|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
patrol 3.3 diesel arvo utelua?morjesta! ajattelin tässä kysymyksessäni päätyä teidän puoleen, sori jos tulee nyt väärälle alueelle tämä. mulla on tossa pajassa tommonen 3.3 kiisselikone joka lojunu palttiarallaa vuodesta 85, ostettu samoja aikoja. ajettu sillä on jonkun kymmenen tuhatta jos sitäkään. oli tarkoitus mennä isän 77 range roveriin sillon mutta isä päätyikin gm 6.2 dieseliin. eli, nyt alkaisi pikkuhiljaa olemaan aika luopua tuostakin koristeesta, mulla ei ole hajuakaan minkälainen olisi reilu hinta/arvo tällaiselle? kiitoksia jo etukäteen
|
#2
|
|||
|
|||
Kauan seisoneesta koneesta yleensä jumittuu männänrenkaat uriinsa kiinni ja sen takia koneessa ei ole eikä tule täysiä puristuksia.
Lisäksi, jos koneen sisälle on päässyt muodostumaan kondenssion aiheuttamaa kosteutta, niin männänrenkaiden kohdalle tulee sylinterin seinämiin syöpymiä/korroosion/sähköparin aiheuttamia kraatereita. Pahimmillaan sylinterit pitää porauttaa ylikokoon ja ostaa uudet männät. => Huohottaa ja syö öljyä. Kumiset stefatiivisteet kuivuvat koppuraksi ja/tai takertuvat akselin tiivistepintaan kiinni, jolloin moottorin ensimmäisellä pyöräytyksellä stefa repeää ja alkaa vuotamaan. Tai ainakin hetken päästä. Onhan niitä kaikenlaisia litkuja ja liuottimia keksitty, joita voi kaataa koneen sisään/suoraan männän päälle, mutta niiden teho on aina arpapeliä. Itse olen takavuosina koittanut elvytellä useitakin kauan seisoneita moottoreita. Monet koneet olen ottanut suosilla auki ja usein on löytynyt niin tiukkaan juuttuneita männänrenkaita, että niitä on saanut oikein "piikata" irti. Kunnolla jumittuneeseen männänrenkaaseen ei mitkään litkut auta, vaan mäntä pitää ottaa karvaiseen käteen ja koittaa irrottaa ehjänä männänrenkaat irti. Noinkin pitkään seisonut moottori kyllä kannattaa avata ja tutkia nuo männänrenkaat ja sylinterit & vaihtaa uudet tiivisteet, myös venttiilien ohjureihin. Samalla näkee venttiilien tiivistepintojen kunnon ja ne voi siinä samalla hioa tiiviiksi. Jos homman osaa tehdä itse, niin kustannukset on muutamissa satasissa. Konetta pitää ensin varovasti koittaa käsin pyöritellä. Ei starttimoottorilla... Ei ollut tarkoitus pelootella, mutta valitettavasti näin se menee pitkään seisoneiden koneiden kanssa. Jos kone on jätetty oikeaoppisesti seisomaan siten, että moottorin viimeisessä sammutusvaiheessa imusarjaan on kaadettu hitaana norona moottoriöljyä jonkin aikaa, niin silloin kone säilyy terveenä kuivassa varastossa pitkäänkin. Tarjoan pohjalle 200,- projektikuntoisesta moottorista. |
#3
|
|||
|
|||
kiitoksia kiitoksia, unohdinkin mainita että konetta on toki sorkittu joka vuosi edes sen verra verran että vähän pyöritelty. ei ole jumissa ollenkaan, pyörii kevyesti. ollut kuivassa ja suht lämpimässä kaikki vuodet. pölyä ja "pajamuhjua" paremman termin puutteessa toki päällensä kerännyt laturi yms apuvehkeet on kaikki kiinni.
säilötty se on kyllä taiteen sääntöjen mukaisesti. |
#4
|
||||
|
||||
Jos joku huolii, niin täältä saa kanssa hakea tuommosen patrollin moottorin 50e. Tarkotus oli laittaa volvoon, mut hylkäsin idean tehottoman ja painavan moottorin vuoksi.
|
#5
|
||||
|
||||
Kyllä siitä se 50€ maksetaan pitäs vaan keksiä minne sen roudais??
__________________
-Osta japsi ja opit hitsaamaan- |
#6
|
|||
|
|||
Lainaus:
__________________
Jukka |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Pätkä Patrol 3.3 diesel | topik1977 | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 02.02.2013 10:02 |
Islannin matkailusta utelua. | Markol | Chit-Chat | 14 | 25.08.2007 13:19 |
RJ:n arvo? | Turbo | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 13.10.2004 21:45 |
J-4 r&p käypä arvo? | anttir | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 14.05.2004 14:54 |
Tasa-arvo | bono | Jokes | 0 | 05.09.2002 08:55 |