Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 27.11.2015, 14:12
Mackie Mackie ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 27.11.15
Sijainti: Virtasalmi
Viestit: 4
Perusasetus

patrol 3.3 diesel arvo utelua?


morjesta!

ajattelin tässä kysymyksessäni päätyä teidän puoleen, sori jos tulee nyt väärälle alueelle tämä.

mulla on tossa pajassa tommonen 3.3 kiisselikone joka lojunu palttiarallaa vuodesta 85, ostettu samoja aikoja. ajettu sillä on jonkun kymmenen tuhatta jos sitäkään. oli tarkoitus mennä isän 77 range roveriin sillon mutta isä päätyikin gm 6.2 dieseliin.

eli, nyt alkaisi pikkuhiljaa olemaan aika luopua tuostakin koristeesta, mulla ei ole hajuakaan minkälainen olisi reilu hinta/arvo tällaiselle?

kiitoksia jo etukäteen

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.11.2015, 15:31
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.058
Perusasetus

Kauan seisoneesta koneesta yleensä jumittuu männänrenkaat uriinsa kiinni ja sen takia koneessa ei ole eikä tule täysiä puristuksia.
Lisäksi, jos koneen sisälle on päässyt muodostumaan kondenssion aiheuttamaa kosteutta, niin männänrenkaiden kohdalle tulee sylinterin seinämiin syöpymiä/korroosion/sähköparin aiheuttamia kraatereita. Pahimmillaan sylinterit pitää porauttaa ylikokoon ja ostaa uudet männät.

=> Huohottaa ja syö öljyä.

Kumiset stefatiivisteet kuivuvat koppuraksi ja/tai takertuvat akselin tiivistepintaan kiinni, jolloin moottorin ensimmäisellä pyöräytyksellä stefa repeää ja alkaa vuotamaan.
Tai ainakin hetken päästä.

Onhan niitä kaikenlaisia litkuja ja liuottimia keksitty, joita voi kaataa koneen sisään/suoraan männän päälle, mutta niiden teho on aina arpapeliä.
Itse olen takavuosina koittanut elvytellä useitakin kauan seisoneita moottoreita.
Monet koneet olen ottanut suosilla auki ja usein on löytynyt niin tiukkaan juuttuneita männänrenkaita, että niitä on saanut oikein "piikata" irti.
Kunnolla jumittuneeseen männänrenkaaseen ei mitkään litkut auta, vaan mäntä pitää ottaa karvaiseen käteen ja koittaa irrottaa ehjänä männänrenkaat irti.

Noinkin pitkään seisonut moottori kyllä kannattaa avata ja tutkia nuo männänrenkaat ja sylinterit & vaihtaa uudet tiivisteet, myös venttiilien ohjureihin.
Samalla näkee venttiilien tiivistepintojen kunnon ja ne voi siinä samalla hioa tiiviiksi. Jos homman osaa tehdä itse, niin kustannukset on muutamissa satasissa.

Konetta pitää ensin varovasti koittaa käsin pyöritellä. Ei starttimoottorilla...

Ei ollut tarkoitus pelootella, mutta valitettavasti näin se menee pitkään seisoneiden koneiden kanssa.
Jos kone on jätetty oikeaoppisesti seisomaan siten, että moottorin viimeisessä sammutusvaiheessa imusarjaan on kaadettu hitaana norona moottoriöljyä jonkin aikaa,
niin silloin kone säilyy terveenä kuivassa varastossa pitkäänkin.

Tarjoan pohjalle 200,- projektikuntoisesta moottorista.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 27.11.2015, 16:12
Mackie Mackie ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 27.11.15
Sijainti: Virtasalmi
Viestit: 4
Perusasetus

kiitoksia kiitoksia, unohdinkin mainita että konetta on toki sorkittu joka vuosi edes sen verra verran että vähän pyöritelty. ei ole jumissa ollenkaan, pyörii kevyesti. ollut kuivassa ja suht lämpimässä kaikki vuodet. pölyä ja "pajamuhjua" paremman termin puutteessa toki päällensä kerännyt laturi yms apuvehkeet on kaikki kiinni.
säilötty se on kyllä taiteen sääntöjen mukaisesti.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 28.11.2015, 12:35
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Jos joku huolii, niin täältä saa kanssa hakea tuommosen patrollin moottorin 50e. Tarkotus oli laittaa volvoon, mut hylkäsin idean tehottoman ja painavan moottorin vuoksi.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 28.11.2015, 13:17
-Stedt-:n Avatar
-Stedt- -Stedt- ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 07.02.06
Sijainti: Polvijärvi, .
Viestit: 1.936
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Jos joku huolii, niin täältä saa kanssa hakea tuommosen patrollin moottorin 50e. Tarkotus oli laittaa volvoon, mut hylkäsin idean tehottoman ja painavan moottorin vuoksi.
Kyllä siitä se 50€ maksetaan pitäs vaan keksiä minne sen roudais??
__________________
-Osta japsi ja opit hitsaamaan-
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 28.11.2015, 16:01
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.314
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mackie Näytä viesti
nyt alkaisi pikkuhiljaa olemaan aika luopua tuostakin koristeesta, mulla ei ole hajuakaan minkälainen olisi reilu hinta/arvo tällaiselle?
Laita Huuto-ilmoitus tuonne O/M/V Varaosat ja tarvikkeet -osastolle ja joku kohtuullinen aikaraja kaupalle, niin hintataso selviää siihen mennessä.
__________________
Jukka
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Pätkä Patrol 3.3 diesel topik1977 O/M/V Ajoneuvot 0 02.02.2013 10:02
Islannin matkailusta utelua. Markol Chit-Chat 14 25.08.2007 13:19
RJ:n arvo? Turbo Tekniikka & Jutustelu 5 13.10.2004 21:45
J-4 r&p käypä arvo? anttir Tekniikka & Jutustelu 1 14.05.2004 14:54
Tasa-arvo bono Jokes 0 05.09.2002 08:55


Sivu luotu: 01:56 (GMT +2).