Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.08.2009, 17:58
Rälläri:n Avatar
Rälläri Rälläri ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 01.07.05
Sijainti: Lappeenranta ,Finland.
Viestit: 621
Perusasetus

Välityksen asennus HJ60


taka murikka pöydällä, eli asennus ohjeita kaipailisin ,hyviä vinkkejä myös , haulla mitää löytäny kele.

4.88 välitysiä odotellessa

kuvia tulee sit ku tulee oma kone huollosta

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.08.2009, 19:53
Arska-tehtaalta:n Avatar
Arska-tehtaalta Arska-tehtaalta ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.08.05
Sijainti: Retuperän Ranchi, Joutseno, Finland.
Viestit: 3.269
Perusasetus

Ei oo kauaa, ku siitä oli juttua, mut tässä alkuun

http://www.gearinstalls.com/harry1.htm

Edittinä, et tää tais ollakki kuusykköseen
__________________
WORRY


Viimeksi muokannut Arska-tehtaalta : 01.08.2009 19:58
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.08.2009, 19:35
Rälläri:n Avatar
Rälläri Rälläri ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 01.07.05
Sijainti: Lappeenranta ,Finland.
Viestit: 621
Perusasetus

itse itselleni vastaen

http://members.cox.net/cglabe1/Diff/diff.html

saako pinjonin isompaa laakeria ehjänä irti vai ostaako suosiolla uuten?

mitä on "backlash"???

kannattaako "bearing capssit merkata missä kohtaa ne oli /puolella???

mihin niitä shimmejä laitetaan ???


tosa vielä räjäutyskuvaa

http://www.4x4.dk/billeder/billeder/...1pontar_02.jpg

Viimeksi muokannut Rälläri : 06.08.2009 20:37
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.08.2009, 10:28
Berkele Berkele ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 02.08.06
Sijainti: Oulu
Viestit: 25
Perusasetus

Pistämpä tähän ketjuun kun liippaa läheltä:

Passaako HJ60sen etumurikka koteloineen (puolikevennettyyn) takaperään vai pitääkö välitys purkaa ja asentaa ihan alusta lähtien uusiksi. Edellisen omistajan asentama kemppilukko räpsähti taannoin auki ja haluttais vaihtaa koskematon perä sinne hitsien jätteistä rasahtelevan tilalle.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.08.2009, 16:34
jv jv ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 21.04.04
Sijainti: Päijät-häme, Hollola
Viestit: 3.244
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Berkele Näytä viesti
Pistämpä tähän ketjuun kun liippaa läheltä:

Passaako HJ60sen etumurikka koteloineen (puolikevennettyyn) takaperään vai pitääkö välitys purkaa ja asentaa ihan alusta lähtien uusiksi. Edellisen omistajan asentama kemppilukko räpsähti taannoin auki ja haluttais vaihtaa koskematon perä sinne hitsien jätteistä rasahtelevan tilalle.

kyllä käy. pulttaa kiinni vaan.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.08.2009, 11:10
Berkele Berkele ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 02.08.06
Sijainti: Oulu
Viestit: 25
Perusasetus

Onkos tietoa onko se "pinion spacer" eli neliömäinen mutikka siellä keskellä mitenkin tarpeellinen? Ne hitsaukset oli aika mukavasti pilanneet kyseisen osan eikä etumurikassa sitä ole mukana. Kyseinen osa taitaa estää vain vetarien menemisen keskelle? Vaan eipä ne muutenkaan sinne taida päästä menemään...

Vielä pitäisi saada lyhyempikin vetari suht ehjänä irti. Pitemmästä lähti pikku palanen irti päästä, mutta se tuskin haittaa mitään. Voi PRKL näitä kemppiperiä. Vihonviimesiä viritelmiä. Lyhyemmässä vetarissa on varmaan koko laitoksen ainut onnistunut hitsi suoraan vetarin päässä kiinni. Onko hyviä ideoita hitsin poistamiseen? Ehkä puukkosahalla onnistuisi?

Ei kellään olisi halvalla myydä puolikevennetyn takavetareita, jos sitä ei saa ehjänä irti?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.08.2009, 12:37
Rälläri:n Avatar
Rälläri Rälläri ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 01.07.05
Sijainti: Lappeenranta ,Finland.
Viestit: 621
Talking

tässä mitään shimmejä ole ,ilmeisesti kierre säätö
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 18.08.2009, 13:44
Rälläri:n Avatar
Rälläri Rälläri ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 01.07.05
Sijainti: Lappeenranta ,Finland.
Viestit: 621
Perusasetus

siinä se on



purku käyntiin, pinjonin mutteri oli valmiiksi kierretty auki






mihin noi pienet shimmit on????



LSD purkuun hammaskehä irti vasaralla


uusi hammaskehä paikoillaansa LSD kasaus





momenttiin pitää vielä tiukata


pinjoni




uusi stefa

Viimeksi muokannut Rälläri : 18.08.2009 13:47
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 18.08.2009, 14:35
osilpi osilpi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 24.01.05
Sijainti: Sipoo
Viestit: 564
Perusasetus

Harmi, kun ei HJ61:n perissä ole poskilaakerien säätö yhtä fiksusti toteutettu. Pitää olla niitä shimmilevyjä. Itse selvisin kääntämällä shimmilevyt päin vastoin kuin alunperin.
__________________
-Toyota Camry 2.4 2002
-Toyota Landcruiser HJ60 12H-T 1982
-Citroen Jumpy pikkubussi 2.0 HDi 165 automaatti 2014
-Case 1840 3.9 Cummins -liukuohjattu 1999
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 18.08.2009, 18:17
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.358
Perusasetus

Jätkällä on kotiasiat kunnossa ku saat tuvan pöydällä välityksiä asentaa


Edit: Ja ennen kuin joku tollo kysyy, mikä on tupa niin laitetaan linkki siitäkin: http://fi.wikipedia.org/wiki/Tupa

Viimeksi muokannut 454SS : 18.08.2009 18:19
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 18.08.2009, 20:00
Rälläri:n Avatar
Rälläri Rälläri ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 01.07.05
Sijainti: Lappeenranta ,Finland.
Viestit: 621
Perusasetus

Viimeeks sillä oli mopo saunassa!!!!

T: Rällärin fiksumpi ja kauniimpi puoli.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 18.08.2009, 21:23
fj40:n Avatar
fj40 fj40 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 24.06.08
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 246
Thumbs up

Pienet shimmit


Ne on pinionin shimmejä, sie et niitä tarvi ku sulla näkyy olevan rymppiholkilla tuo välyksen säätö, oikea momentti vaan pinionin laipalle nii hyvä tulee.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 19.08.2009, 12:35
Rälläri:n Avatar
Rälläri Rälläri ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 01.07.05
Sijainti: Lappeenranta ,Finland.
Viestit: 621
Perusasetus

eli isompilaakeri pinjoniin paikoillee ,holkki välii ,pinjoni perän kuoreen , tiukataan momenttiin , ja siirrytään välityksen säätöön
täh?

pinjonin momentti 196-234Nm onko riittävä

Viimeksi muokannut Rälläri : 19.08.2009 12:39
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 20.08.2009, 20:21
Arska-tehtaalta:n Avatar
Arska-tehtaalta Arska-tehtaalta ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.08.05
Sijainti: Retuperän Ranchi, Joutseno, Finland.
Viestit: 3.269
Perusasetus

Vai onks toi solid pinion spaceri?

Sillon pinionin laakeritkin pitää shimmata kohilleen...
__________________
WORRY


Viimeksi muokannut Arska-tehtaalta : 20.08.2009 20:22 Perustelu: typo
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 20.08.2009, 20:39
fj40:n Avatar
fj40 fj40 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 24.06.08
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 246
Perusasetus

Momentista.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rälläri Näytä viesti
eli isompilaakeri pinjoniin paikoillee ,holkki välii ,pinjoni perän kuoreen , tiukataan momenttiin , ja siirrytään välityksen säätöön


pinjonin momentti 196-234Nm onko riittävä
Siksi juuri momentissa on tollanen haitari ettei välys mee liian pieneksi tahi päinvastoin jää liian suureksi.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 25.08.2009, 17:54
Rälläri:n Avatar
Rälläri Rälläri ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 01.07.05
Sijainti: Lappeenranta ,Finland.
Viestit: 621
Perusasetus



mistä toitsassa on m18 mutteri pinjonin päässä tarviais sellasen ??
originaali pinjonnin kierrepää on isompi ,yukon pienempi

projekti jatkuu kun saadaan osia

mikäs nimi sillä mutterilla on kruunumutteri se ei ole ?

käyty pulttikaupassa ei oota LPR / IMATRA
käyty TOYOTAlla ei tietoo/ei ole hyllyssä mitään

tavalliseen mutteriin en luota vaikka kuin ois kuin kierrelukitelukkohetipitiliimaa välissä.

AAApuva

nii ja sit
mitäs eroa on muuta kuin olkomuoto ja koko noilla holkeilla ??



Viimeksi muokannut Rälläri : 25.08.2009 18:07
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 25.08.2009, 20:16
tapsa86 tapsa86 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 03.04.08
Sijainti: orimattila, Finland.
Viestit: 213
Perusasetus

pinjonin mutteri


niihin käy etuvetoisen vetarin mutteri. en pysty sanoo minkä auton . töissä löysin miljoonalaatikosta omiini sopivat.
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 28.08.2009, 11:06
Rälläri:n Avatar
Rälläri Rälläri ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 01.07.05
Sijainti: Lappeenranta ,Finland.
Viestit: 621
Perusasetus

tuleeko pinjonin isomman laakerin alle shimmilevyä???

backlash säätöä vaikka on ford 9"



itse itselleni vastaen et tulee ainakin kuvien perusteella

http://www.4x4wire.com/toyota/tech/gear_setup/

Viimeksi muokannut Rälläri : 28.08.2009 15:11
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 31.08.2009, 18:42
JES:n Avatar
JES JES ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 04.01.07
Sijainti: Sipoo, Finland.
Viestit: 363
Perusasetus

Onko hjn pinjoninmutteria paranneltu


Onko muille käynyt niin, että HJn uusi pinjonin mutteri (toyotalta) on senverran leveempi vanhaan verrattuna että sen alkuperäisen mutterin prikan joutuu jättämään pois jotta saa uuden mutterin tarpeeksi kireälle (uusi mutteri on vanhaan verrattuna leveempi).

Onkohan tää uusi mutteri jotenkin paranneltu versio vai menikö asennus muuten vain päin persettä Ei luulis että tuli väärä osa kun tilasin runkonumeron perusteella.

Sori Rällärille topicin lainauksesta

Rällärille: tulee shimmi pinjonin sisemmän laakerin ulkokoolin alle
__________________
SLCK #364,
HDJ100 2006
HJ-61 1989 ex

Viimeksi muokannut JES : 31.08.2009 18:47
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 01.09.2009, 14:41
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JES Näytä viesti
Onko muille käynyt niin, että HJn uusi pinjonin mutteri (toyotalta) on senverran leveempi vanhaan verrattuna että sen alkuperäisen mutterin prikan joutuu jättämään pois jotta saa uuden mutterin tarpeeksi kireälle (uusi mutteri on vanhaan verrattuna leveempi).

Onkohan tää uusi mutteri jotenkin paranneltu versio vai menikö asennus muuten vain päin persettä Ei luulis että tuli väärä osa kun tilasin runkonumeron perusteella.

Sori Rällärille topicin lainauksesta

Rällärille: tulee shimmi pinjonin sisemmän laakerin ulkokoolin alle
Kyllä näin on, että uuden mutterin kanssa ei voi käyttää prikkaa, vaan se "prikka" on ikään kuin mutterissa, vaikka ei enää olekaan erillinen. Kait se riittää, ja onhan siinä mutterissa lukitus kuitenkin erikseen.

-osilpi
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 15.09.2009, 00:56
Rälläri:n Avatar
Rälläri Rälläri ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 01.07.05
Sijainti: Lappeenranta ,Finland.
Viestit: 621
Perusasetus

joo nyt alkaa valjeta tääkin juttu ehkä, eli shimmi tulee isomman laakerin alle millä saadan etäisyys hammaspyörästä,ja sit säädetään backlashi ja väriainetta hampaisiin ,pyöräytys katsotaan kuvio . eli puristus holkilla saadaan oikea etäisyys varovasti kiristämällä oikea kuvio, tietenkin backlashi säädettynä oikein

paljon tossa pitää olla backlash mm ?

mites se pinjonin preload mitataan kalavaa-alla
__________________
SLCK#357
TOYOTA laatuun voi luottaa.
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 15.09.2009, 20:40
Arska-tehtaalta:n Avatar
Arska-tehtaalta Arska-tehtaalta ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.08.05
Sijainti: Retuperän Ranchi, Joutseno, Finland.
Viestit: 3.269
Perusasetus

Eiks oo kiva rakennella, kun tulee niin hyviä neuvoja ... ja paljon
__________________
WORRY

Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 16.09.2009, 00:53
Rälläri:n Avatar
Rälläri Rälläri ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 01.07.05
Sijainti: Lappeenranta ,Finland.
Viestit: 621
Perusasetus

joo nii paljon tulee neuvoja et ei tiiä mistä alottaa
__________________
SLCK#357
TOYOTA laatuun voi luottaa.
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 18.09.2009, 22:12
Rälläri:n Avatar
Rälläri Rälläri ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 01.07.05
Sijainti: Lappeenranta ,Finland.
Viestit: 621
Perusasetus

siinä eteenpäin ajoa ,ei ole krymppiholkkia vielä ja uuden stefan kanssa olin vähä hätäinen


ja pakilla menoa
__________________
SLCK#357
TOYOTA laatuun voi luottaa.
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 09.09.2010, 18:31
Rälläri:n Avatar
Rälläri Rälläri ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 01.07.05
Sijainti: Lappeenranta ,Finland.
Viestit: 621
Perusasetus

dodii nyt perästä kuuluu naksahtelua kun ajaa 1vaihteella eteen n1metrin pysähtyy laittaa pakin päälle nostaa kytkintä naks vai onko osat hakennu paikkansa vai joku löysällä

pitää kai ottaa pöydälle ja tutkia ja tilata krymppi holkki

ehdotuksia missä vika ?

vai asentajassa.
__________________
SLCK#357
TOYOTA laatuun voi luottaa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
HD-murrosten asennus HJ60/61-akseleihin osilpi Tekniikka & Jutustelu 10 16.07.2009 21:57
Välityksen muutos? P.J.S. Tekniikka & Jutustelu 4 16.07.2007 12:50
O:LJ-70 jakol. välityksen.... Oskulennu O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 11.03.2007 23:25
Välityksen vaihdossa merkkaukseen SL Tekniikka & Jutustelu 1 21.02.2006 23:47
Välityksen laskeminen Ex_inkkari Tekniikka & Jutustelu 5 30.08.2005 18:45


Sivu luotu: 00:56 (GMT +2).