|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
motskarin rengastyö jeesiä kaivattashep. tilasin uudet kumit Kawaskiin ja tovin olen paininut takarenkaan vanteelta saamisen kanssa... sahasin sen jopa kahtia pitkittäissuunnassa mutta ei inahda käsipelillä vahteelta..ei millään. eipä noita kehtaa rengasliikkeeseenkään viedä, nauravat pihalle pelkän rengasduunin takia. JOs nyt sais tuon takakumin pois ja uuden tilalle, niin pohtis sitten miten edestä saisi auki, meinaan niin íso kuusikulma-avain tarttettais napaan. no probleema kerrallaan.. kellään rengaskonetta Jokela-Tuusula kulmilla tai lähettyvillä? t. Marko p. 040 7700200
|
#2
|
||||
|
||||
ootko painanu kumin irti vanteen kantilta? sillai siis et se kumin reuna on vapaana siellä keskellä.
sen jälkee rengas raudalla kampeaa kantin yli. ja vasta puolta painaa sinne keskiöön päin samalla. |
#3
|
||||
|
||||
Haet biltemasta sen rengas "koneen" käsimallin nii lähtee nätisti sillon tais maksaa 45e ku ostin
Viimeksi muokannut isuzubj : 25.06.2013 20:08 |
#4
|
||||
|
||||
Jatkomutteri tai pultti+muttereita korvaa hyvin sen ison puuttuvan kuuskulma-avaimen. Kummiskin se on jokin millinen koko.
|
#5
|
||||
|
||||
Siis eikö rengasta saa väännettyä vanteen päältä pois vai eikö se edes irtoa vanteen reunasta? Mulla on sellainen vehje, millä saa renkaan painettua irti vanteelta ja auttaa se rengasrautojen kanssakin puuhatessa, kun saa painettua jäykänkin renkaan kylkeä keskelle vannetta. Tosin Vantaalla asustelen.
|
#6
|
||||
|
||||
Tais olla 19mm kanta kawassa..pulttia sinne vaan
|
#7
|
|||
|
|||
joo ei inahdakaan irti vanteen reunasta, vaikka rengas siis sahattu pitkittäissuunnassa kahtia... koittanut hyppiä reunan päällä mut ei...kaivaa rengasraudalla ja sorkkaraudalla.... ei... se on ikuinen..
|
#8
|
|||
|
|||
Lainaus:
Ei kuulemma lipsu vanteella ilman lukkojakaan Mutta irrottaminen on taivaallinen työ; joskus olen nähnyt, että rengas on otettu kappaleina pois; siis nyt kun se on keskeltä halki, niin ota ja leikkaa vielä se poikki, niin molemmant renkaan puoliskot c: kirjaimeksi, vaatii reuna teräksen katkaisun rälläkällä; savuaa nätisti, ja lipsahtaa vanteeseen herkästi. Sitten kun rengas katki, niin rengas takaisin, moottoripyörä räikkäliinalla jalkatapeista puuhun, ja taljalla revit penkaan puolikasta toista puuta kohti, tarvittaessa voit auttaa puusepän taltalla irtoamista.... Voi toki lähteä helpomminkin, onko edes liimattu, vain tukevasti urassaan? |
#9
|
||||
|
||||
Osaa ne olla usein tiukassa ja ei tahdo lähteä vääntämällä. Joskus olen irrotellut isoilla liimauspuristimilla, kun ei ole oikeaa vehjettä ollut. Nyt kun olet jo sahaillut, niin tokihan voit koittaa vannetta hajottamatta sahata renkaan poikkikin. Jos se onnistuu, niin irtoaa kyllä.. Mutta helpoiten käy kyllä sellaisella vaikka biltemasta saatavalla muutaman kympin vehkeellä. Toisaalta jos ajat biltemaan, niin voidaan koittaa saman matkan päässä noilla minunkin vehkeillä.
|
#10
|
|||
|
|||
aina ne on ollu tiukassa ja aina ne on irronnu ruuvipenkissä. Eli purista kumi ihan vanteen vierestä puristimella kasaan ja avita rengasraudalla. Näin saat kumeksen irti reunasta ja pääset raudoilla vääntämään kumin pois.
Viimeksi muokannut THE : 25.06.2013 20:34 |
#11
|
||||
|
||||
Lainaus:
Vieläku irrtoittaa koko kumin reunoista irti ja puristaa kumin reunan vanteen keski syvennykseen ja sitten lähtee yhdestä kohin kampeamaan raudalla ja samalla katsoo että loppu renkaan reuna pysyy siellä keski syvennyksessä niin lopulta irtoaa käsin
__________________
Jeep ISORY Viimeksi muokannut KoniJeep : 25.06.2013 20:42 |
#12
|
||||
|
||||
täällä on renGaskone, jos jaksat kurvailla ... paikan muistanet
ja etuaksilaan tosiaan pultti, johon tarvittaessa tuplamutteri
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#13
|
||||
|
||||
mulla ei lähteny konepyörästä renkas tolla ruuvipenkki-hoidollakaan. sitte käytin tätä metodia, johan irtos: http://www.youtube.com/watch?v=DNrhMUPxI3o
__________________
kötköttimet on kivoja |
#14
|
|||
|
|||
hei kiitos!!
tolla ruuvipenkkeilyllä lähti onko muuten tappoajatus tasapainottaa niillä muovikuulilla? |
#15
|
||||
|
||||
No kyl mun mielestä ainakin. Tee ajankuluksi laakeripukki ja käy ostamassa pari liuskaa tarrapainoja rengasliikkeestä niin saat ni painoihin itsekin kunnolla.
|
#16
|
|||
|
|||
ok. kuulat poikkeens. Ja seuraava kysymy kun en ikinä ole paloilla mitään tasapainottanut...mistä sen tietää mihin niitä pitää liimata?
|
#17
|
||||
|
||||
Pyörä pukkiin kiinni, pyöräytät ja arviosta laitat alemmaksi jäävän kohdan vastapuolelle painon ja pyöräytät uudestaan. Toistat tätä niin kauan kunnes pyörättäessä pyörä pysähtyy jotenkin muutoin kuin että sama kohta on aina alimmaisena.
|
#18
|
||||
|
||||
Itse olen tuossa painotuksessa käyttänyt vanhoja irroitettuja painoja apuna siten, että niistä teipillä kiinnitettynä olen hakenut oikean painomäärän. Saa sitten liimata uudet painot siististi yhdestä tai kahdesta palasta.
|
#19
|
|||
|
|||
Lainaus:
Omassa suskassa (dr600, siis enduro) tasapainotin, siis tarkistin painotuksen, irroittamaalla tekaa ketjun, ja jarru niin löysälle ettei koske ollenkaan, ja sitten vaan ilmassa olevaa pyörään sormella vauhtia, ja odotetaan että pysähtyy; ja siihen yläreunaan liitulla merkki. Sama toistetaan noin 10-30 kertaa, ja jos noita liitumerkkejä alkaa tulla jollekkin renkaan osalle enemmälti, niin sinne lisää painoa esim. kurapyörissä 20 g, ja sitten painepesurilla rengas puhtaaksi, ja uusiksi; ja jos merkit hajoaa ympäri rengasta, niin silloin riittää tarkkuus, ainakin minulle. eturenkaassa sama homma, ketjua ei tosin tarvi irroittaa. Ja painoksi voi laittaa auton liimarengaspainoja, toki tahtoo hävitä lervassa, mutta.... Viimeksi muokannut BJ-40/76 : 25.06.2013 22:05 |
#20
|
|||
|
|||
no nyt tyhmäkin ymmärsi kiitos kovasti vinkeistä.
Ensimmäisen pyörän kans on vähän hakusessa kaikki. Kuten miksi öljyt ja vesi sekasin tais olla tullu vesipumppu tiensä päähän ja vesi lirui öjyn sekaan, no koneistinpa kuitenkin kannenkin. |
#21
|
||||
|
||||
Apuväline tasapainotukseen...
__________________
Ei mennyt kuin Strömsössä... |
#22
|
||||
|
||||
Mulla on kans tollanen ei pyöri yhtä herkästi kun sellasilla "lautaslaakereilla" mut ihan hyvin pystyin painottaan omani. Eikä ollu ongelmia radalla eikä missään 250km/h vauheissa..
Mun mielestä ihan toimivia nuo rengasvehkeet mitä mopoihin myydään biltemassa,eikä kalliita |
#23
|
||||
|
||||
Paitsi tinasta tehty rengasrauta, tai ainaki yhtä pehmeeltä tuntu ku vääntyili miten sattuu.
|
#24
|
||||
|
||||
onneks ostin kingtoolsin raudat kestää vetää isojakin pyöriä vanteelle
on menny 35" ja mopon renkaat niillä raudoilla |
#25
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
Ei mennyt kuin Strömsössä... |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
??? Jeesiä Kuopion suunnalla huomenna??? | Rompe1 | Chit-Chat | 2 | 28.10.2010 22:00 |
Sorvarin apua/tietoutta kaivattas.. | kokkolanpoika | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 07.03.2007 22:13 |
Joulu siivous apua kaivattas. ? | kokkolanpoika | Chit-Chat | 6 | 17.12.2006 09:29 |
Nyt tarttis vähä jeesiä | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 29.02.2004 15:20 | |
unrealed 3 jeesiä | Lars | Computer Games | 0 | 08.04.2003 01:01 |