa tiedustelin niin vastaus oli luokkaa "Tuskimpa saa,en ole varma jotenka ei saa yms." Sais paljon pidempi ikäisen rungon
|
#5
|
||||
|
||||
miksiköhän sitä pitää kaventaa ?eikös ero edessä ole 1cm
|
#6
|
||||
|
||||
Lainaus:
Niinkuin arvata saattaa niin hitsiliitokset tollasiin veteliin C-palkkeihin on vaikeita. Siinä vaikka pari syytä miksi EI.
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
#7
|
||||
|
||||
Lainaus:
Jäykistäminen ei todellakaan ole mikään ongelma,rakentaa esim kulmiin vahvistukset,eli tekee palkista samantyylisen kuin U-palkki on. |
#8
|
|||
|
|||
Näinhän tuo oli.. Korvakkeet on heppailtu runkoon. Eli tässä on käytetty vain ja ainoastaan toyotan omia osia.
|
#9
|
|||
|
|||
Runkojäykistys.
No u-palkki runko on kierto jäykkyydeltään vetelämpi kun RHS tai hitsattu tupla u-palkki eli semmonen ku japsi autoissa ja Rovereissahan on oikeestaan neliskantti putkea mut lähtö kohtasesti jäykkä runko on parempi. Jonkun ennestään lahon rungon avaaminen ja sit jäykistäminen ei oo kovinkaan helppo tapa välttyä ruostevaurioilta. Jos on kuppaa ni hitsaa ne ja sit kunnolla putsaa sen rungon paine pesurilla ja jos on joku viemäriletku jonka tunkee sisälle palkkiin ja sillä ruiskuttaa puhtaaks ni aina parempi. Sit kunnolla öljyä tai kotelosuojaöljy koktaili ruiskuttaen ni on varmasti parempi vaihtoehto. C-palkissa ku on se huono puoli et sihen on pirun vaikee hitsata mitään,kuorma-autoissa runkoon ei juuri hitsata niinku ei avo runkoisissa muutenkaan. Jenkki autoissahan on enimmät niitattu runkoon,mites muutat kaikki korvakot niin et ne saa niitattua? Kun hitsisauma ei jousta ja c runko joustaa,eli ei onnistu.
|
#10
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
SOA leimaus | -wj- | Tekniikka & Jutustelu | 40 | 06.02.2015 06:57 |
Soan leimaus BJ:hin | Setä | Tekniikka & Jutustelu | 21 | 04.09.2009 12:33 |
Turbon leimaus BJ:hin? | Setä | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 19.08.2009 20:13 |
SOA hj60 leimaus? | nizzan | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 26.12.2006 22:41 |
suzukin soa:n leimaus | Poor | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 27.11.2006 22:48 |