|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
Valmet 700 ulosoton akseli laitto.Tarttis -77 malliseen 700 laittaa ulosoton akseli paikalleen kun vanha puuttuu ja vaan laippa laitettu päälle. Millainen homma on? Saako jostain räjäytyskuvaa? Ei tietoa miksi on poistettu.
__________________
Mersumies. |
#2
|
|||
|
|||
Lainaus:
Onko siitä peräkotelosta siis vain se ulos näkyvä ura-akseli rattaineen pois vai puuttuuko myös kytkimelle menevä riukuakseli?
__________________
Jukka |
#3
|
|||
|
|||
Hytin lattialla taitaa olla luukku, siitä kurkistella sisälle näkyykö katkaisu holkkia, sen sisällä on ulosoton akseli, jos se puuttuu niin voi olla ollut teollisuus malli ja ulos-oton kamat kaikki puuttuu
Nostovarsi paketti on voitu vaihtaa et on saatu nostovarret Sellainne on tullut vastaan, sitä en muista oliko kuormaajaa vai oliko purettu pois Käytiin paskatankin vetoon kattomassa, muttei soveltunut kunnei ollut pumpulle voimanottoa
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#4
|
||||
|
||||
Eikös se ulosoton akseli tule sen toisen akselin sisällä perään asti? Eli kai se pitäs kurkistella takapäästä käsin? ainakin "nollakakkosissa" ja kolmosissa löytyy puoliksi työntövarren korvakon alta pyöreä alumiinilätkä joka on kiinni lukkorenkaalla. sen takaa pitäs löytyä sit ulosotolle moottorilta tuleva akseli.
|
#5
|
||||
|
||||
Rekisteriotteessa lukee 700 mkII ja vuosimalli on oikein. Aloin itsekkin ihmetellä tätä kun ei konedatakaan näytä että moista vehjettä olis valmistettu kuin vuoteen -73 asti.
Tosiaan ihme vätöstys. PTO akseli puuttuu ja päälle laitettu vaan laippa. Epäilen että myös tuo polkimen riukuakseli puuttuu. Kaksoiskytkimen poljin on myös vedetty juuresta poikki, samaten kytkentä keppi puuttuu kokonaan. Nyt heräsi myös vahva epäilys että akseli menis suoraan asetelmalle asti sisäkkäin, nimittäin kun kone laskettiin vaihtolavalta alas niin peräöljyä valui solkenaan lavetille kytkinkotelosta. Mahtaako olla suora yhteys öljyllä asetelmaan jos akseli puuttuu tai sitten puuttuu ainakin stefa, tuli sitä niin vietävästi. Eipä auta kuin alkaa tutkia mitä on menny rikki tai puuttuu ja kannattaako edes alkaa korjata.
__________________
Mersumies. |
#6
|
|||
|
|||
Lainaus:
Viimeksi muokannut PH75 : 06.03.2016 15:44 |
#7
|
||||
|
||||
Tässä kuitenkin polkimiakin ollut kaksi kytkimelle. Hilppeet ovat olleet paikallaan mutta jostain syystä poistettu. Täytyypi purkaa ja jatkaa kyselyjä sitten.
__________________
Mersumies. |
#8
|
|||
|
|||
Lainaus:
Ainkin meiän valtsussa on koelaudan kyljessä kahvalla voa kytkin ja kytkin polkimena on sellainen leveä läpyskä, samanmoinen kuin jarruissa, mutta yhtenäinen
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#9
|
|||
|
|||
Tämä topikki alkaa kyllä ihan väkisin vaatia kuvia koneesta hoksaa monta asiaa kun näkee kuvia.
Jo se vuosimalli ja koneen tyyppi ihmetyttää. Olisiko merkitty ensirekisteröinti silloin -77 tai jotakin? Vuonna 1977 uutena myytiin jo neljättä vuotta 502-702-1102 -sarjaa ja niissä VOA-kytkin on käsikahvalla, rattikonsolin vasemmalla puolella, kuten Nikuzai kertoi. Kytkinpolkimia on vain yksi. Olisko se kone koottu useammasta? Ei olisi ensimmäinen eikä viimeinen valmetti, johon on hajonneesta laatikosta johtuen risteytetty osia muista koneista, miksei siis vaikka teollisuusmallistakin. Jos on laitettu teollisuusmallin takapää maatalousmallin etupään kanssa yhteen, niin voi olla vaihdettu yksöiskytkin, kun teollisuusmallin vaihdelaatikossa ei välttämättä ole VOA-koneistoa eikä sitä pyörittävää, kytkinakselin läpi perästä kytkimelle asti tulevaa riukuakselia. Kytkinakseli noissa on ontto, jossa sisällä menee se VOA-akseli, ns. riukuakseli.
__________________
Jukka |
#10
|
||||
|
||||
tuo valtran sivuilta ladattava on sama kuin alkuperäinen kirja
latasin nyt tuon koneellekin! tulostetun ja alkuperäisen lisäksi talteen ei tuo vuosimalli ole ollut itselle tärkeä niin piti oikein paperista tarkistaa että 700mk2 -72
__________________
(lukihäiriö useasti kirjoituksiini iskee eikä välimerkit löydä paikkojaan) ajo ja harrastekalustossa seka käyttäjä projekti kalustoa laidasta laitaa (moni kesken eräisenä mieltä vaivaamassa) autoja, pyöriä, veneitä... www.nmb.fi kennel neulavuori(facebookissa) |
#11
|
||||
|
||||
Oliskohan sitten niin että olis rekisteröity vasta -77 tai jotain muuta. Myös tuo hilppeitten puuttuminen vois viitata siihen että koottu mistä sun sattuu. Kuvia löytyy tästä linkistä koska toistaiseksi meni mielenkiinto tehdä tästä minkään valtakunnan klapikoneen pyörittäjää.
http://www.nettikone.com/valmet/700/1495126
__________________
Mersumies. |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Valmet 700 1969 | Larry_ | O/M/V Muut | 1 | 24.11.2015 22:03 |
Kuvien laitto. | MarkoK | Ongelmia palstalla? Kysyttävää ylläpidolta? | 20 | 28.09.2015 21:24 |
Kuvien laitto? | mikjus | Ongelmia palstalla? Kysyttävää ylläpidolta? | 45 | 17.10.2008 18:37 |
Snorkkelin laitto | Siperianlutikka | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 23.11.2005 16:51 |
Kuvien laitto | TimoVuorsola | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 10.11.2005 21:16 |