Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.06.2013, 19:45
Cental73 Cental73 ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 12.05.04
Sijainti: Jokela, Tuusula
Viestit: 1.886
Perusasetus

motskarin rengastyö jeesiä kaivattas


hep. tilasin uudet kumit Kawaskiin ja tovin olen paininut takarenkaan vanteelta saamisen kanssa... sahasin sen jopa kahtia pitkittäissuunnassa mutta ei inahda käsipelillä vahteelta..ei millään. eipä noita kehtaa rengasliikkeeseenkään viedä, nauravat pihalle pelkän rengasduunin takia.

JOs nyt sais tuon takakumin pois ja uuden tilalle, niin pohtis sitten miten edestä saisi auki, meinaan niin íso kuusikulma-avain tarttettais napaan.


no probleema kerrallaan.. kellään rengaskonetta Jokela-Tuusula kulmilla tai lähettyvillä?


t. Marko

p. 040 7700200

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.06.2013, 19:48
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

ootko painanu kumin irti vanteen kantilta? sillai siis et se kumin reuna on vapaana siellä keskellä.

sen jälkee rengas raudalla kampeaa kantin yli. ja vasta puolta painaa sinne keskiöön päin samalla.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.06.2013, 20:04
isuzubj:n Avatar
isuzubj isuzubj ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 23.01.07
Sijainti: Hämeenlinna Finland.
Viestit: 672
Perusasetus

Haet biltemasta sen rengas "koneen" käsimallin nii lähtee nätisti sillon tais maksaa 45e ku ostin

Viimeksi muokannut isuzubj : 25.06.2013 20:08
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.06.2013, 20:04
Taisto:n Avatar
Taisto Taisto ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.11.04
Sijainti: Nurmijärvi, .
Viestit: 1.003
Perusasetus

Jatkomutteri tai pultti+muttereita korvaa hyvin sen ison puuttuvan kuuskulma-avaimen. Kummiskin se on jokin millinen koko.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.06.2013, 20:09
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.874
Perusasetus

Siis eikö rengasta saa väännettyä vanteen päältä pois vai eikö se edes irtoa vanteen reunasta? Mulla on sellainen vehje, millä saa renkaan painettua irti vanteelta ja auttaa se rengasrautojen kanssakin puuhatessa, kun saa painettua jäykänkin renkaan kylkeä keskelle vannetta. Tosin Vantaalla asustelen.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.06.2013, 20:09
isuzubj:n Avatar
isuzubj isuzubj ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 23.01.07
Sijainti: Hämeenlinna Finland.
Viestit: 672
Perusasetus

Tais olla 19mm kanta kawassa..pulttia sinne vaan
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.06.2013, 20:14
Cental73 Cental73 ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 12.05.04
Sijainti: Jokela, Tuusula
Viestit: 1.886
Perusasetus

joo ei inahdakaan irti vanteen reunasta, vaikka rengas siis sahattu pitkittäissuunnassa kahtia... koittanut hyppiä reunan päällä mut ei...kaivaa rengasraudalla ja sorkkaraudalla.... ei... se on ikuinen..
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 25.06.2013, 20:16
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.053
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Cental73 Näytä viesti
hep. tilasin uudet kumit Kawaskiin ja tovin olen paininut takarenkaan vanteelta saamisen kanssa... sahasin sen jopa kahtia pitkittäissuunnassa mutta ei inahda käsipelillä vahteelta..ei millään. eipä noita kehtaa rengasliikkeeseenkään viedä, nauravat pihalle pelkän rengasduunin takia.
Onko joku kurapyörä? niihin jotkut ovat liimanneet renkaan vanteeseen jollain kumiliimalla.

Ei kuulemma lipsu vanteella ilman lukkojakaan

Mutta irrottaminen on taivaallinen työ; joskus olen nähnyt, että rengas on otettu kappaleina pois; siis nyt kun se on keskeltä halki, niin ota ja leikkaa vielä se poikki, niin molemmant renkaan puoliskot c: kirjaimeksi, vaatii reuna teräksen katkaisun rälläkällä; savuaa nätisti, ja lipsahtaa vanteeseen herkästi.

Sitten kun rengas katki, niin rengas takaisin, moottoripyörä räikkäliinalla jalkatapeista puuhun, ja taljalla revit penkaan puolikasta toista puuta kohti, tarvittaessa voit auttaa puusepän taltalla irtoamista....

Voi toki lähteä helpomminkin, onko edes liimattu, vain tukevasti urassaan?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 25.06.2013, 20:23
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.874
Perusasetus

Osaa ne olla usein tiukassa ja ei tahdo lähteä vääntämällä. Joskus olen irrotellut isoilla liimauspuristimilla, kun ei ole oikeaa vehjettä ollut. Nyt kun olet jo sahaillut, niin tokihan voit koittaa vannetta hajottamatta sahata renkaan poikkikin. Jos se onnistuu, niin irtoaa kyllä.. Mutta helpoiten käy kyllä sellaisella vaikka biltemasta saatavalla muutaman kympin vehkeellä. Toisaalta jos ajat biltemaan, niin voidaan koittaa saman matkan päässä noilla minunkin vehkeillä.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 25.06.2013, 20:30
THE THE ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.03.13
Sijainti: Tornio
Viestit: 38
Perusasetus

aina ne on ollu tiukassa ja aina ne on irronnu ruuvipenkissä. Eli purista kumi ihan vanteen vierestä puristimella kasaan ja avita rengasraudalla. Näin saat kumeksen irti reunasta ja pääset raudoilla vääntämään kumin pois.

Viimeksi muokannut THE : 25.06.2013 20:34
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 25.06.2013, 20:40
KoniJeep:n Avatar
KoniJeep KoniJeep ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.10
Sijainti: Halinjälvi / Pohjois-Kaljala
Viestit: 1.884
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja THE Näytä viesti
aina ne on ollu tiukassa ja aina ne on irronnu ruuvipenkissä. Eli purista kumi ihan vanteen vierestä puristimella kasaan ja avita rengasraudalla. Näin saat kumeksen irti reunasta ja pääset raudoilla vääntämään kumin pois.
Tuolleesti lähtee nopeasti ja helposti!
Vieläku irrtoittaa koko kumin reunoista irti ja puristaa kumin reunan vanteen keski syvennykseen ja sitten lähtee yhdestä kohin kampeamaan raudalla ja samalla katsoo että loppu renkaan reuna pysyy siellä keski syvennyksessä niin lopulta irtoaa käsin
__________________
Jeep


ISORY

Viimeksi muokannut KoniJeep : 25.06.2013 20:42
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 25.06.2013, 20:59
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.905
Perusasetus

täällä on renGaskone, jos jaksat kurvailla ... paikan muistanet

ja etuaksilaan tosiaan pultti, johon tarvittaessa tuplamutteri
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 25.06.2013, 21:29
hazzinen:n Avatar
hazzinen hazzinen ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 04.01.06
Sijainti: Heinola, Finland.
Viestit: 927
Perusasetus

mulla ei lähteny konepyörästä renkas tolla ruuvipenkki-hoidollakaan. sitte käytin tätä metodia, johan irtos: http://www.youtube.com/watch?v=DNrhMUPxI3o
__________________
kötköttimet on kivoja
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 25.06.2013, 21:34
Cental73 Cental73 ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 12.05.04
Sijainti: Jokela, Tuusula
Viestit: 1.886
Perusasetus

hei kiitos!!

tolla ruuvipenkkeilyllä lähti onko muuten tappoajatus tasapainottaa niillä muovikuulilla?
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 25.06.2013, 21:39
Late_:n Avatar
Late_ Late_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 04.04.10
Sijainti: Hamina
Viestit: 979
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Cental73 Näytä viesti
hei kiitos!!

tolla ruuvipenkkeilyllä lähti onko muuten tappoajatus tasapainottaa niillä muovikuulilla?
No kyl mun mielestä ainakin. Tee ajankuluksi laakeripukki ja käy ostamassa pari liuskaa tarrapainoja rengasliikkeestä niin saat ni painoihin itsekin kunnolla.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 25.06.2013, 21:43
Cental73 Cental73 ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 12.05.04
Sijainti: Jokela, Tuusula
Viestit: 1.886
Perusasetus

ok. kuulat poikkeens. Ja seuraava kysymy kun en ikinä ole paloilla mitään tasapainottanut...mistä sen tietää mihin niitä pitää liimata?
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 25.06.2013, 21:49
Late_:n Avatar
Late_ Late_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 04.04.10
Sijainti: Hamina
Viestit: 979
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Cental73 Näytä viesti
ok. kuulat poikkeens. Ja seuraava kysymy kun en ikinä ole paloilla mitään tasapainottanut...mistä sen tietää mihin niitä pitää liimata?
Pyörä pukkiin kiinni, pyöräytät ja arviosta laitat alemmaksi jäävän kohdan vastapuolelle painon ja pyöräytät uudestaan. Toistat tätä niin kauan kunnes pyörättäessä pyörä pysähtyy jotenkin muutoin kuin että sama kohta on aina alimmaisena.
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 25.06.2013, 21:57
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.874
Perusasetus

Itse olen tuossa painotuksessa käyttänyt vanhoja irroitettuja painoja apuna siten, että niistä teipillä kiinnitettynä olen hakenut oikean painomäärän. Saa sitten liimata uudet painot siististi yhdestä tai kahdesta palasta.
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 25.06.2013, 22:02
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.053
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Cental73 Näytä viesti
ok. kuulat poikkeens. Ja seuraava kysymy kun en ikinä ole paloilla mitään tasapainottanut...mistä sen tietää mihin niitä pitää liimata?
Onko siis minkä nopeusluokan pyörä? Jos ajat yli 300 km/h niin vaatii enemmän, kuin nuo kurapyörät, millä ajetaan tappajan raivolla, kypärä leukaremmin varassa, rekasta ohi (matkailuauto takavalossa kiinni)

Omassa suskassa (dr600, siis enduro) tasapainotin, siis tarkistin painotuksen, irroittamaalla tekaa ketjun, ja jarru niin löysälle ettei koske ollenkaan, ja sitten vaan ilmassa olevaa pyörään sormella vauhtia, ja odotetaan että pysähtyy; ja siihen yläreunaan liitulla merkki.
Sama toistetaan noin 10-30 kertaa, ja jos noita liitumerkkejä alkaa tulla jollekkin renkaan osalle enemmälti, niin sinne lisää painoa esim. kurapyörissä 20 g, ja sitten painepesurilla rengas puhtaaksi, ja uusiksi; ja jos merkit hajoaa ympäri rengasta, niin silloin riittää tarkkuus, ainakin minulle.

eturenkaassa sama homma, ketjua ei tosin tarvi irroittaa.

Ja painoksi voi laittaa auton liimarengaspainoja, toki tahtoo hävitä lervassa, mutta....

Viimeksi muokannut BJ-40/76 : 25.06.2013 22:05
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 25.06.2013, 22:20
Cental73 Cental73 ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 12.05.04
Sijainti: Jokela, Tuusula
Viestit: 1.886
Perusasetus

no nyt tyhmäkin ymmärsi kiitos kovasti vinkeistä.

Ensimmäisen pyörän kans on vähän hakusessa kaikki. Kuten miksi öljyt ja vesi sekasin tais olla tullu vesipumppu tiensä päähän ja vesi lirui öjyn sekaan, no koneistinpa kuitenkin kannenkin.
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 26.06.2013, 21:56
TOPPAHOUSU:n Avatar
TOPPAHOUSU TOPPAHOUSU ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 29.10.07
Sijainti: Finland.
Viestit: 550
Perusasetus

Apuväline tasapainotukseen...


http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...aite-MP-82351/

Ja Biilteemasta saa myös niitä painoja...
__________________
Ei mennyt kuin Strömsössä...
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 27.06.2013, 14:27
isuzubj:n Avatar
isuzubj isuzubj ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 23.01.07
Sijainti: Hämeenlinna Finland.
Viestit: 672
Perusasetus

Mulla on kans tollanen ei pyöri yhtä herkästi kun sellasilla "lautaslaakereilla" mut ihan hyvin pystyin painottaan omani. Eikä ollu ongelmia radalla eikä missään 250km/h vauheissa..

Mun mielestä ihan toimivia nuo rengasvehkeet mitä mopoihin myydään biltemassa,eikä kalliita
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 27.06.2013, 17:41
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 10.990
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja isuzubj Näytä viesti
Mun mielestä ihan toimivia nuo rengasvehkeet mitä mopoihin myydään biltemassa,eikä kalliita
Paitsi tinasta tehty rengasrauta, tai ainaki yhtä pehmeeltä tuntu ku vääntyili miten sattuu.
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 27.06.2013, 18:15
isuzubj:n Avatar
isuzubj isuzubj ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 23.01.07
Sijainti: Hämeenlinna Finland.
Viestit: 672
Perusasetus

onneks ostin kingtoolsin raudat kestää vetää isojakin pyöriä vanteelle
on menny 35" ja mopon renkaat niillä raudoilla
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 27.06.2013, 18:52
TOPPAHOUSU:n Avatar
TOPPAHOUSU TOPPAHOUSU ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 29.10.07
Sijainti: Finland.
Viestit: 550
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja isuzubj Näytä viesti
Mulla on kans tollanen ei pyöri yhtä herkästi kun sellasilla "lautaslaakereilla" mut ihan hyvin pystyin painottaan omani. Eikä ollu ongelmia radalla eikä missään 250km/h vauheissa..

Mun mielestä ihan toimivia nuo rengasvehkeet mitä mopoihin myydään biltemassa,eikä kalliita
Suhautappas niihin laakereihin vaikka CRC:tä ja pyörittele hiukan, niin johan muuttuu laakerit herkäksi...
__________________
Ei mennyt kuin Strömsössä...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
??? Jeesiä Kuopion suunnalla huomenna??? Rompe1 Chit-Chat 2 28.10.2010 22:00
Sorvarin apua/tietoutta kaivattas.. kokkolanpoika Tekniikka & Jutustelu 8 07.03.2007 22:13
Joulu siivous apua kaivattas. ? kokkolanpoika Chit-Chat 6 17.12.2006 09:29
Nyt tarttis vähä jeesiä Tekniikka & Jutustelu 8 29.02.2004 15:20
unrealed 3 jeesiä Lars Computer Games 0 08.04.2003 01:01


Sivu luotu: 13:05 (GMT +2).