|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
taas yks Hiluksi-tötteröNo niin ! Kävi niin ahtaalle tuossa heinäkuun korvilla ku ei miehellä ollu minkään valtakunnan autoa.. Jotain pikkumaasturiahan se teki mieli ku tuli myytyä HJ toissasyksynä ja ei sitä oo oikeen ollu elämä entisellään ku kaikenmaailman riisikipoilla ja juustohöylillä joutunu kaivattamaan. No kas kun sattuki, poikkesin kaverin verstaalla kahvilla, oli sitte mokoma edellispäivänä hakenu käsivarren suunnasta ruman ja rupisen hiluksin. Sehän näytti silmään niin helvetin hienolta kaikkine lommoineen ja pakkeleineen että siitä piti sitten kaupat puoliväkisin vääntää. Hetihän sillä piti lähteä kuokkimaan ja vauhtia ja tilanteita oli mutta hiluksi ei ollu moksiskaan reilummastakaan möykytyksestä, me likes ! Tulihan sillä ajeltua pari viikkoa kaivatettua hyvillä mielin ja jumiteltuaki ihan kärtytykseen asti sitte eräänä iltana kävi mieleen että maalataan se telalla ylite ku näytti niin pahalta. lamellilaikalla vähän hain ruosteita esiin ni ei sitä hytässä ja lavassa pahemmin ollu, lavan helmat ja sisälokasuojien kanttien kohalta oli mahonki vähän riskimmin purassu. Harmi vaan että KAIKKIA ruosteita peitti 1-3cm paksunen PAKKELI !! No sehän kirpos kinttaasta koko homma yön kähämässä ja lava tuli sahattua kappaleiksi Ja vasta se näytti oksennukselta koko auto ku lavasta 40cm ja vähän lahompia lavan helmoja siivoilin pois tuo lyhennys oli kyllä melko vartin homma, suosittelen lämpösästi niin heittää lavanperä kuokkimasta joka perhanan ojassa Kuulin isoilta pojilta että palakkihelmat nostaa maasturin status-arvon heti eri svääreihin niin sitähän piti lähtiä 50*100 jöötiä niiltä istumilta hakemaan paikalliselta kiskurilta. Hitsausta ois helpottanu mahoton ku en ois kerenny edelliviikolla liftillä tunkata helmoja molemmilta puolin kasaan kohtuu jaakia oli yksin hitsailla palkki kiini, vaati kiikkerän tunkin ja melkosta akrobatiaa että sen sai piettyä hollillansa ku heftas kiini. Ja siinäpä sitä ois.. Josko ei hapan-imeläksi menis nii hopusti tuo pelti ! Ja vastako se näytti hirviältä takasin piirustuspöyän ääreen Rungostaki piti tiristä pari ylimäärästä happi-reikää umpeen. vanhoja ruosteita mutta nekin oli hienosti sheivattu umpeen paksulla PAKKELILLA ja reilusti massaa päälle.. komiaa hommaa oli hioa sitä paskaa pois Ois varmaan pariin otteeseen lähteny munat valtiolle ku ois oikeat poliisit vastaan sattunu, ku ykkös-autona mulla tuo hiluksi niin ainahan se piti paja-ehtoon jälkeen kasata ajokuntoon että pääsi kämpile munat tiskaamaan ilman lavaa ku ajeli niin kyllä käänsi päitä kanssa-autoilijoissa. Hommasin sitte hätäpäissäni -85 1.6 AUTOMAATTI-Jetan että saa sillä kulkea kunnes hell-uksi on taas lyönnissä mutta siitä lervo aski kahen päivän ajon jälkeen.. Olin pajalta kämpile lähössä ni ei minkään valtakunnan menohaluja eteenpäin ni eihä se auttanu ku peruutella kämpille, kyllä oli vastaantulijat melko kummissaan. Sitte pitiki lavan helemanpauloja vähän kuroa kiinni että pysyy hiekotushiekat kyyisä.. kulmarautaa tietenki ! Sisäsyrjien tinailussa sai olla joka jänne käytössä Lavan kyljetki tirrasin aukottomaksi Ja siinä saumoja vähän alas ajettuna rällällä Ja kyllä ois menny hymy naaman ympäri mutta tuli korvat vastaan ku renkaat tuli matkahuoltoon! Olipa melko aimo savotta ku tukittiin ne -87 Sunnyn sisään Ei oo mikkään boggerit mutta kyllä nuo mulla menee ku ajo on 98% teitä. eikä ole edes pahat ajaa! 33*12,5 -15 Kumhot ja vanteet on 10*15 Mangelsit. Edelleen näytti melko typerältä tuo lava ku ei ollu oikeen yhtenäinen kajuutan kanssa.. Piti hakea sitten lisää palkkia ja alkaa seppäileen muotoja. Kolme eri versiota tuli väsättyä ja tämä jäi sitten mieleisimpänä käyttöön. Taas vaadittiin akrobatiaa ku yksin piti hollata kaikenmaailman kepeillä ja harustimilla että sai heftattua kasaan tuon. Meinasin ensin jättää ne nuin mutta näytti silti hölmöltä. Ei muuta ku laikkakone soimaan ja paksua pelliä muovaamaan että sai reiät umpeen. Ja sitte oiski tarvinu neli-nivelisen oikean puolen käen ku sen pellin hitsaili kiinni, iteki sai olla kuusinkerroin kerällä kaikissa kamasutran asennoissa rungon, pakoputken ja tankin ja lavan välissä ku hitsaili nuo pellit kiini sisäpuolelta ! Oli se muutenki sarjassamme iltoja ku jokanen pieniki asia mikä voi mennä päin vittua, menee päin vittua. Jopa rälläkän laikan lukitusmutteri hirtti ittensä umpijumiin tuona koettelemusten yönä vaikka käsin aina kiristän laikasta. Tunnin kai minä sen kans vehtasin ni hitsasin sitte mutterin kiini ja ingesollrandi-pulttikone laulamaan ni lähti se perkeleen käikäle Taas näytti siltä ku lava ja hyttä alako oleen pikku hiljaa oorningissa ni piti alkaa silpoon kaaria ja sormia ku ei ollu kinttaita Ja siitä siivua päälle, barokkia tietenki Seuraavan ehtoona veistelin takapuskurin, lisää palkkia ! Sitä meni koko autoon 6metriä, tais jäähä kaks 45asteen viistepätkää koko palkista. Runkopalkin päitä piti vähän lyhentää ja muotoilla myös (tähän väliin valittelen kuvien paskaa laatua ja vähäisyyttä, yleensä tulee kaikki hommat paremmin dokumentoitua mutta nyt oltiin vähän kumisaapas-tasolla kameravehkeitten kanssa ku kastelin vesijetillä pokkarin ja morsian ei anna järkkäriä tuonne pajalle paskottumaan niin näillä mennään.. fiilis on tärkein !) Sitte pääski jo vähän ajeleen ja mukavaltahan se tuntu ku joutuu oikeen muljahtamaan että pääsee kuskin jakkaralle No kuka sitä viittii ajella keskeneräsellä ni peruutin sen taas pajaan ja kaksissa miehin alettiin hiomaan tuota sinistä maalia tasaseksi.. hyi helevetti ! sitä oli melko smurffin näkönen ku oli kassikarvoja myöten sinisessä maalipölyssä. Oli entinen koriseppä rakentanu pakkelilla kaikki hitsattavat paikat ja orkkismaalin oli matannu vissiin rälläkällä että varmasti tulee mahollisimman paskan näkönen ja maalannu vissiin puhallusvillakoneella Aloin mie muka pakkeloimaan mutta totesin sen hiomisen melko homo-hommaksi ku maastoauto kuiten on kyseessä ni hioin ne melkeimpä kokonaan pois.. jäi sinne vähän alle mutta toivottavasti ei tarvi hävetä. Eipähän tarvi kuunnella vittuilua essonbaarissa huonosti tehyistä pohjista ku niitä ei oo tehty Siinä on sumattuna pohjamaalilla ja hiottuna jokapuoleltaan Maalaushommiin ei tohtinu kameraa ottaa mutta eipä se kauaa ottanu, vajaa tunti niin palautettiin jo ruisku. Ruiskun lainannu kyläseppä oli ihmeissään että eikö me meinattukaan maalata koko autoa ku ni nopiaa käytiin, oli highspeed-kaveri ruiskuhommissa kaverina ni eihän siinä kerenny ite ees lattiaa kunnolla kastelemaan ku ruiskun suhina jo alko auton toiselta puolen kuulumaan. Sitten alkoki armoton kasaaminen ja jokapaikan paremmin kiinnilaitto ja siistiminen. Snorkkelin rakensin eilen.. melko humina käy hytässä ku oikeen länkättää nelosella ylinopeuksia ikkuna auki Pari viikkoahan tuossa mennä muljahti, olipahan aika ja vapaa-aika tehokkaasti käytettynä ja muijan hermot taas kestotestissä Muutoskatsastin auton tosiaan toissapäivänä lyhennykselle, korotukselle, renkaille, levennykselle jne eikä siinä mitään moitittavaa ollu. Valmiista autosta ei kuvia ole (eihän tuommone pirkkatötterö oo koskaa valmis) mutta koitan tänään ottaa kuhan saan viimisetki työvalot punottua kiini ja jostaki kunnon kameran realisoin, eiko hei !
Viimeksi muokannut KepesJokke : 21.09.2009 01:04 |
#2
|
||||
|
||||
Sopivan rento ote teillä on, tunteella mennään ja hyvä tulee!
|
#3
|
||||
|
||||
hienoa jälkeähän tuo on.
Niitä kuvia tahtoo lisää
__________________
DADDY´S TOY |
#4
|
||||
|
||||
Hyviä kuvia, mutta vielä parempaa selostusta
Ja on se autoki komia
__________________
__________________ "Atheism: Not to do the shit that religious do to each other." http://www.eroakirkosta.fi "Netissä idioottien kanssa väittely on mahdotonta, joutuu alentumaan niiden tasolle ja ne voittaa sut kokemuksella" |
#5
|
|||
|
|||
asia meininkiä ja selostus taattua laatua. niinkuin kelekkalehen palstoillaki. noita sinun juttuja on mukava lueskella
|
#6
|
|||
|
|||
Ai helvata, tämmösiä selostuksia kun lueskelee alko taas harmittaa kun möin pois oman läpimädän hiluksin
|
#7
|
||||
|
||||
Lainaus:
Lainaus:
Mutta älä huoli, tässähän on päästy vähän nautiskelemaan jo viikon verran ajo-ominaisuuksista ja niiden puuttumisesta, kaikessa karuudessaan hauska käyttöauto tämmönen korkia pökkelö.. sakkojakaan tuskin saa ylinopeudesta ja rattiinnukahtaminen on aika mahotonta, varsinki urasella tiellä ku kolmekolmoset suijaa koko ajan johonki suuntaan. Mutta lämmintä ja läheisyyttä piisaa ku on ni ahas hyttä. Onneksi muijan autolla voi ajaa pitemmät siivut niin ei tarvi hiluksilla lähtiä ruoskimaan kovin pitkä huikosia, ei riitä kunto. Neitsytretki tuli kopastua ja melkein pääsi kattokerhoonki ni kummasti rauhotti adrenaliinintäyteistä koeponnistusta. Shake-downissa ei oikeastaan muuta porsinu ku pohjaanlyöntikumi lensi kuikkaan vänkääjän puolelta eestä. Kävästiin tuossa morsmaikun kanssa vähän ruskaa kattelemassa ja pari kuvaaki tuli otettua, Pahoittelen paskasta ja kunttasta autoa ku ei kerenny pesemään kuvien ottoon Parlokit ja työvalot ostin Raskas-Osasta Rovaniemeltä, taaksepäinki pitää laittaa lisää valoa jahka joutaa. Nuo nykyset takatyövalot näyttää enimmäkseen lavalle. Jos näyttää auto tai suorat pinnat kaarevilta tai epäsopusuhtasilta joissaki kuvissa niin se johtuu kameran laajakulma-linssistä Melko orvon näkönen tuo tuumanen pakoputki, se on seuraavana poistolistalla.. Jos sais jostaki haalittua nokko 2,5" tai kolmetuumasta hööriä ni pääsis sommittelemaan. Tuli väännettyä keulile oikein vanhan kansan kantti-bossit, tuli kyllä melko Iiro Viinasen näkönen mutta kyllä se täytyy kestää käytännöllisyyen eholla.. Jos sitä syksymmällä laittas nipun 225:ia että lentävä poliisi pääsee kirjotteleen otteeseen terveisiä. Nuo Hiluksin elämän elähyttämät vakiotuikut sopis paremmin kynttiläillallis-istujaisten hämärän kajon tuojaksi ku auton keulaan, alkaa vaan harmittamaan ku pistää pitkät pääle. Vielä ku ihan aloin hulluamaan ja laitoin MOTONETin ultrablue-hooneloset niihin niin vasta se valovoima on häikäsevä, ei varmaan ku puolittu muutenki huonosta ja kaikenhuippu oli ku kahen päivän käytön jälkeen toisesta palo pitkän lanka. Sama homma kaverilla, laitto samaan aikaan ja tasan yhtä kauan kesti toisen pitkän kiiluminen. Suosittelen ! Pitihän sitä intovua kokeileen joustojaki, sehän joustaa ku sahapölkky! mikä on ihan jees ni eipähän kaaju tiukoissa kurveissa ku tuollahan pääsee komiaa sippaliiriä soratiellä. Saa nähä ottaako pinnapultit itteensä ninku ex-hoojiissä ku ei vissiin ollu oikein painonsa puolesta Vatas-ajoon passelit ne 35:t eikä auto Takaroiskeläpät on melkosta klo 2.00 improvisointia, muutoskatsastus oli seuraavana päivänä ja roiskeläpät piti jostai vääntää eikä sattunu hollille ku tuommoste bilebilletti-mattoa.. josko joskus viitseliäisyyden puuskassa vaihtas ne mustiin. Kyllähän tässä ei ole vielä ku alkuhuuma saatu, sormet syyhyää että pääsis hitsailemaan ja räikkää huuattamaan verstaalle. Perseestä vaan ku pitää laskujaki välillä maksaa ja syyä ni joutuu taukoilemaan tuon auton pajotuksen kanssa. Tosin tämä on vaan tämmönen SUV jos muihin foorumin maastureihin vertaa, on kuitenki päivittäisessä ajossa käyttö-ajokkaana niin muutokset ei ole mitään mullistavia ku pitäs pysyä tien päälläki ja kilpien välissä. Vaakallaki käytin, 1510kg näytti, puoli tankkia oli naftaa. Mutta kovalla ajolla kuitenki, en usko että RAV4 kestäs mulla kahestatoista puoleenpäivään ku hiluksin kans tottunu että auto kestää sen mitä kuskiki hytissä.. ennemmin irtoaa perna ja suuntavaisto menee sekasin ku hiljentää tarvis ettei auto hajoa rytinässä, tötteröllä kyllä riittää menohaluja ! Pellin alle ois tarkotus saaha 2.4 pannu solmun kera jahka sopiva tekniikanluovuttaja löytyy. Nyt kepittäessä tuo kone tuntuu siltä ninku mehupillillä koittas imeä jäistä käpyä, eli melko nahnikasta. Ideoita kyllä piisaa, saa nähä mihin asti riittää virta kinttaassa ja rahat, kelkkakauttaki puskee pikkuhiljaa päälle niin rahavirrat on niihin hommiin sitte talveksi sidottu. Onneksi tuli hankittua aurat ja systeemit hiluksiin ni ei tarvi tyhjää seisottaa.. voi vaikka pökätä rungon solomuun ni ei tekeminen lopu. Pitää tässä päivitellä tänne ku jotain saa nysvättyä.. Ensin en kehannu laittaa koko rojektitopikkia ku lueskelin nuita muita rojekteja, ku keksitään suunnilleen koko auto uuestaan ni kyllä sitä tunsi ittensä melko marjanpoimijaksi hattua pitää nostaa ku äijät viittii ! Kysymys, mistä ja mitkä iskarit kannattaa tilata jotka passaa nuille vakiojousille ja pelaa hyvin? tullu ajettua kurttuun toine takaiskari ja etuiskarit on mitä on.. ja tietenki mielellään edulliset ! Viimeksi muokannut KepesJokke : 21.09.2009 02:24 |
#8
|
|||
|
|||
Lainaus:
Motonetista saapi muuten hellan umpiota alta kahenkympin, sopii ainaki uudempaan hiluxiin suoraan. Ei niiläkään hyvin näe, mutta on ne parempia, ko 25 vee vanhat orkkikset. |
#9
|
||||
|
||||
Lainaus:
Joo sama se nuille vakiotuikuille, tilasin nipun 225:ia.. rupiaa latu valostumaan ja laturi huokailemaan Tuli tänään käytyä pitempi reissu ihan tienpäällä ja kylläpä rupes suorituskyky korventamaan oikein huolella mieltä. Niimpä passeli turbo on nyt hommattuna, pitää lähteä tuonne lapin pääkaupunniin ens viikolla teettään letkut ja ostamassa tarveromppeet.. josko se ei joka helvetin ylämäkeä sitten enää haistais. |
#10
|
|||
|
|||
onkos tähän tullut mitään uutta. mielenkiinnolla odotellessa
|
#11
|
||||
|
||||
Lainaus:
No ei tässä nyt ole ku tyhjää nysvänny ja ajellu vaan.. lisävalot pulttasin keulaan ettei tarvi pelätä pimiällä ja tunkin hirttäny lavalle ja varapyörän heitin katolle jos sattuu gummi lirvahtamaan jossaki lepikossa. Aurapuskuria pitäs alkaa seuraavaksi sumplimaan, aamulla oli jo maa valkiana ! ja silmät ja suut auki kytänny jos jostaki löytys mätä tai muuten paska -88 tms luksi josta sais 2.4 pannun, tehostimen ja muita kilkkeitä mutta kyllä ne tuntus sopuhintaset olevan kiven alla. Etupuskuriki tekis mieli veistellä muttei sitä tohi summisa alkaa räpimään ku ei oo sitä riettaan vinssiä vielä. .. Niin ja snorkkeliin vaihoin tuon pään, satku audista löyty meleko hifi-importin näkönen intake-kurvi katolle, ilmanputsarin ja läppärungon välinen lurtukka. Edellinen vissii ahisti tai jotain ku teki hirviän turbulenssin hytän sisällä, vaahto meinas valua suusta ku kolmosella veti kierrokset tyrmään. Liekkö sillä imuäänenvaimennin tms törpöllä jotain vaikutusta asiaan, joka on lokasuojan sisäpuolella? se näytti niin turhalta että rälläköin sen poies. Harmittaahan se vähän tuommonen meluisa epäkohta muuten nykyaikasessa ja hiljasessa aerodynamiikan ihmeessä ninku tuo hiluksiki on. Viimeksi muokannut KepesJokke : 01.10.2009 23:33 |
#12
|
||||
|
||||
-87 löytyy myös nuo osat.
Hinnat on nettiautossa jottain ihan älytöntä. |
#13
|
||||
|
||||
Joo niin olen ymmärtäny.. totta ne on uitettu täältä kaikki jonneki Namibiaan ja siellä jossain Burundissa paikallinen Fah-dee-lee-Fadhili kaivattaa Reinon vanhalla hiluksilla riisipellolla äes perässä.
Varmaan helpommalla sais ku alkais sieltä ostamaan niitä takasin Suomeen. Vaihtais vaikka ooppeleihin. |
#14
|
||||
|
||||
Yks Läjän pannu olis jouten jos kiinnostaa..
__________________
Horsepower and Drag Racing www.facebook.com/FunJamRacing Ajoneuvojen loppukäyttäjä.. Heppatytön Hodari: HDJ -90, Emännän kauppakassi Rotkelo: Ramcharger -80 , bulevardisportti. HillCruiser: Hilux - 83, vaiheessa (väliaikaisvainaa) Valppivanhus: -64 avo safarointi väline (väliaikaisvainaa) Lehmä: Trailduster -76 Exiä C306:Kuorkkikrossivoittaja Protector: Avoläjä TuninkiBertta: -80 Pätkis: pätkäpatrolli -82 Urbo HJ Runkkupallero: Takapihalle raiskattu Pahero Esory |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Taas GPS:stä | Nerd-O | Tekniikka & Jutustelu | 74 | 31.10.2009 21:36 |
M: Dion Heaven and Hell konserttiliput 2kpl | MakeO | O/M/V Muut | 1 | 05.06.2007 21:14 |
Taas renkaista | oskari4x4 | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 09.10.2006 19:13 |
ei hell millasia M... artikkeleita... | Rytari | Linkit | 3 | 07.09.2005 20:59 |
From Hell | mikk0 | Movies | 0 | 23.04.2002 22:18 |