|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
bj40 -77 1HD-T+PORTTAAL+35" (perfectly legal)kävi viime heinäkuussa pitkäaikainen haave toteen. sain vihdoin hommattua bertan ja vielä ihanteellisilla papereilla. no sitähän heti hitsailemaan leimakuntoon. leima saatiin ja avonakin kerettii vähän ajelemaa. retrossakin käytiin oikei kilpaa ajamassa.no nyt on sit kevät aurinko taas ruennu senverran pehmentämään päätä et tuli hommailtua jakarit ja koneen vaihto hiipinyt mieleen nyt sit raadilta mielipiteitä kumpi parempi. rohviilissa jonkunverran kuvia.
Viimeksi muokannut turakoitsija : 26.05.2014 19:15 |
#2
|
||||
|
||||
606 ei paina ku puolet tosta tojotan koneesta.
__________________
Tein itse ja säästin. RASOR |
#3
|
||||
|
||||
Paremmasta tiedä, mutta eihän berttaan nyt voi ruveta sotkemaan mitään mersedeksen alitehoisia ja ylipainoisia moottoreita Laita vaan laadukasta japanialaista voimaa pellin alle
|
#4
|
||||
|
||||
Lainaus:
606 vs 12-ht Olishan se kiva pysyä merkkiuskollisena, jos jaappanilaiset olis tehny vähän köykäsempiä tiisseleitä... Ite yrittäsin tehä mahollisimman kevyen. Tai sit kevyempi tojon motti1kz jos ei halua erimerkkistä motooria...
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#5
|
||||
|
||||
mitenkähän toi 1kz-t. mahtaakohan käydä tohon bj:n laatikkoon suoraa? olis kyl yks hj:n 5v laatikkokii irrallaa.
|
#6
|
||||
|
||||
Ei 12-ht. Tulee keulasta melkolailla painava tuolla koneella.
|
#7
|
|||
|
|||
Mesrun dieseli TojotaanLainaus:
Jospa tarkasteltaisiin tuota merkkiuskollisuutta sen tosiasian valossa, etta Toyotan Brasilian tehtailla asennettiin tehdasasennuksena Landcruisereihin paikallista tuotantoa mersun moottoreita. |
#8
|
||||
|
||||
D4D ehottomasti kestävin ja vääntävin kevyt tojotan moottori..
__________________
Keijo K.orroosio kaveri joka on aina autossani vaikkei ole kaveri.. |
#9
|
||||
|
||||
onks tää joku kompa? KUNKKUMOOTTORIA PELLINALLE JA KUVIA PALSTALLE!
__________________
rocky projekti odottaa kesää. |
#10
|
||||
|
||||
entä 605 ? ois kevyempi, lyhyempi, eikä juuri häviä ominaisuuksissa...
eli eikun muutat otsikon muotoon, mistä 605 ???
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#11
|
||||
|
||||
ei muuta kuin mersun moottori keulalle.
ja peen ehdotus ei olis yhtään pöllömpi vaihtoehto |
#12
|
||||
|
||||
joo om 605 ois varmaan passeli..ja toi 1kzt ei olis paha sekään ja pikku piridtämisel saa kyl voimaaki,mut tuskin käy beejiin laatikkoon suoraan!
|
#13
|
||||
|
||||
Moottori berttaan
Tätä mä olen kans jo kauan miettinyt, jos joku on tehnyt/tekee jonkun adapterin millä saa om60x moottorin sovitettua BJ:n laatikkoon/jakikseen niin vois ottaa yhteyttä minuun. Noi mersulaiset moottorit kun on tullut tutuksi vuosien varrella.
__________________
HJ45 pickup |
#14
|
||||
|
||||
Lainaus:
Miten lie tollasen Mersun moottorin alavääntö, 12H-T:ssa olis vauhtipyörällä painoo varmasti reippaasti enemmän = ei nyykähdä kun tyhjäkäynniltä nostaa kytkintä. Mese stumppaa kyllä paljo helpommin. Mutta onhan se 12H-T tosiaan painava möykky 362 kg, B-mosa 283 kg. M-B 606 vissiin jotain 210 kg luokkaa. Ite laittasin 1KZ-T:n tai 13B-T:n. |
#15
|
||||
|
||||
sen verran kokemusta 12ht koneesta beejiissä etten kyllä harkihtis hetkeekään jos 606:nen on vaihtoehtona
painava ja laiskahan se 12ht on mersun mottiin verrattuna eikä siitä mittään irti saa vaikka minkä tekis. |
#16
|
||||
|
||||
Ei oo kyl vastaus kysymykseen mutta -Matti-:n kans samoilla linjoilla. n. 10v metsissä 3B keulilla rymynnyt toki turbotettuna ja kymmeniä 12ht virityksiä nähneenä en laittaisi sellaista keulalle. Etenkin jos autosta on tulossa maastoauto. Jos koneen jatkeena on manuaali niin koneen tulee olla alhaalta vääntävä. Kumpikaan näistä 12ht tai om606 ei ole sellainen. Tai sitten pitää olla sellaiset välitykset et kierroskoneella pärjää. Ja berttaan ei ihan pikkutöikkä saa sellaisia välityksiä että kierroskonetta kannattaisi laittaa.
Mut jos kyseessä vaikka crossi auto niin sitten vois tuo om606 toimia. Kaikkihan menee päälaelleen jos koneen jatkona automaatti. |
#17
|
||||
|
||||
eiköhän sen mersun kutosen saa vääntämään alhaaltakin.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! |
#18
|
||||
|
||||
Sillä on aika iso ero pysyykö kone käynnissä vielä alle esim 1000 rpm kun rengas kiipeää kiven yli. Massan hitautta ei korvaa mikään
|
#19
|
||||
|
||||
Paitsi elektroniikka...
|
#20
|
||||
|
||||
yhistettynä remmiahtimeen.tyhjäkäynnillä säätää ahtaan puolkiloo niinku erääsä vihreässä farmari yykaakoosa nii jaksaa mennä
|
#21
|
||||
|
||||
tää härveli on pääasiassa katuliikenteessä. mut kyllähän mettisäkii tulee jonkunverran ajeltua.
kumpaan laatikkoon saa hitaammat välitykset. (mistä).vai olisko sit jotain kestävää automaattia tarjolla. just kävin hommaamassa 90A laturin et saapi riittämää virran tolle 15000lbs t-max:ille mikä olis tarkotus laittaa mekaanisen kaveriks. vaijeri kiertämään takakautta? |
#22
|
|||
|
|||
En o kyllä onnistunut Cruiseria sammuttamaan liikennevaloissa, mutta erinäisiä vuokrakinnereitä moternein hipo-dieselein, kun vanhasta tottumuksesta ajoneuvon vielä liikkuessa olen koittanut jatkaa matkaa kakkosella. Kierrokset tippuu alle tonnin-> kompuutteri ei tajua moottorin pyörivän-> sammuu.
__________________
A-P *Muovi on saatanasta* KAIKKI ihmiset ovat mölöjä, kunnes toisin todistavat. |
#23
|
||||
|
||||
Mersun oma 722.3 automaatti kestää hyvin jo vakionakin kohtuullista viritystä. Ja vahvistettuna kaiken mitä 606 pystyy antaa...
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#24
|
||||
|
||||
__________________
rocky projekti odottaa kesää. Viimeksi muokannut santikko : 01.03.2012 11:37 |
#25
|
||||
|
||||
Ainakin OM602 ja 603 perään saa laitettua sopivalla (uudehkon pakun) kytkinkopalla sen pakun laatikon, missä on ykkösen välitys 6.15 ja pakkikin oli jotain 5-6 väliin? Luultavasti se menisi siis OM606 perään kans? Ei taida löytyä parempaa/tihempää "bolt on" ratkaisua? Ja aika edullinenkin...pakun loota on n. 300€, kytkinkoppa voi olla hankalampi...viimeistään saksasta 150€. Jos Toyossa on jakis kiinni päälaatikon persiissä niin sit pitäis laittaa jakolooda jostain...Volvosta? ja välikardaani?
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja... |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
om606 Geehen? | Mappe | Tekniikka & Jutustelu | 45 | 13.04.2023 18:47 |
Porttaali patikka evo II (Ens savut Om606:sta) | swamber | Maasturiprojektit | 271 | 25.11.2014 09:45 |
Myyty MB G 2+3paku OM606 aut. | Viideo | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 01.03.2012 23:25 |
Myyty MB OM606 turbomoottori | swamber | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 27.07.2011 21:50 |
Myydään / Vaihdetaan mb om606 superisatsi | vetarosa | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 06.12.2010 23:27 |