|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
PätkäGprojektiOstinpa tuossa kesällä G-mersun projektiksi ystävän innoituksesta. Ja autohan on aika kauheessa kunnossa, ruoste on ei-toivottuna vieraana päässy vierailemaan vähän joka puolella tätä autoa, sekä korissa että rungossa. Tarkoituksena siis nostaa kori pois rungon päältä ja yrittää käydä paikat läpi niin hyvin ku on mahdollista (siis ruosteen käsittely, maalaus, hajonneen vaihto uuteen ja niin edelleen). Ajatus oli tekniikka vaihtaa om606:een, mutta pitkähkön pohdinnan tuloksena näillä näkymin moottori pysyy om617, mutta vaihtuu turboversioon. Nyt viikonlopun aikana sain aikaan paljon kun sama kaveri jolta innostus tähän G:hen tarttui, kävi kyläilemässä; lauantaina koppa oli nostoa vaille irti. Onneksi kaveri on tehnyt tämän irrotushomman jo kertaalleen niin ei tarvinnut pähkäillä mitä, miksi ja miten tarvitsee irrottaa. Tänään toinen kaveri kävi traktorin kanssa kylässä ja kori nousi suhteellisen vaivattomasti rungon päältä pois.
|
#2
|
||||
|
||||
Mahtavaa, Gee-projekteja ei ole koskaan liikaa! Kuvia kehiin Ja ilo oli minun puolellani purkuhommissa
|
#3
|
|||
|
|||
😃 joo yritän laittaa paraikaa kuvia, mutta ei meinaa onnistua koska iPad
|
#4
|
|||
|
|||
Noniin tässä alkuun pari kuvaa, laitan enemmän myöhemmin kun saan nää laitteet funkkaamaan😀
|
#5
|
||||
|
||||
Onks tää sama auto
Viimeksi muokannut vuorimies : 27.10.2015 09:21 Perustelu: kuva |
#6
|
|||
|
|||
Sama auto😬
|
#7
|
|||
|
|||
Siinä kuvaa
|
#8
|
||||
|
||||
Varmaan nuo vanteet kannattaa vaihtaa myös kunnollisiin siinä rakentelun oheessa....
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja... |
#9
|
|||
|
|||
Lainaus:
Et nollille, vähä korotusta ja levikkeet niin kyllä se siitä |
#10
|
||||
|
||||
Joo, jos perusmatsku on asiallista niin keskiöitä siirtämällä homma korjaantuu...
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja... |
#11
|
|||
|
|||
Joo aiempi omistaja oliki modannu niitä runkoputkia et mahtuu kääntymään noi nakit, korotusta vaan ja levikkeitä perään😄
|
#12
|
|||
|
|||
Onko siellä jotain isompaa muutosta tehty runkoon tuon kääntyvyyden parantamiseksi? Jos on, niin kuva olis kiva.
|
#13
|
||||
|
||||
Laitahan kuvia miltä runko näyttää
|
#14
|
|||
|
|||
Kuvatusta
|
#15
|
|||
|
|||
Siinäpä näkyy että runkopalkkia on viistetty että mahtuu nakit kääntymään
|
#16
|
|||
|
|||
Moottori ja jakis lähti alkuviikosta huis helvettiin. Seuraavaks purkamaan pirullinen metrimäärä putkee ja akselien kimppuun.
|
#17
|
|||
|
|||
Kiitos. Vanteiden offsetista päätellen veikkailinkin jotain tällaista pientä modausta. Toiveikkaana kuitenkin kyselin josko jotain isompaa ideaa olis ollut meidänkin projektiin...
|
#18
|
|||
|
|||
Korin korotus ois yks mikä ainaki itellä mielessä. Ja alustaa myös
|
#19
|
||||
|
||||
Jos tälläseen pistää pidemmät jouset ni vaatiiko semmoset kampperin korjaus epäkeskopuslat tukivarsiin tms ?
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 |
#20
|
||||
|
||||
Omassa vakiollakin puslat pinteessä. Olisko paha jos hitsailis parempaan kulmaan, ainaki jos meinas korottaa
|
#21
|
||||
|
||||
Riippuu korotuksen määrästä ja muiden asioiden kunnosta. 2" on ollut vielä pääsääntöisesti OK, sen jälkeen joillakin ei ole ongelmia ja joillakin on. Puslat "pinteessä"...lähinnä siis liian korkeilla jousilla ongelmat tulee siinä että, ulosjoustot on heikohkot kun rungon pään puslan "liikevara" on jo maksimissaan (toki vakio iskarit ottaa kiinni aikaisemmin), puslien kuluminen on nopeampaa ja kolmantena ongelmana suuresta korotuksesta johtuen ohjaus voi tulla levottomaksi muuttuneesta akselin kulmasta johtuen. Tätä viimeistä ongelmaa voi paikata niillä epäkeskopuslilla, mutta niiden vaihto ei auta noihin muihin ongelmiin. 2" kyllä on pääosin aika mukava määrä...ei tule isompia ongelmia ja saanee pienellä trimmauksella ja sopivan ET:n vanteilla kuitenkin pyörimään 36-37" gummit...sen isommat gummit vaatii jo muitakin fiksua muutosta ja tuo muitakin haasteita...
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja... |
#22
|
||||
|
||||
Kiitti hyvästä vastauksesta mul ajatuksena uusia jouset iskarit ja puslat jotta sais vähä ryhtiä renkaiksi 33" max 35 AT tms..
Kuha ny selviäis saanko ylipäänsä tota himoitsemaani yksilöä itelleni.
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 |
#23
|
||||
|
||||
Joko on runko paljaana? Tuossa olis kalu jolla sais jakiksen puslat vaihdettua: http://www.ebay.com/itm/Mercedes-Ben...36uWyQ&vxp=mtr
Tuuhan käymään ja kyttäilemään. |