Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.06.2006, 21:38
Komandirsky Komandirsky ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.02.05
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 47
Perusasetus

UAZin kansipahvin vaihto


Taisi mennä kansipahvi, sain uuden hommattua.

Onko jotain erinomaista huomioitavaa, muuta, kuin venttiilikoneisto pois ja pakoputki (ja jotain pikkuroinaa). On pirun lujassa! Onko koivuhalkomenetelmä ok?

Komandirsky-Äijä

__________________
Komandirsky
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.06.2006, 09:00
ideanikkari:n Avatar
ideanikkari ideanikkari ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 04.02.03
Sijainti: Orimattila
Viestit: 593
Perusasetus

Jos kansi ei tykkää irrota kunnolla, niin sitten vaihtoehto kaksi: otattaa pinnapultit pois. Näin käy yleensä vanhoilla moottoreilla, kun osa pinnapulteista menee vesikanavan läpi. Tuplamutterimenetelmällä yleensä irtoavat.

Sitten vielä kun laskee lohkossa olevasta hanasta nesteet pois, niin ei tarvitse vaihtaa öljyjä. Syylärin kautta ei ihan kaikki nesteet tule moottorista poies.



"Älä sure sitä. Moni meistä pitää yhtä päätä, mutta montaa mieltä."

YUP: "Mitä Luoja teki ennen kuin loi maailman"
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.06.2006, 13:34
Komandirsky Komandirsky ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.02.05
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 47
Perusasetus

Niinpä tietenkin, ne siellä saattavat ahdistaa.

Kiitos vihjeestä, näin toimimme Suuren Stalinin, kansojen Isä-Aurinkoisen viitoittamalla tiellä.

Komandirsky-Äijä
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.06.2006, 20:58
Valko-bandiitti Valko-bandiitti ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 14.09.05
Sijainti: Finland.
Viestit: 342
Perusasetus

joskus kun kansi on ollut tiukassa, on irroitusta autettu pujottamalla narua tahi köyttä tulpan reiästä ja pyörittämällä sitten kanpiakselin päästä avaimella on kansi kyllä aina irronnut. kannattaa olla kyllä tarkkana mahdollisten piilopulttien kanssa, pojat aikoinaan särkivät oldsin kannen kun se ei meinannut irrota. kannen ja lohkon väliin iso ruuvimeisseli kiilaksi ja vasarata perään. lopputulos: kannesta irtosi pala, no sitten huomattiin että öljyn yms lietteen alla olikin vielä pari pulttia.

Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 11.06.2006, 21:14
Komandirsky Komandirsky ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.02.05
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 47
Perusasetus

Kiitos sinullekin huomiosta, mutta kaikki (kuusi = 6 !!!, sick) ohjekirjaa kertovat korutonta kieltä, että kantta estää lentämästä taivaan tuuliin vain nuo kahdeksan pinnapultin mutterit. Niin ja pinnapulttien oma jumittuminen. Emme kuitenkaan käytä ruuvimeisseli-vasara-mäiskintää -varmuuden vuoksi. UAZissahan on kaikista ohjekirjoista huolimatta piileviäkin ominaisuuksia.

Komandirsky-Äijä
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 12.06.2006, 07:35
Valko-bandiitti Valko-bandiitti ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 14.09.05
Sijainti: Finland.
Viestit: 342
Perusasetus

muistin juuri yhden vanhan sivuventtiili-ford-ukon tarinan kannen juuttumisesta. kansi oli ollut tiukassa, niin ukko oli laittanut kipinävehkeet kiinni ja moottori tulille. kansi oli irronnut kuulema nätisti ja moottori sammui itsekseen siihen kannen irtoamiseen.

Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 12.06.2006, 08:47
Komandirsky Komandirsky ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.02.05
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 47
Perusasetus

WOW,

Erittääääin mielenkiintoinen pellepeloton-experimentointi. Kiitän tästäkin vihjeestä, mutta säästän sen vähän niinkuin viimeiseksi keinoksi. Aina on yhdeksän konstia ja viimeisenä yksi vippaskonsti.

Komandirsky-Äijä
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 12.06.2006, 09:30
A-P A-P ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.04
Sijainti: Rehakka, ei enää niin vapaassa Janakkalassa..
Viestit: 2.494
Perusasetus

Lainaus:
quote:muistin juuri yhden vanhan sivuventtiili-ford-ukon tarinan kannen juuttumisesta. kansi oli ollut tiukassa, niin ukko oli laittanut kipinävehkeet kiinni ja moottori tulille. kansi oli irronnut kuulema nätisti ja moottori sammui itsekseen siihen kannen irtoamiseen.
Eikä niitä kipinävehkeitäkään välttämättä tarvita, kunhan pyörittää startilla, niin oletetut puristuspaineet ponnauttavat kannen irti. Eikä ole mitään pellepelottoman touhuja.

A-P
Kotimainen diesel on jees!!!
Kuvia: http://aph.1g.fi/kuvat/
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 12.06.2006, 15:53
Komandirsky Komandirsky ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.02.05
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 47
Perusasetus

Ok A-P. Tuo kuulostaa jo paljon paremmalta, enemmänkin konsti, kuin vippaskonsti.

Kiitän mielenkiinnosta ja huolenpidosta. Raportoin aikanaan, miten sujui.

Komandirsky-Äijä
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
O. UAZin takaperä? -pajero- O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 09.10.2007 18:49
Uazin penkkien vaihto. *Valmis* samisami2 Tekniikka & Jutustelu 36 03.07.2007 17:19
Uazin korotus. Uazin osia Tallinnasta...... samisami2 Tekniikka & Jutustelu 16 10.10.2005 19:42
Uazin imusarjojen vaihto Calmari Tekniikka & Jutustelu 8 16.09.2005 18:01
uazin renkaat Tekniikka & Jutustelu 6 12.05.2005 18:50


Sivu luotu: 07:38 (GMT +2).