Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.04.2007, 18:03
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

hj:n akselit bj:ssä, jarrut ongelma?


apua tarvitaan! vaihdettu hj61:n akselit bj:hin (bj45 vm.82) nyt edessä levyt,takana rummut. ennen oli molemmat rummuilla. ongelmana on että poljin on kova olipa auto käynnissä tai ei, pysähtyy huonosti joutuu polkemaan tosissaan. Eli onkohan tehostin kaput vai johtuuko vain yksinkertaisesti noista levyjarruista yms.? alipainepumppu ainakin toimii kun kehittää tuota alipainetta. Ja eikös yleensä jos poljin on kova niin se ole merkki siitä että tehostaja ei toimi tai saa alipainetta? No hommasin varuilta hj61 tehostajan/pääsylinterin ja arvelin laittaa sen bj:n osien tilalle, onkohan isokin savotta vaihtaa mitä joutuu muuttamaan/huomioimaan, yllätyksiä yms.? ja käytin "searchia"

Note! This message was posted anonymously!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.04.2007, 18:43
Eskimo Eskimo ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.03
Sijainti: Kajjjaani, .
Viestit: 3.320
Perusasetus

Ittellä ei kovuutta havaittavissa (siis jarruissa) vaikka just sama setti.
Ainu ropleema on karvan takapainoiset jarrut kun ei ole välissä paineensäätäjää elikkäs jossain muualla mättänee.

____________________________________
- eskimo

OffRoad Kainuu, SLCK #110
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.04.2007, 20:00
Hippo Hippo ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 20.07.05
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 785
Perusasetus

Pääsylinteri toimii eritavalla rumpu/rumpu mallissa ei sitä saakkaan toimimaan kunnolla!! Pääsylkyn vaihto 4 kpl 12mm kannalla olevia muttereita auki ja putket tietty.. jos paineen säätäja löytyy niin asenna sekin niin ei jää niin takapainoiseksi jarrut... Muista ilmata pääsylinteri ennen kuin laitat putket kiinni!!! 2 jarru letkua "HYVÄ ELLEI PARAS" ja päät takaisin säiliöön ja painelet niin kauan et ei tuu ilmaa... sit vast putket kiinni!!!

Katony mitä sä taas hölisit!! Hippo perk....!!!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.04.2007, 20:04
turakki turakki ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.11.03
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland.
Viestit: 937
Perusasetus

No koita sitä hj:n pääsylinteriä. Omassa nelikymppisessä ainakin auttoi. Jarrutuntuma on varmasti erilainen levyillä, kuin bertan itsetehostavilla rummuilla. Muistelepa, miten bj:n jarrut pitävät taaksepäin. Omassa jarrut tuntuvat kovemmilta, mutta jarruvoimaa löytyikin dynossa enemmän kuin ennen.

Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.04.2007, 20:04
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

käykös tuo hj:n pääsylinteri suoraan tuohon bj:n tehostajaan?

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 13.04.2007, 06:50
bj45lava bj45lava ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 09.09.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 2.390
Perusasetus

1. Eikös ton ikäisessä 45:ssa ole jo levyt edessä vakiona.
2. Mulla olis tommosen levyllisen bj:n pääsylinteri tehostimella.



Toyota-laatuun voit luottaa... ja paskat...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 13.04.2007, 08:42
Pete:n Avatar
Pete Pete ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.03.05
Sijainti: Sipoo, Suomi
Viestit: 1.673
Perusasetus

Lainaus:
quote:
1. Eikös ton ikäisessä 45:ssa ole jo levyt edessä vakiona.
2. Mulla olis tommosen levyllisen bj:n pääsylinteri tehostimella.
Toyota-laatuun voit luottaa... ja paskat...
Tietäähän sen miten näitä autoja on suomessa ennen myyty.. Jos auto seisoo maahantuojan varastossa ja vasta rekisteröidessä päätetään minkä vuosimallin auto se on.. Oma 42:n oli reksiteröity vasta -86, mutta valmistettu 8/81

Toinen on vanhat kaivosautot mitkä ensirekisteröidään vasta siinä vaiheessa kun ne on liian huonoja kaivoksiin.. Näistä ei aina osaa sanoa mikä on minkäkin vuoden malli.

onko tää neliskulmaisella vai pyöreällä maskilla?

Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 13.04.2007, 11:42
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

mulle on tuo hj:n tehostin/pääsylinteri tulossa jos kokeilis siitä värkätä. ja on neliskanttimaski.

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 13.04.2007, 11:46
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.043
Perusasetus

rumpujarrullisen pääsylinteri jättää lepopaineen putkiin vai oliko toisinpäin että levyjarrullisen, kuiteskin, ei oo oikeen toimintakykyisiä keskenään.

"Suck my dick"
-Ron Jeremy
Montenegros#10
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 13.04.2007, 11:54
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

jos vaan tuo oma bj:n tehostin toimii niin oisko vaan viisainta/helpointa vaihtaa tuo pelkkä pääsylinteri?

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 14.04.2007, 07:35
JF JF ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.11.03
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.786
Perusasetus

Jos HJ:n pääsylinterissä on irroitettava panta, kannattaa se kuulemma avata ja kääntää takaosaa puoli kierrosta, näin sen saa sopimaan paremmin.

Ohjaamon puolelle tulevaa ruuvia joutunee joka tapauksessa lyhentämään.

Kytkinsylinteriä saattaa joutua siirtämään.

Itselläni meni vähän rintapellin sorvaamiseksi kun laitoin HJ:n pömpelin pellin alle, kuulin tuosta puoliskojen kääntämisestä vasta jälkikäteen (jjtp:ltä).

Vaikka 42:ssa olikin alkuperäiset levyjarrut, vaikutti HJ:n alipainetehostimen suuri koko erittäin positiivisesti jarrujen keveyttä lisäten.

Säästin 42:sen alkuperäisen paineenalentimen, HJ:ssa on sellainen kuormaa tunnistava sakara kiinni taka-akselissa, voi olla että joku venttiili sinne takapään linjaan kannattaa askarrella, esim. hiekkatiellä jarrutellessahan sen huomaa jos on takapainoiset.

Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 14.04.2007, 11:59
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

ok. kiitoksia neuvoista, menee ensviikkoon tuo asentaminen.

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 23.04.2007, 18:02
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

nyt on hj:n tehostin ja jarrupääsylinteri vaihettu, toistaiseksi on toiminu hyvin. kytkimenpääsylinteriä joutuu tosiaan siirtämään pikkasen sentti, pari. hj:n tehostin huomattavasti isokokosempi noin 5-6cm halk. ja tehostimesta polkimelle tulevaa tankoa joutuu sen 15mm. lyhentämään haarukkaa kiertämällä ja katkaisee vähän sitä kierrettä pois. sitä tehostajassa ympärillä olevaa pantaa kiertämään toiseen kohtaan ja tehostimen kun laittaa ylös alasin niin käy suoraan rintapeltiin. kytkimenpääsylinterin haarukan tein toispuoleiseksi niin ei tarvii koko polinta siirtää ((kytkimestä polkimelle tuleva alkuperänen haarukka on kuparia, miksi (luoja tietää)? tuon uuden haarukan muokkasin vanhasta bj:n jarrutehostajan haarukasta näky olevan ihan rautaa)) kuvia ois jokunen kun osais vaan laittaa...

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hj:n jarrut Tekniikka & Jutustelu 6 11.08.2007 13:35
Huutokauppa Hj lukko-akselit mukaan 2. akselit finvalp O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 13 06.09.2006 13:37
"jarrut" -> Jarrut? (kuvia) Paavo Tekniikka & Jutustelu 20 12.12.2005 15:21
BJ 40/42 jarrut? MHS Tekniikka & Jutustelu 5 09.02.2005 23:16
Ostetaan RANGEN akselit/ Myydään BJ:n akselit japex O/M/V Muut 8 01.02.2005 17:22


Sivu luotu: 16:07 (GMT +2).