Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.05.2011, 19:21
pro-V pro-V ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 24.02.09
Sijainti: kouvola
Viestit: 11
Perusasetus

Pajeron vetelyt


Ongelmana on Pajeron (vm-89, pitkä) vetely kaasua painaessa/ höllätessä. Kaasua painaessa, vaikka vain siistimminkin, vetää auto vasemmalle. Vastaavasti kun vetoa hellittää, auto alkaa kaartaa oikealle (vetää aavistuksen oikealle tasakaasulla ajaessakin). Jos vetoa lisää/ vapauttaa nopeasti, auto kiemurtelee kun jänis ajovaloissa.. Tapahtuu yhtälailla takaveto kuin neliveto päälläkin, liukkaalla tai pitävällä pinnalla. Ilmiö on sama, vaikka on kokeiltu kolmea eri rengassarjaa, rengaspaineet ok yms. Silmämääräisesti ja osin kokeillenkin, kaikki näyttäis olevan paikallaan/ kireällä jousissa, taka-akselistossa, kallistuksenvakaajassa jne. Katsastuksessakaan ei löytynyt mitään tähän liittyvää. Missä vika, kellään ideoita? Pyöränkulmat päin pyllyä, tekiskö tollasta? Alustasta tai voimansiirrosta ei kuulu ylimääräisiä ääniä. Anyone..?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.05.2011, 20:09
Janex Janex ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 19.09.03
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 313
Perusasetus

Ylätukivarren kiinnityspultti tai jakiksen kannatinkumi.


Eli itellä löyty vika samaan ongelmaan oikean puolen ylätukivarren kiinnityksestä... oli taempi pultti jostain syystä löystynyt. Pultit on siinä etuiskarin yläkiinnityksen takana. Katastuksen puistelukoneella tuota ei löytyny. Joskus veteli kun oli kulunu se vaihteistojen kierronestokumi siitä jakiksen ja vasemman puolen runkopalkin välistä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 20.05.2011, 13:23
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Niin, tai voihan siit olla se puslakin mennyt väljäksi... Itellä oli pusla väljiintynyt. Eli yltätukivarrrenpuslasta on kyse. Oman kyllä näki katsastuksessa, kun keulaa hieman kohotti ja renkaast väänteli/käänteli käsin.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 20.05.2011, 15:10
pajerotdic:n Avatar
pajerotdic pajerotdic ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.11.10
Sijainti: Helsinki
Viestit: 110
Perusasetus

Mulla kans vetää vasemmalle. mutta koko ajan. urissa ku ajaa sopivasti vähän oikealle painoitaen ajolinjan ni menee ihan suoraan. ohjaus kulmat täytyis kattoo.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 21.05.2011, 13:33
joojoomies:n Avatar
joojoomies joojoomies ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 19.04.04
Sijainti: vesilahti, Finland.
Viestit: 412
Perusasetus

Apusimpukkan akseli saattaa olla murtunut ja sopivassa kohdassa katkeaa silloin ohjaus menee jumiin kun varsi kääntyy sopivasti.Rautalangalla kiinni niin pääsee kotiin.Motonetistä saa uuden noin 30e.Itselläni mennyt pari hajalle.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 21.05.2011, 15:01
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.773
Perusasetus

Mulla oli ex gen1 pajerossa takaa lehtijousen u-pultit löysällä.

Veteli juurikin kaasun mukaan minne sattuu.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 22.05.2011, 12:12
-Jallu-:n Avatar
-Jallu- -Jallu- ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 12.10.09
Sijainti: Lapinlahti
Viestit: 682
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja joojoomies Näytä viesti
Apusimpukkan akseli saattaa olla murtunut ja sopivassa kohdassa katkeaa silloin ohjaus menee jumiin kun varsi kääntyy sopivasti.Rautalangalla kiinni niin pääsee kotiin.Motonetistä saa uuden noin 30e.Itselläni mennyt pari hajalle.
Tai se apusimpukkakin voi olla väljä, sen näkee ku toinen kääntelee rattia ja toinen kahtelee eestä päin. Oma vikuroi vähä ku oli väljistyny.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 31.05.2011, 16:42
zanardi zanardi ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 25.04.10
Sijainti: etelä-pohjanmaa
Viestit: 24
Perusasetus

mulla on vedellyt juuri noin -90 ja -92 pajerot. eli kierrejousellinen versio.
vika löytyi pitkittäs tukivarresta vai mikä nimeltään onkaan ne metrin pitkät tukitangot auton pitkittäis suunnassa takapäässä niin sen päässä olevat puslat paskana.

marmoritiskiltä vajaa satasen osat molemmin puolin yht.

mutta mulla kuului jo kolahdus kun kiihytti ja hölläs ne puslat oli niin loppu

Viimeksi muokannut zanardi : 31.05.2011 16:44
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 31.05.2011, 20:01
pro-V pro-V ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 24.02.09
Sijainti: kouvola
Viestit: 11
Perusasetus

Joo, kaikki paikat tuli tsekattua ja löytyhän se sieltä: u-pultit löysällä. Todella löysällä... Uudet pultit, kiristys ja johan loppu kiemurtelu. Kiitos ja kumarrus vinkeistä, noikin on hyvä tietää.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty -92:n Pajeron Takatukivarret hoojii O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 5 16.06.2008 21:31
Myyty Pajeron lohko khonkonen O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 02.06.2008 20:16
2.5td pajeron röpötys? mikko.l Tekniikka & Jutustelu 1 02.02.2008 18:46
Pajeron 3l V6 Tekniikka & Jutustelu 10 20.06.2005 12:04
O: Pajeron kampiakseli O/M/V Muut 0 20.03.2004 22:41


Sivu luotu: 09:10 (GMT +2).