|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
Käyttövoimavero / DieselveroVaihteeksi liikkuu huhuja dieselveron poistumisesta vuoden 2013 alusta, onkohan tuossa mitään perää? Mulla on työn alla projekti -90 pötkö pajero jonka leimaamista huoltoautoksi olen miettinyt, pakuksi sitä ei saa ymmärtääkseni katsastettua. Nyt jos dieselvero poistuu ei ole mitään järkeä heittää viittä penkkiä menemään ja liimata rallinumeroa takaluukkuun, huoltoautoa kun ei enää henkilöautoksi saa veroja maksamatta. Onko kellään parempaa tietoa asiasta???
|
#2
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy " Si vis pacem, para bellum..." Rahalla saa, ja maasturilla pääsee... Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!! Mitäs tähän sanois Honda-mies??? Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa Jokivarren VPK www.facebook.com/junnupaloautot |
#3
|
|||
|
|||
Aikalailla taitaa huoltoautot menettää arvonsa jos noin tosiaan tulee olemaan.
|
#4
|
||||
|
||||
Lainaus:
ja moniko näistä vanhemmista maasturin raadoista on enää edes henkilöautoja??
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu |
#5
|
|||
|
|||
En oikein usko että tän hintaluokan autot menettää arvoaan, niistä saa kuitenkin osina aina enemmän. Käytettävyys sensijaan putoaa roimasti. Pötkössä kun on takapenkit ylhäällä jonkinverran jopa tavaratilaa.
|
#6
|
||||
|
||||
Onneksi oma pirssi on -82 niin voi katsastella henkilöautoksi iman veroseuraamuksia.
Ihmeenä pitäisin jos huoltoautojen hinnat ei putoa, vai väittääkö joku että on kiva kesällä ajella kahdeksaakymppiä kun muut päästelee sataa tai motarilla vieläkin enemmän. Tietty jos ajo-ominaisuudet häipyy kuudenkympin jälkeen niin sittenhän on sama pitää lätkä persuuksissa.. |
#7
|
|||
|
|||
Vaikka auto nyt oliskin huoltoauto, mutta onhan se ennen ollut henkilöauto -> maksettu siis henkilöauton verot. Niin miksi ne pitäisi uudestaan maksaa?
|
#8
|
||||
|
||||
No ei ole maksettu noissa vanhoissa romuissa ku ne on ollu verovapaita maastoautoja.
|
#9
|
|||
|
|||
Ai niin joo.. kiitokset.
Viimeksi muokannut JiPe : 08.03.2012 09:50 |
#10
|
|||
|
|||
Eiks suomen verotus oo hieno asia, ja verohan määräytyy sen mukaan mitä se ollu sillo vuonna miekka ja kirves, jos perse kestää niin vaihdoksia voi tehdä rajattomasti ja aina kun pakusta hlö autoks takaisin ni vero maksuun :-)
|
#11
|
||||
|
||||
Mites ne meni nuo autoveroasiat suhteessa autojen ikään? Siis minkä ikäisen maasturin voi muuttaa henkilöautoksi ilman veroseuraamuksia? Ja onko silloin mahdollista palauttaa aiemmin menetetyt istumapaikat?
|
#12
|
||||
|
||||
Mitenkähän kevytkuorkkien verotuskohtelun kanssa mahtaa käydä?
Tietäisikö/kertoisiko tämä valtion virkamies siitä?
__________________
__________________________________________________ __________________________________________________ ________ |
#13
|
||||
|
||||
Lainaus:
Andy
__________________
"Mutiaiset ovat paskat mudassa ja AT't kaikkialla muualla..." L200 -99 tai joku sellainen Land Rover 109" SIIa STW 1971 200Di EX - Land Rover D1 V8 A -96 |
#14
|
||||
|
||||
BJ:hän on siis kyseessä. Ja jotain tuollaista itsekin muistelin vuosiluvuista. BJ:t tuotu suomeen vissiin ainakin pääosin 2+4 maastohenkilöautoina. Enää tartteis vaan laskeskella, että miten siihen muodostuu vuotuiset käyttömaksut kyseisen muutoksen jälkeen... Olis kovasti tarvetta noille lisäpaikoille, vaikka vain "väliaikaiseen" käyttöön mielestäni ovatkin.
|
#15
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#16
|
|||
|
|||
kummonen toi ajoneuvovero ja käyttövoimavero on huoltoautossa?
|
#17
|
||||
|
||||
jospa ne huoltoautot sais takasin henkilö malleiksi..eihän se tarvi muutaku laittaa takapenkin paikallensa...on tämä touhua sanon kyllä saa.....tna...
jostakin olin lukevinani että vero ei poistuis vielä tämän hallitus kauen aikana..tosin polttoaineen hinta nousis tuonne 1.80€ litra jo ennen sitä |
#18
|
||||
|
||||
Lainaus:
Oliskohan tässä nyt se ero että uudemmat saa takaisin henkilöautoiksi, mutta vanhemmat nimenomaan vain maastohenkilöautoiksi...? Andy
__________________
"Mutiaiset ovat paskat mudassa ja AT't kaikkialla muualla..." L200 -99 tai joku sellainen Land Rover 109" SIIa STW 1971 200Di EX - Land Rover D1 V8 A -96 Viimeksi muokannut L-Andy : 09.03.2012 08:39 |
#19
|
||||
|
||||
http://www.trafi.fi/autovero/henkilo...stohenkiloauto
Uudempi kuin 3.5.1993 pakettiauton voi muuttaa takaisin, mutta jälkituotua huoltoautoa ei (verovapaus huoltoautona oli mahdollista) 1.11.1983-3.5.1993 ei voi muuttaa takaisin. vanhemmat kuin 1.11.1983 voi muuttaa verovapaaksi maastohenkilöautoksi.
__________________
Harbor Cruisers |
#20
|
|||
|
|||
No siinähän toi lukee ihan selkeesti suomeksi, kiitos baxxter
|
#21
|
|||
|
|||
TraFi:n tiedotteessa, joka oli uusimmassa Rahtarit-lehdessä, oli kyllä kerrottu käyttövoimaveron määrä ensi vuoden alusta alkaen myös dieselkäyttöisille henkilöautoille, eli sen perusteella dieselvero ei näyttäisi poistuvan mihinkään.
Ja myös siitä taisi olla maininta, että se ajoneuvoveron perusosa nousee kaikilta autoilta... |
#22
|
|||
|
|||
Ja tuloksena....Lainaus:
Itsellä käyttiksenä 2000 farkku Avensis ja verot noin 600€:a vuosi... Sit huoltoauto Pajero siin noin 450€:a vuosi noi verot, jos koko vuoden pitää liikennevalmiudessa. Sit kolmas on Nissanin King Cab, missä Pajeroa enemmän verot mikäli jatkuvassa valmiudessa pitää sen. Joten ne voi jäädä kahden kk ajalle vuodessa käyttöön ku pahin metsästysaika on päällään... Muuten seisoo pihalla... |
#23
|
||||
|
||||
Lainaus:
Mutta jos tuollainen tulee niin eipähän voi muuta sanoa kuin että vittu mitä paskaa. http://www.iltasanomat.fi/autot/al-d...omments-anchor |
#24
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#25
|
|||
|
|||
Lainaus:
Maastoauto on tuotu uutena Suomeen vuonna -84 ja maksettu sen ajan mukaiset maastohenkilöauton verot. Myöhemmin muutoskatsastettu 2 paikkaiseksi huoltoautoksi. Onko tämä mahdoton muuttaa takaisin maastohenkilöautoksi, ilman veroseuraamuksia? Kyseessähän ei ole Trafin mukainen "verovapaa huoltoauto"? Käsitykseni mukaan"Verovapaa huoltoauto" on Suomeen tuotaessa suoraan huoltoautoksi rekisteröity ajoneuvo. Näitä tuli paljon Suomeen 2005-2009 vuosina, ennenkuin tämäkin veroreikä tukittiin Valtion taholta. Viimeksi muokannut Suikkanen : 10.03.2012 23:53 |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Unimogin dieselvero? | Taisto | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 14.06.2006 09:39 |
hj 61 dieselvero | Chit-Chat | 5 | 10.02.2005 18:28 | |
suzukin käyttövoimavero? | mettäsika | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 01.11.2004 21:54 |
UUSI DIESELVERO!!!!! | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 22.10.2004 07:38 | |
Dieselvero asiaa | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 22.06.2004 23:10 |