Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.10.2009, 12:51
janney janney ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 24.07.09
Sijainti: Ii
Viestit: 15
Question

HILUX voimansiirron öljyn vaihdosta??


Elikkä auto on vm 85 hiluxi. Olen melko noviisi tuon laitteen kanssa vielä.

Nyt tarvis neuvoja jakolaatikon ja vaihdelaatikon öljyn vaihdossa.
Elikkä mistä ropusta öljyt pukataan sisään ja kuinkahan paljon niihin laitetaan? Laitetaanko yläkautta vai alaropusta niinkuin automaatti volkkariini ja mistä öljymäärät tarkistetaan.

Oon kyl pistäny tilaukseen korjausoppaan, mutta ties kuin kauan menee, että saan sen haltuuni.. Ja selannut hakua, muttei siellä näin päivänselviä asioita ole käsitelty.
Tai kertokaa vain, jos tiedätte jonkun hyvän linkin aiheeseen.

Ja toinen probleema on nelivetoon liittyvä myös

Nelivedolla ajaessa moottorijarrutuksella kuuluu melko kova jurina.. Semmosen seikan hokasin tuossa eturengasta vaihtaessa, että kun kumpaa tahansa ratasta pyörittää (rengas ilmassa, takaveto kytkettynä, napalukot kytkettynä) etukardaani ei lähde heti mukaan, vaan siinä on semmonen 3cm välys jossain renkaan ja etukardaanin välillä.?? Onko normaalia?
Oon kuullut juttuja ja myös täältä lukenut, että navoista kuluu jotku ronssi prikat.. Eli onko han kyse nyt niistä vai onkohan jotain ismopaa hajalla??

Ostin tuon laitteen keväällä eräältä tälläkin palstalla näköjään aikaa viettävältä kaverilta.
Kesän olen laittanut moottoripuolta kuntoon, koska siitä aika paljon ymmärränkin, mutta nyt kun liukkaat kelit saapuivat, on tullu ajankohtaseksi nelivedolla ajaminen ja voiman siirtoon keskittyminen, kun nuo mettärenkaat ei takavedolla ole kovin pitävät ratkasut

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.10.2009, 13:48
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Täyttöroput on kummassakin laatikossa suunnilleen keskellä korkeuden suhteen.Olikohan 24mm se kanta...Niin paljon öljyä että on täyttöaukon alareunan tasalla.

Tuo välys kuulostaa aika normaalilta,siinä välissä on useampi kohta mihin kuuluu pieni välys ja kun kaikki kerää yhteen niin hurjan tuntuinenhan se on.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.10.2009, 14:02
janney janney ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 24.07.09
Sijainti: Ii
Viestit: 15
Perusasetus

Elikä ylä puolella roppu, ja täyteen. OK
Katotaanpa johtuuko se jurraus öljyn vähyydestä. Liekö jakolaatikossa yhtään voidetta...

Kiitos vinkeistä!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
suzukin jakohihnan vaihdosta Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 1 15.09.2008 21:38
suzukin jakohihnan vaihdosta Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 0 15.09.2008 06:46
sukisukin akseleiden/jousien vaihdosta? Jp Tekniikka & Jutustelu 7 22.10.2006 17:14
suzukin koneen vaihdosta kowalski Tekniikka & Jutustelu 5 13.10.2006 10:41
Viellä vähän tuosta koneen vaihdosta? (suzuki) valkkari Tekniikka & Jutustelu 28 06.12.2005 12:11


Sivu luotu: 15:38 (GMT +2).