Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.07.2010, 13:38
pyyvama pyyvama ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 26.06.03
Sijainti: Teisko, Finland.
Viestit: 222
Perusasetus

Mäyriksen jarrunestemysteeri


Tervehdys!

Mihinkähän voisi jarrunesteet hävitä Volvosta?

Olen nyt pumpannut ensiöpiiriin ainakin kolme säiliöllistä nestettä eikä sitä tule mistään ulos.
Voiko se mennä esmes tehostimen sisään?

Muutenkin oireet on oudot kun jarruissa ei ole mitään tuntoa vaikka pitäisi olla kaksi erillistä
piiriä eikä toisen säiliöstä häviä nesteet mihinkään.

Matti

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.07.2010, 12:39
hpotteri:n Avatar
hpotteri hpotteri ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 29.08.03
Sijainti: Vantaa
Viestit: 570
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pyyvama Näytä viesti
Tervehdys!

Mihinkähän voisi jarrunesteet hävitä Volvosta?

Olen nyt pumpannut ensiöpiiriin ainakin kolme säiliöllistä nestettä eikä sitä tule mistään ulos.
Voiko se mennä esmes tehostimen sisään?

Muutenkin oireet on oudot kun jarruissa ei ole mitään tuntoa vaikka pitäisi olla kaksi erillistä
piiriä eikä toisen säiliöstä häviä nesteet mihinkään.

Matti
Tuolla ohjeet. http://www.c303.de/c303-pdf/service/section5brakes4.pdf

Toki siellä jarrutehostajassa voi olla tiiviste menny. Tarpeeks kauan syötät sitä nestettä niin kyllä sitä jostain ulos tulee.
Viimeistään savuna pakoputkesta.

Niin ja turvaventtiilistä anturi löysälle, mieluummin irti kun ilmailet.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.07.2010, 09:06
ismo:n Avatar
ismo ismo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 26.09.06
Sijainti: Vihti (koti) / Espoo (työ), Finland.
Viestit: 453
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hpotteri Näytä viesti
Niin ja turvaventtiilistä anturi löysälle, mieluummin irti kun ilmailet.
Tämä turvaventtiilin anturi asia olikin mielenkiintoinen. Joskus tästä jotain kuulleena, mutta toistaiseksi jo useamman vuoden asia huomioimatta Volvon jarruja ilmanneena - nyt olisi ehkä viimein aika opetella tämä.

Kyseessä siis lienee tuossa ohjeessa oleva "Warning valve". Onkohan juuri tuossa venttiilissä oleva sähkökaapeli se, joka aiheuttaa kojetaulussa jarrujen varoitusvalon palamisen. Mä oon jo vuoden pari ollut välittämättä kyseisestä valosta, kun sillä ei tunnu olevan mitään merkitystä.

Laitetaan tähän vähän tageja, jotta tämä topicci löytyisi haulla myöhemminkin: jarrut, C303, ilmaus, ilmaaminen, volvo, jarruneste. En nimittäin tänäänkään löytänyt tätä haulla, vaan piti kahlata postituksia läpi, ja toivoa että tämä löytyisi uudestaan.

Ja onnea mysteerin selvittämiseen. Mitä suurempi mysteeri sitä miellyttävämpi tunne, kunhan se ratkeaa.
Onko sulla kahluusarjat ja onko ne kuinka tiiviit? Jos vaikka joku jarrusylinterivuotaa ja jarrurumpu alkaa täyttyä nesteestä.

Viimeksi muokannut ismo : 29.07.2010 09:09 Perustelu: Onnittelut ja ehdotus lisätty
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.07.2010, 09:47
ToHo:n Avatar
ToHo ToHo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.09.05
Sijainti: Haukipudas, Finland.
Viestit: 100
Perusasetus

Siellä on myöskin jarrupolkimen alla antura joka jää ala asentoon jos poljin painuu liian syvälle ja sytyttää sen jarrujen varoitusvalon. Saa työnnettyä sormin takaisin.

Tuo turvaventtiili pitää tosiaankin löysätä pois siksi aikaa kun ilmot jarruja muutoin voi käydä niin että se tukkiikin toisen piirin.

Joku? on jopa joskus tehnyt niin että on leikannut siitä turvaventtiilistä sen kärjen pois niin ei häiritse elämää enään sen jälkeen
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.07.2010, 10:40
pyyvama pyyvama ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 26.06.03
Sijainti: Teisko, Finland.
Viestit: 222
Perusasetus

Eilen just sain tehostimen nypittyä pois ja avattua. Ei ollu jarrunestettä.

>Onko sulla kahluusarjat ja onko ne kuinka tiiviit?
>Jos vaikka joku jarrusylinterivuotaa ja jarrurumpu alkaa täyttyä nesteestä.

No sitä rupesin ittekin epäileen. Ei sitä nestettä oikeen muuallekaan mahdu.
Tarttee ruveta ottaan rumpuja auki. Ei vaan jaksais kun saa lämpöhalvauksen
jo sen kirjottamisesta.

Matti
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.08.2010, 08:21
uokki uokki ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 04.09.09
Sijainti: Heinola
Viestit: 745
Perusasetus

Täytyy ihan oikeasti ihmetellä mihin hittoon se neste voi kadota.Mulla on tos pöydällä tollasen pätkäVolvon tehdasohjekirja kaikkineen korjaus purku yms ohjeineen ja kuvineen,sieltähän ei selviä mitn normaalisti poikkeavaa eli erilaista kuin muissakaan pelittimissä.
Se turvaventtiilihomma on varsin mielenkiintoinen,jarrujen räpläysohjeissa lukee aina että anturi on ruuvattava irti kun jarruja tehdään...Tietenkin tossa kirjassa on tota rantaruottalaisten vittuilua elikkäs se on ruotsinkielinen.Oikeasti se on kansio jossa on vihkonen per asia eli 8kpl vihkosia..Kamalasti kuvia miten mitäkin tehdään ja millasilla työkaluilla,kuvat ja numerot erikoistyökaluista ja niiden kuvat,melkoisen mielenkiintoinen Raamattu...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Mäyriksen kytkin mobil2 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 26.01.2010 07:07
M:kk mäyriksen pentuja OffBeast O/M/V Muut 4 10.11.2007 19:36
M: Mäyriksen alle 35/16-15 Bogger + 11x15 BL-vanne KooPee O/M/V Renkaat ja vanteet 0 25.06.2007 14:33


Sivu luotu: 11:35 (GMT +2).