|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
hj:n akselit bj:ssä, jarrut ongelma?apua tarvitaan! vaihdettu hj61:n akselit bj:hin (bj45 vm.82) nyt edessä levyt,takana rummut. ennen oli molemmat rummuilla. ongelmana on että poljin on kova olipa auto käynnissä tai ei, pysähtyy huonosti joutuu polkemaan tosissaan. Eli onkohan tehostin kaput vai johtuuko vain yksinkertaisesti noista levyjarruista yms.? alipainepumppu ainakin toimii kun kehittää tuota alipainetta. Ja eikös yleensä jos poljin on kova niin se ole merkki siitä että tehostaja ei toimi tai saa alipainetta? No hommasin varuilta hj61 tehostajan/pääsylinterin ja arvelin laittaa sen bj:n osien tilalle, onkohan isokin savotta vaihtaa mitä joutuu muuttamaan/huomioimaan, yllätyksiä yms.? ja käytin "searchia" Note! This message was posted anonymously!
|
#2
|
|||
|
|||
Ittellä ei kovuutta havaittavissa (siis jarruissa) vaikka just sama setti.
Ainu ropleema on karvan takapainoiset jarrut kun ei ole välissä paineensäätäjää elikkäs jossain muualla mättänee. ____________________________________ - eskimo OffRoad Kainuu, SLCK #110 |
#3
|
|||
|
|||
Pääsylinteri toimii eritavalla rumpu/rumpu mallissa ei sitä saakkaan toimimaan kunnolla!! Pääsylkyn vaihto 4 kpl 12mm kannalla olevia muttereita auki ja putket tietty.. jos paineen säätäja löytyy niin asenna sekin niin ei jää niin takapainoiseksi jarrut... Muista ilmata pääsylinteri ennen kuin laitat putket kiinni!!! 2 jarru letkua "HYVÄ ELLEI PARAS" ja päät takaisin säiliöön ja painelet niin kauan et ei tuu ilmaa... sit vast putket kiinni!!!
Katony mitä sä taas hölisit!! Hippo perk....!!! |
#4
|
|||
|
|||
No koita sitä hj:n pääsylinteriä. Omassa nelikymppisessä ainakin auttoi. Jarrutuntuma on varmasti erilainen levyillä, kuin bertan itsetehostavilla rummuilla. Muistelepa, miten bj:n jarrut pitävät taaksepäin. Omassa jarrut tuntuvat kovemmilta, mutta jarruvoimaa löytyikin dynossa enemmän kuin ennen.
|
#5
|
|||
|
|||
käykös tuo hj:n pääsylinteri suoraan tuohon bj:n tehostajaan?
Note! This message was posted anonymously! |
#6
|
|||
|
|||
1. Eikös ton ikäisessä 45:ssa ole jo levyt edessä vakiona.
2. Mulla olis tommosen levyllisen bj:n pääsylinteri tehostimella. Toyota-laatuun voit luottaa... ja paskat... |
#7
|
||||
|
||||
Lainaus:
Toinen on vanhat kaivosautot mitkä ensirekisteröidään vasta siinä vaiheessa kun ne on liian huonoja kaivoksiin.. Näistä ei aina osaa sanoa mikä on minkäkin vuoden malli. onko tää neliskulmaisella vai pyöreällä maskilla? |
#8
|
|||
|
|||
mulle on tuo hj:n tehostin/pääsylinteri tulossa jos kokeilis siitä värkätä. ja on neliskanttimaski.
Note! This message was posted anonymously! |
#9
|
||||
|
||||
rumpujarrullisen pääsylinteri jättää lepopaineen putkiin vai oliko toisinpäin että levyjarrullisen, kuiteskin, ei oo oikeen toimintakykyisiä keskenään.
"Suck my dick" -Ron Jeremy Montenegros#10 |
#10
|
|||
|
|||
jos vaan tuo oma bj:n tehostin toimii niin oisko vaan viisainta/helpointa vaihtaa tuo pelkkä pääsylinteri?
Note! This message was posted anonymously! |
#11
|
|||
|
|||
Jos HJ:n pääsylinterissä on irroitettava panta, kannattaa se kuulemma avata ja kääntää takaosaa puoli kierrosta, näin sen saa sopimaan paremmin.
Ohjaamon puolelle tulevaa ruuvia joutunee joka tapauksessa lyhentämään. Kytkinsylinteriä saattaa joutua siirtämään. Itselläni meni vähän rintapellin sorvaamiseksi kun laitoin HJ:n pömpelin pellin alle, kuulin tuosta puoliskojen kääntämisestä vasta jälkikäteen (jjtp:ltä). Vaikka 42:ssa olikin alkuperäiset levyjarrut, vaikutti HJ:n alipainetehostimen suuri koko erittäin positiivisesti jarrujen keveyttä lisäten. Säästin 42:sen alkuperäisen paineenalentimen, HJ:ssa on sellainen kuormaa tunnistava sakara kiinni taka-akselissa, voi olla että joku venttiili sinne takapään linjaan kannattaa askarrella, esim. hiekkatiellä jarrutellessahan sen huomaa jos on takapainoiset. |
#12
|
|||
|
|||
ok. kiitoksia neuvoista, menee ensviikkoon tuo asentaminen.
Note! This message was posted anonymously! |
#13
|
|||
|
|||
nyt on hj:n tehostin ja jarrupääsylinteri vaihettu, toistaiseksi on toiminu hyvin. kytkimenpääsylinteriä joutuu tosiaan siirtämään pikkasen sentti, pari. hj:n tehostin huomattavasti isokokosempi noin 5-6cm halk. ja tehostimesta polkimelle tulevaa tankoa joutuu sen 15mm. lyhentämään haarukkaa kiertämällä ja katkaisee vähän sitä kierrettä pois. sitä tehostajassa ympärillä olevaa pantaa kiertämään toiseen kohtaan ja tehostimen kun laittaa ylös alasin niin käy suoraan rintapeltiin. kytkimenpääsylinterin haarukan tein toispuoleiseksi niin ei tarvii koko polinta siirtää ((kytkimestä polkimelle tuleva alkuperänen haarukka on kuparia, miksi (luoja tietää)? tuon uuden haarukan muokkasin vanhasta bj:n jarrutehostajan haarukasta näky olevan ihan rautaa)) kuvia ois jokunen kun osais vaan laittaa...
Note! This message was posted anonymously! |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hj:n jarrut | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 11.08.2007 13:35 | |
Huutokauppa Hj lukko-akselit mukaan 2. akselit | finvalp | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 13 | 06.09.2006 13:37 |
"jarrut" -> Jarrut? (kuvia) | Paavo | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 12.12.2005 15:21 |
BJ 40/42 jarrut? | MHS | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 09.02.2005 23:16 |
Ostetaan RANGEN akselit/ Myydään BJ:n akselit | japex | O/M/V Muut | 8 | 01.02.2005 17:22 |