|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
Vene ja autokaasarin eroja?Sain hankittua Chevyn koneeseen venemoottorissa olleen imusarjan ja 4-kurkkuisen kaasuttimen. Mitähän eroa on vene ja auto käytöön tarkoitetuilla kaasareilla? Venekaasarissa ei ole ainakaan mitään ylimääräisä alipaine vimpaimia eikä ryyppyä. Liekö sisuskaluissa suuria eroja? Sietäisikö venekaasari offikäyttöä ajatellen enemmän kallistuksia ja tällejä?
|
#2
|
||||
|
||||
Ei niissä suurempia eroja ole, suuttimien koossa ja säädöissä voi olla. Venekoneissa kun tuo alavääntö on tärkempää, kuin huipputeho.
Itellä ainakin kaikissa on olleet samanlaisia, nyt on veneessä 2*45 Weberit, koko kone suoraan autosta. Eikös se oo ihan perus-Rochester se kaasari? -P- ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ "Hullut eivät epäile mielenterveyttään" -Minä- Pienet koirat räksyttävät, isojen ei tarvitse. -Minä- ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ Edited by - baxxter on 29/01/2006 12:07:51 |
#3
|
||||
|
||||
Lainaus:
Minulla on ollut sellainen käsitys, että venekaasarit on sovitettu kestämään suurempia kallistuksia kun vastaavat autokaasarit. Jos tämä on totta, niin pitäisi sopia hyvin offikäyttöön. T, Antti antti@offroadpaja.fi http://www.offroadpaja.fi/ |
#4
|
||||
|
||||
Pitääpäs käydä ostamassa tarvittavat tiivisteet ja kokeilla imusarjaa ja kaasaria Fiudeen paikoilleen Talvisota Safarin jälkeen.Sittenhän sen näkee miten se pelaa.
|
#5
|
|||
|
|||
Ainakii osassa marinoiduista GM-moottoreista imusarja kallistaa kaasaria eteenpäin siten,että veneen kulkiessa keula hieman pystyssä on kaasutin vaakatasossa. Jos tämän mallisen imusarjan laittaa autoon jää kaasutin eteenpäin kallelleen.Sopis hyvin jyrkkiin ylämäkiin
Note! This message was posted anonymously! |
#6
|
||||
|
||||
Lainaus:
Ennen pintaan nousua kynnetään ja siellä vastus on kova. Tietty potkurin luistot ja muut muuttujat vaikuttaa. Esimerkkinä vaikkapa 3.0l OMC/GM, Vene 700kg, pintaannousu n 3000rpm ja matkakiekat 2700-2800. Potkuri oli jyrkkä alumiininen, luistoo siis oli ja lavatkin anto periksi. Kyllähän autoissakin pensanpinta heiluu paljon mutkissa jne, en oikein usko, että siinä mitään eroa olisi venekäyttöön. Ens kesänä sen voi kokeilla käytännössä. Auton kaasarit koneessa ja jettivetolaite, pääsee vetämään tiukkaa mutkaa sit. -P- ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ "Hullut eivät epäile mielenterveyttään" -Minä- Pienet koirat räksyttävät, isojen ei tarvitse. -Minä- ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ Edited by - baxxter on 30/01/2006 11:20:46 |
#7
|
||||
|
||||
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Ja toistan vielä, että tuo ei ollut varmaa tietoa. T, Antti |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Dieselien eroja ? | arhe | Chit-Chat | 6 | 22.01.2008 08:18 |
Dieseleissä eroja? | Aapo-A | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 16.12.2007 17:54 |
Eroja rullakidoissa? | Setä | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 25.07.2006 21:30 |
Eroja Patrollin 3.3d ja 3.3td | PatrolAss | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 09.01.2005 22:11 |
lantikoiden eroja | jsr | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 19.09.2003 20:52 |