|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
Välityksen asennus HJ60taka murikka pöydällä, eli asennus ohjeita kaipailisin ,hyviä vinkkejä myös , haulla mitää löytäny kele. 4.88 välitysiä odotellessa kuvia tulee sit ku tulee oma kone huollosta
|
#2
|
||||
|
||||
Ei oo kauaa, ku siitä oli juttua, mut tässä alkuun
http://www.gearinstalls.com/harry1.htm Edittinä, et tää tais ollakki kuusykköseen Viimeksi muokannut Arska-tehtaalta : 01.08.2009 19:58 |
#3
|
||||
|
||||
itse itselleni vastaen
http://members.cox.net/cglabe1/Diff/diff.html saako pinjonin isompaa laakeria ehjänä irti vai ostaako suosiolla uuten? mitä on "backlash"??? kannattaako "bearing capssit merkata missä kohtaa ne oli /puolella??? mihin niitä shimmejä laitetaan ??? tosa vielä räjäutyskuvaa http://www.4x4.dk/billeder/billeder/...1pontar_02.jpg Viimeksi muokannut Rälläri : 06.08.2009 20:37 |
#4
|
|||
|
|||
Pistämpä tähän ketjuun kun liippaa läheltä:
Passaako HJ60sen etumurikka koteloineen (puolikevennettyyn) takaperään vai pitääkö välitys purkaa ja asentaa ihan alusta lähtien uusiksi. Edellisen omistajan asentama kemppilukko räpsähti taannoin auki ja haluttais vaihtaa koskematon perä sinne hitsien jätteistä rasahtelevan tilalle. |
#5
|
|||
|
|||
Lainaus:
kyllä käy. pulttaa kiinni vaan. |
#6
|
|||
|
|||
Onkos tietoa onko se "pinion spacer" eli neliömäinen mutikka siellä keskellä mitenkin tarpeellinen? Ne hitsaukset oli aika mukavasti pilanneet kyseisen osan eikä etumurikassa sitä ole mukana. Kyseinen osa taitaa estää vain vetarien menemisen keskelle? Vaan eipä ne muutenkaan sinne taida päästä menemään...
Vielä pitäisi saada lyhyempikin vetari suht ehjänä irti. Pitemmästä lähti pikku palanen irti päästä, mutta se tuskin haittaa mitään. Voi PRKL näitä kemppiperiä. Vihonviimesiä viritelmiä. Lyhyemmässä vetarissa on varmaan koko laitoksen ainut onnistunut hitsi suoraan vetarin päässä kiinni. Onko hyviä ideoita hitsin poistamiseen? Ehkä puukkosahalla onnistuisi? Ei kellään olisi halvalla myydä puolikevennetyn takavetareita, jos sitä ei saa ehjänä irti? |
#7
|
||||
|
||||
tässä mitään shimmejä ole ,ilmeisesti kierre säätö
|
#8
|
||||
|
||||
siinä se on
purku käyntiin, pinjonin mutteri oli valmiiksi kierretty auki mihin noi pienet shimmit on???? LSD purkuun hammaskehä irti vasaralla uusi hammaskehä paikoillaansa LSD kasaus momenttiin pitää vielä tiukata pinjoni uusi stefa Viimeksi muokannut Rälläri : 18.08.2009 13:47 |
#9
|
|||
|
|||
Harmi, kun ei HJ61:n perissä ole poskilaakerien säätö yhtä fiksusti toteutettu. Pitää olla niitä shimmilevyjä. Itse selvisin kääntämällä shimmilevyt päin vastoin kuin alunperin.
__________________
-Toyota Camry 2.4 2002 -Toyota Landcruiser HJ60 12H-T 1982 -Citroen Jumpy pikkubussi 2.0 HDi 165 automaatti 2014 -Case 1840 3.9 Cummins -liukuohjattu 1999 |
#10
|
||||
|
||||
Jätkällä on kotiasiat kunnossa ku saat tuvan pöydällä välityksiä asentaa
Edit: Ja ennen kuin joku tollo kysyy, mikä on tupa niin laitetaan linkki siitäkin: http://fi.wikipedia.org/wiki/Tupa Viimeksi muokannut 454SS : 18.08.2009 18:19 |
#11
|
||||
|
||||
|
#12
|
||||
|
||||
Pienet shimmit
Ne on pinionin shimmejä, sie et niitä tarvi ku sulla näkyy olevan rymppiholkilla tuo välyksen säätö, oikea momentti vaan pinionin laipalle nii hyvä tulee.
|
#13
|
||||
|
||||
eli isompilaakeri pinjoniin paikoillee ,holkki välii ,pinjoni perän kuoreen , tiukataan momenttiin , ja siirrytään välityksen säätöön
täh? pinjonin momentti 196-234Nm onko riittävä Viimeksi muokannut Rälläri : 19.08.2009 12:39 |
#14
|
||||
|
||||
Vai onks toi solid pinion spaceri?
Sillon pinionin laakeritkin pitää shimmata kohilleen... Viimeksi muokannut Arska-tehtaalta : 20.08.2009 20:22 Perustelu: typo |
#15
|
||||
|
||||
Momentista.
Siksi juuri momentissa on tollanen haitari ettei välys mee liian pieneksi tahi päinvastoin jää liian suureksi.
|
#16
|
||||
|
||||
mistä toitsassa on m18 mutteri pinjonin päässä tarviais sellasen ?? originaali pinjonnin kierrepää on isompi ,yukon pienempi projekti jatkuu kun saadaan osia mikäs nimi sillä mutterilla on kruunumutteri se ei ole ? käyty pulttikaupassa ei oota LPR / IMATRA käyty TOYOTAlla ei tietoo/ei ole hyllyssä mitään tavalliseen mutteriin en luota vaikka kuin ois kuin kierrelukitelukkohetipitiliimaa välissä. AAApuva nii ja sit mitäs eroa on muuta kuin olkomuoto ja koko noilla holkeilla ?? Viimeksi muokannut Rälläri : 25.08.2009 18:07 |
#17
|
|||
|
|||
pinjonin mutteri
niihin käy etuvetoisen vetarin mutteri. en pysty sanoo minkä auton . töissä löysin miljoonalaatikosta omiini sopivat.
|
#18
|
||||
|
||||
tuleeko pinjonin isomman laakerin alle shimmilevyä???
backlash säätöä vaikka on ford 9" itse itselleni vastaen et tulee ainakin kuvien perusteella http://www.4x4wire.com/toyota/tech/gear_setup/ Viimeksi muokannut Rälläri : 28.08.2009 15:11 |
#19
|
||||
|
||||
Onko hjn pinjoninmutteria paranneltu
Onko muille käynyt niin, että HJn uusi pinjonin mutteri (toyotalta) on senverran leveempi vanhaan verrattuna että sen alkuperäisen mutterin prikan joutuu jättämään pois jotta saa uuden mutterin tarpeeksi kireälle (uusi mutteri on vanhaan verrattuna leveempi).
Onkohan tää uusi mutteri jotenkin paranneltu versio vai menikö asennus muuten vain päin persettä Ei luulis että tuli väärä osa kun tilasin runkonumeron perusteella. Sori Rällärille topicin lainauksesta Rällärille: tulee shimmi pinjonin sisemmän laakerin ulkokoolin alle
__________________
SLCK #364, HDJ100 2006 HJ-61 1989 ex Viimeksi muokannut JES : 31.08.2009 18:47 |
#20
|
|||
|
|||
Lainaus:
-osilpi |
#21
|
||||
|
||||
joo nyt alkaa valjeta tääkin juttu ehkä, eli shimmi tulee isomman laakerin alle millä saadan etäisyys hammaspyörästä,ja sit säädetään backlashi ja väriainetta hampaisiin ,pyöräytys katsotaan kuvio . eli puristus holkilla saadaan oikea etäisyys varovasti kiristämällä oikea kuvio, tietenkin backlashi säädettynä oikein
paljon tossa pitää olla backlash mm ? mites se pinjonin preload mitataan kalavaa-alla
__________________
SLCK#357 TOYOTA laatuun voi luottaa. |
#22
|
||||
|
||||
Eiks oo kiva rakennella, kun tulee niin hyviä neuvoja ... ja paljon
|
#23
|
||||
|
||||
joo nii paljon tulee neuvoja et ei tiiä mistä alottaa
__________________
SLCK#357 TOYOTA laatuun voi luottaa. |
#24
|
||||
|
||||
siinä eteenpäin ajoa ,ei ole krymppiholkkia vielä ja uuden stefan kanssa olin vähä hätäinen
ja pakilla menoa
__________________
SLCK#357 TOYOTA laatuun voi luottaa. |
#25
|
||||
|
||||
dodii nyt perästä kuuluu naksahtelua kun ajaa 1vaihteella eteen n1metrin pysähtyy laittaa pakin päälle nostaa kytkintä naks vai onko osat hakennu paikkansa vai joku löysällä
pitää kai ottaa pöydälle ja tutkia ja tilata krymppi holkki ehdotuksia missä vika ? vai asentajassa.
__________________
SLCK#357 TOYOTA laatuun voi luottaa. |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
HD-murrosten asennus HJ60/61-akseleihin | osilpi | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 16.07.2009 21:57 |
Välityksen muutos? | P.J.S. | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 16.07.2007 12:50 |
O:LJ-70 jakol. välityksen.... | Oskulennu | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 11.03.2007 23:25 |
Välityksen vaihdossa merkkaukseen | SL | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 21.02.2006 23:47 |
Välityksen laskeminen | Ex_inkkari | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 30.08.2005 18:45 |