|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
UAZin kansipahvin vaihtoTaisi mennä kansipahvi, sain uuden hommattua. Onko jotain erinomaista huomioitavaa, muuta, kuin venttiilikoneisto pois ja pakoputki (ja jotain pikkuroinaa). On pirun lujassa! Onko koivuhalkomenetelmä ok? Komandirsky-Äijä
__________________
Komandirsky |
#2
|
||||
|
||||
Jos kansi ei tykkää irrota kunnolla, niin sitten vaihtoehto kaksi: otattaa pinnapultit pois. Näin käy yleensä vanhoilla moottoreilla, kun osa pinnapulteista menee vesikanavan läpi. Tuplamutterimenetelmällä yleensä irtoavat.
Sitten vielä kun laskee lohkossa olevasta hanasta nesteet pois, niin ei tarvitse vaihtaa öljyjä. Syylärin kautta ei ihan kaikki nesteet tule moottorista poies. "Älä sure sitä. Moni meistä pitää yhtä päätä, mutta montaa mieltä." YUP: "Mitä Luoja teki ennen kuin loi maailman" |
#3
|
|||
|
|||
Niinpä tietenkin, ne siellä saattavat ahdistaa.
Kiitos vihjeestä, näin toimimme Suuren Stalinin, kansojen Isä-Aurinkoisen viitoittamalla tiellä. Komandirsky-Äijä |
#4
|
|||
|
|||
joskus kun kansi on ollut tiukassa, on irroitusta autettu pujottamalla narua tahi köyttä tulpan reiästä ja pyörittämällä sitten kanpiakselin päästä avaimella on kansi kyllä aina irronnut. kannattaa olla kyllä tarkkana mahdollisten piilopulttien kanssa, pojat aikoinaan särkivät oldsin kannen kun se ei meinannut irrota. kannen ja lohkon väliin iso ruuvimeisseli kiilaksi ja vasarata perään. lopputulos: kannesta irtosi pala, no sitten huomattiin että öljyn yms lietteen alla olikin vielä pari pulttia.
|
#5
|
|||
|
|||
Kiitos sinullekin huomiosta, mutta kaikki (kuusi = 6 !!!, sick) ohjekirjaa kertovat korutonta kieltä, että kantta estää lentämästä taivaan tuuliin vain nuo kahdeksan pinnapultin mutterit. Niin ja pinnapulttien oma jumittuminen. Emme kuitenkaan käytä ruuvimeisseli-vasara-mäiskintää -varmuuden vuoksi. UAZissahan on kaikista ohjekirjoista huolimatta piileviäkin ominaisuuksia.
Komandirsky-Äijä |
#6
|
|||
|
|||
muistin juuri yhden vanhan sivuventtiili-ford-ukon tarinan kannen juuttumisesta. kansi oli ollut tiukassa, niin ukko oli laittanut kipinävehkeet kiinni ja moottori tulille. kansi oli irronnut kuulema nätisti ja moottori sammui itsekseen siihen kannen irtoamiseen.
|
#7
|
|||
|
|||
WOW,
Erittääääin mielenkiintoinen pellepeloton-experimentointi. Kiitän tästäkin vihjeestä, mutta säästän sen vähän niinkuin viimeiseksi keinoksi. Aina on yhdeksän konstia ja viimeisenä yksi vippaskonsti. Komandirsky-Äijä |
#8
|
|||
|
|||
Lainaus:
A-P Kotimainen diesel on jees!!! Kuvia: http://aph.1g.fi/kuvat/ |
#9
|
|||
|
|||
Ok A-P. Tuo kuulostaa jo paljon paremmalta, enemmänkin konsti, kuin vippaskonsti.
Kiitän mielenkiinnosta ja huolenpidosta. Raportoin aikanaan, miten sujui. Komandirsky-Äijä |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
O. UAZin takaperä? | -pajero- | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 09.10.2007 18:49 |
Uazin penkkien vaihto. *Valmis* | samisami2 | Tekniikka & Jutustelu | 36 | 03.07.2007 17:19 |
Uazin korotus. Uazin osia Tallinnasta...... | samisami2 | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 10.10.2005 19:42 |
Uazin imusarjojen vaihto | Calmari | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 16.09.2005 18:01 |
uazin renkaat | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 12.05.2005 18:50 |