|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
-79 Cherokee
Hommasin tollosen -79 cherokeen. AMC304 kone, T-176 vaihteisto, 208 jakis, takana amc20 perä ox-lockerilla, 33" renkaat. Kytkin ja vaihteisto oli huonossa hapessa, nyt vaihdettu molemmat. Crawl ratio huimat 3.52*2.61*3.31 = 30. Meno on melko ryntäilevää, Kämmäkässä mentiin kivien yli lähinnä kytkintä luistattaen eli jottain tarttis vissiin tehrä. Koneessa jotain kuumakäynnistys ongelmia, saa pitkään sahata et käynnistyy jos käynnistyy, tämä yhdistettynä että auto sammuu helposti kun yrittää ryömiä kytkintä luistattaen, not good. Pikaisella googletuksella ongelma ehkä vapor lock? täytyy tutkia.. Ruostepaikkojen korjausta ohjelmassa seuraavaksi. Jotain sekalaista rymyttelyä takapihalla: http://www.youtube.com/watch?v=UF4bhyELtzw http://www.youtube.com/watch?v=-Jw43PE1SjM
|
#2
|
||||
|
||||
Kylläpä on päällisin puolin erittäin hyväkuntosen näkönen auto. On tainnu makoilla ladon nurkassa vuosia.
Onnea hienosta löydöstä ja tervetuloa Jeeppien maailmaan! |
#3
|
||||
|
||||
Hieno hankinta.
No ihmettilinkin ko ei tuota Antin vanhaa peliä kaupan jälkeen ole missään näkynnyt.
Anttihan on tuolla suunistuskisoja ajellut vaan on tainnut jo monet vuodet olla vaan satunnaisessa käytössä. Antillakin oli jo onkelmia sen kytkimen kanssa ja sai sen tankoa korjailla safareilla. Hyvä pelihän ja hieno tuo on jahka saat nuo muutamat ongelmat selätettyä. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
#4
|
|||
|
|||
Kabiinin lattiaa tuli paikkailtua reilulla kädellä ja muutoma puuttuva korin kannakekin tuli lisättyä. Heiluva kori oli poikkassu kytkimen rungon ja korin välisen tangon, ny sekin vahvistettu. Laturi lataili miten sattuu, tilalle 66 ampeerinen vanin vanha laturi, riittääx se?
Lämpimänä käynnistys ongelmat pahentuneet, piti jättää yöksi pakkaseen, aamulla hörähti laakista käyntiin. Tosta suodattimelta olis vissiin asiallista lähtee paluu letku tankkiin. Bensa linja lämpee, bensa ei kierrä, lämpee -> vapor lock? Bensiinikin haisee melkoisesti käynnistäessä, kuhan vaan ei valuis bensa mekaanisen pumpun kautta öljyyn. Tolla nysällä ei paljoa tunkkailla, kellään jääny ylimääräistä pitkää tankoa nurkkiin? Viimeksi muokannut Mazda : 06.03.2012 22:47 |
#5
|
|||
|
|||
Mulla olisi ylimäärainen Jeep th400 laatikko, auttaisi välityspprobleemeihin...
|
#6
|
|||
|
|||
Niin ja piti vielä kehua että ompa hieno auto...
|
#7
|
|||
|
|||
Niin ne näköjään ruostuu muidenkin FSJ:t. Omaa 81:stä tuossa hitsaillut aina kun kiinnostaa (harvoin). Aika totiset oli lattiat mullakin ja lisäks takaikkunoiden alareunat, katon takareuna, tuulilasin reunat jne......mut enää ei luovuteta, kun alkuun päästiin.
Tsemppiä projektiin. Hyvä et tämä on päässyt uuteen kotiin. |
#8
|
||||
|
||||
Tekase kaasuttimen ja imusarjan väliin 30mm paksuinen muovinen/pakeliittinen välilaippa, auttaa tuohon kuumakäynnistykseen.
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
#9
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#10
|
||||
|
||||
nii oliks tuossa se paluu puoli kunnossa?
mekaanisel pumputtimella varustettu 4,2L vaati pitkän startin jos lähti ollenkaan ku oli tynnyri mallin suodatin(orkkis tyylinen) ja paluu linja vika korossa> tulvi kaasari tai jotai. käänti paluu letkun lähön semmoi et rupee lirittää aiemmin pois nii rupes toimii.. ja komia on jeeppi! ja ei ees kovin hapan pari kertaa nähny tän livenä ja hyvin eteni sillon
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
#11
|
|||
|
|||
Jooei. Seurasin paluulinjaa, se on näkojään liitetty ventilation linjaan t-haaralla. Vent-linjat jää piiloon tonne korin ja tankin väliin. Mekaaniselle pumpulle tulee siis vain tuloletku, paluuletkua ei ole. Paluuletkun ajattelin vetää ennen kaasaria ja suodattimen jälkeen olevalle letkuun t-haaralla.
|
#12
|
||||
|
||||
Moi! Pistä paluulinja kuntoon. Alkuperäisessä suodettimessa se on suodattimen yhteydessä. Paluulinjan haara vaan ylöspäin eli on se korkein lenkki siinä. Osasinkohan selostaa oikein? Ja paluulinja pienemmällä putkella.
|
#13
|
|||
|
|||
HEI jakajan asentelua. Ei mulla ole sytytyksen säätöön lamppua niin sääsin tollee korva kuulolla että käy tasasesti. Säätövara loppuu kun ottaa ohjaustehostajaan kiinni
http://www.youtube.com/watch?v=XEJQP...ZcvbmdfCiOXoQ= |
#14
|
||||
|
||||
Pitkästä aikaa tulee silmäiltyä palstaa ja lueskeltua tätä.
Mulla ei ole ollut ongelmia tuon käynnistymisen kanssa, paitsi jos bensapinta on päässyt muuttumaan liian alas tai joissain ajotilanteissa noustessa jyrkkiä mäkiä päässyt tulvimaan ja sammumaan. En usko oikein tuohon lämpö- tai paluulinja ongelmaan. Kaasarina on mulla monien vuosien aikana toiminut tuo 2-kurkkuinen Holley, ei siis alkuperäinen. Nuo perien huohottimet on vaan yhdistetty samaan huohotinpiiriin letkuilla ettei periin pääse vettä, jos huohottimet olisivat jumissa. Kannattaa ensiksi säätää vaan bensapintaa(veikkaisin ylöspäin). Se on helposti säädettävissä Holleyssä tuosta bensalinjan tulokohdan päällä olevasta mutterista. Jakajalle saa liikerataa "kierrättämällä" tulpanjohtojen paikkaa, mutta ei pitäisi sitäkään tarvia. Sytytys on myöskin toiminut kun ajatus kärkien poistamisen jälkeen(kärjetön elektroninen). Autolla on samoilla bensalinjoilla ja sytkäosilla ajettu 24h kisat ja useiden päivien safarit, ilman mitään ongelmia moottorin käynnin osalta. Ehkä jokin alipainevuoto kaasarin laipassa tai imusarjassa, voisi olla mahdollista. Imusarjassa oli joku reunimmainen pultti poikki ja jossain huono kierrekin, mutta ei tuo patarautainen imusarja kyllä taida ihan helposti mihinkään silti vääntyä. |
#15
|
||||
|
||||
Bensan suodatinLainaus:
t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 24.04.2012 22:36 |
#16
|
||||
|
||||
kävin kattomassa omasta ja se on melkeestä vaaterissa keskenään eli tulo ja paluu. tää siis se orkkis tyyline tynnyri suodatin joka jääny vanhalle paikallee ku sähköistetty ja laitettu iso kierrettävä patruuna tilalle.
ja hansun jeepis se on iha inan verra ylempänä siis paluu. muistin väärin. ymmärtäähän sen ku rupee tuota ikää olee sen verra et muisti pätkii.. ja eiku lisää vaan kuvia rojektista aina ku aihetta on! erittäi mielellään näitä lueskelee ku ei näist FS jeepeistä liikaa suomenkielellä juttuja ole.. T: Late
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
#17
|
|||
|
|||
Rupes tekeen mieli takavinssiä heti kun yritettiin vähän märempää paikkaa.
Ja kas näin.. soa korotus eteen.. Eiku riipukehan se vaan nyrjähti. Täytynee parennella stoppareita. Jousi jäikin tolleen mutkalla. noh, ennen oli kuskin puoli alempana. Nyt vatupassissa. |
#18
|
||||
|
||||
suosittelen siirtymistä sähköiseen bensapumppuun,oliko 120€ holleyn uus pumppu ja siihen paineensäätimeen kiertää painemittarin ja alle 0,5 paine,on toiminut hyvin ilman paluulinjaa eikä sahhauta käymään.
|
#19
|
||||
|
||||
tässä oli myös sipsu iskenyt ja 1 talvi meni peltiä sulattaessa mm.takanurkkia ei ollut olleskaan ja korin takaosa oli ruostunut irti kiinnikkeistä kokonaan+helmat meni uusiksi ja etujalkatilat.lopputulos ferrex käsittelyn jälkeen:
|
#20
|
||||
|
||||
Mitenkäs maantieajo ominaisuudet muuttui SOA:n jälkeen.
Omassa Wagoneerissani (mitä en enää omista) oli aivan kauheat maantieajo ominaisuudet, ennen kuin säädettiin caster kulmia. SOA:ssa tulee vaan vastaan toi kardaanikulma, että välttämäti casterin säätö ei onnistu pelkästään shimmaamalla. Jos tulee tarvetta olkavarsien käännölle, niin kysäse vaan rohkeasti. Sitä on opiskeltu kantapään kautta
__________________
Maastossa se on mukavinta www.4x4parts.fi - EI TARVITSE KATUA - www.facebook.com/4x4parts.fi |
#21
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#22
|
||||
|
||||
Itse tekemisessä ei tullut suuria vastuksia, se on ihan vaan raakaa työtä.
Mutta ekalla kerralla ei tullut opiskeltua tarpeeksi ja kaikki mahdolliset kulmat oli pielessä. Kun lähtee mittaamaan, niin ensin laitetaan auto oikeaan korkeuteen ja suoraan tasaselle alustalle. Etuakselin alle pukit siihen korkeuteen, että on samalla korkeudella kuin renkaiden kanssa ja auto pukeilla edestä siihen korkeuteen missä se jousilla normaalisti on. Sitten laitetaan kardaanin tulokulma kohdalleen. Jos autolla ajetaan paljon maantiellä, niin silloin pinionin ja kardaanin kulmaero ei sais olla 2-astettakaan. (tehdas spekseissä Wagon D44 0,5-1aste). Sitten ne olkavarsien hitsaussaumat pitää ajaa siten pois, että koko matkalla näkyy semmoinen hius-sauma, eli ohuen ohut musta viiva. Se on se kohta jossa olkavarsi on irti akseliputkesta. Kun hiussauma näkyy koko matkalla akseliputken ympäri, täytyy olkavartta suostutella. Semmoinen vähintään 5kg:n leka ja reilu tälli. Pitäis liikkua ilman lämpöä jos sauma on varmuudella ajettu kunnolla auki. (on kuitenkin syytä varoa ettei hio sitä akseliputkea turhan kanssa). Joskus voi joutua antamaan lämpöä, mutta se ei ole suositeltavaa. Kun olkavarsi lähtee liikkeelle ja kardaanin kulma on kunnossa, niin itse laitoin ylä- ja alapallonivelien reikiin tiukan rautatangon josta mittasin casteriksi 6-astetta. Palstoilla ympäri maailmaa neuvotaan että casterin tulisi olla 4,5 - 7 astetta. Kun casteri on kohdallaan on hyvä tarkistaa camber kulma, eli laittaa se ulompi olkavarsi paikalleen ja sen spindlen kiinnityksen tasopinnasta mitata kallistus kulma. Camberille hyvä arvo on 0-astetta. Kun nämä on varmistettu, niin hyvät hitsaukset. Lopuksi hitsataan jousilautanen tai lehtijousen peti oikeaan kulmaan. Eli samaan kulmaan missä kierrejousen ylälautanen on tai lehtijousen kiinnitys taso on. Itse hommasin tämmöisen mittarin. Työkalu tuonti Konalassa auttoi mittarin kanssa. Maksoi 30€
__________________
Maastossa se on mukavinta www.4x4parts.fi - EI TARVITSE KATUA - www.facebook.com/4x4parts.fi |
#23
|
|||
|
|||
T-176 lootasta t-177 loota modifikaatio. Järkeä? 3.52 vs 3.82 ykkönen ja pakki. Eniten harmaita hiuksia aiheutti noi lukite renkaat, kai tohonkin joku oma työkalu olisi ollut. Ja neulalaakereitten paikallaan pysymisestä: tehtaan ohjeissa neuvotaan älä käytä missään nimessä alustarasvaa, tukkii öljykanavat, käytä petroleum jellyä. Ameerikan autokorjaamoon hakeen tuota ihme tököttiä; "ei oo, me tavattu käyttää alustarasvaa". Selkee eli alustarasvaa siis.
Rattaiden vaihtoa.. Laatikon etupäästä stefa paskana -> öljyä kytkimelle -> kytkinlevy paskaksi. Siirtäjät melko kuluneet, jää helposti ns vaihde silmään. Turaoffissa kuumakäynnistysongelmat rupes risoon, suunnistusläppärissä mokkulalla youtuubiin ni sieltähän ne neuvot kaikkeen löytyy: http://www.youtube.com/watch?v=ge-mIk6nEYQ helpotti hieman oireita. Pahoissa paikoissa ristiriipunnassa ja nostettaessa jostain kulmasta maastotunkilla autoa, häviää kytkin kokonaan ja veto lakkaa. Mekaanisen kytkimen tilalle hydraulista tahi vaijeria, kuvia valmiista toteutuksesta cherokeeseen kellään? Viimeksi muokannut Mazda : 22.09.2012 19:47 |
#24
|
||||
|
||||
Lainaus:
vaijeri silti suunnitteilla itellekkin
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
#25
|
||||
|
||||
Olisko tollasesta kytkimen ketjuvedosta mitä AA myy Cj:hin myös ideaa FSJ:hin?
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan Cherokee/Grand Cherokee 4.0 (huoltokirjalla) | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 20.02.2010 18:48 |
Myyty Cherokee | JAMANT | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 07.02.2009 16:33 |
O. Cherokee/Grand Cherokee laturi. | 454SS | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 16.02.2008 17:49 |
cherokee tai grand cherokee kokemuksia | Chit-Chat | 8 | 16.05.2007 18:55 | |
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 |