Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.01.2015, 17:45
TsKo TsKo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 02.05.09
Sijainti: Loppi
Viestit: 208
Perusasetus

Dodge ram 2500 perävaunumassa?


Onko tietoa tommosen 94-eteenpäin vuotisen nelivedon suurimmasta perävaunumassasta? Kävin yhtä kattomassa ja otteessa luki 2200kg

Mistä moinen johtuu kun autolla kokonaismassaa vajaa neljätonnia ja valmistajakaan tuskin on sitä noin alas määrittäny, kun Ameriikan joen kärryt taitaa painaa aikalailla enempi.

Harmittaa jos toi vetopaino on tosiaan noin avuton noissa rameissa ja sitä ei pysty nostamaan. Jää rami taas haaveeksi kun 3tonnia pitäis saada vedettyä.

Oliskos jollakulla muulla kenellä kyseinen laite on, heittää vertailuksi noita kärrypainoja??

__________________
-95 Dodge Ram 2500 4x4 5.9cummins td
-Miekka ja nakki risa polkupyörä kuskista ainakin tulee neliveto jossainkohtaa iltaa
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.01.2015, 18:39
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.396
Perusasetus

Tuon ikäisessä pitäisi varmaan olla lähempänä 10 000lbs, ainakin vetopöydän kanssa. Käsittämätöntä, jos ei tuollaiseen saa sopivalla koukulla 3500kg.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.01.2015, 19:57
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.606
Perusasetus

Ei ole vetopainoja merkattu otteeseen mun autossa. Mutta jos koukku antaa sen 3500kg vetää niin ei kai siinä mitään ongelmaa pitäis olla. En ole kyl jaksanu asiaan isommin syventyä ku ei kortissa riitä paukut vetää ku 750 kiloista kärryä
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.01.2015, 20:15
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 10.990
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TsKo Näytä viesti
Onko tietoa tommosen 94-eteenpäin vuotisen nelivedon suurimmasta perävaunumassasta? Kävin yhtä kattomassa ja otteessa luki 2200kg

Mistä moinen johtuu kun autolla kokonaismassaa vajaa neljätonnia ja valmistajakaan tuskin on sitä noin alas määrittäny, kun Ameriikan joen kärryt taitaa painaa aikalailla enempi.

Harmittaa jos toi vetopaino on tosiaan noin avuton noissa rameissa ja sitä ei pysty nostamaan.
Miks ei vois nostaa kun itekkin tiedät ettei se mikään valmistajan sallima oo? Mikä lie koukunrimpula ollu rekisteröitileimalla mistä jääny tollanen massa tietoihin. 3500 kg sietävä kuula ja kärsä orkkis koukkurunkoon ja merkkauttamaan 3500 kg otteelle.

Ja eihän niihin yleensä mitään oo otteelle laitettu.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.01.2015, 20:59
dodge3500 dodge3500 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.01.13
Sijainti: Lompolo
Viestit: 1.339
Perusasetus

mulle ei tullu lukeen mitään ja ei posliinit ainakaan mitään sanonu kun pysäytti ja oli 3500kg kärry perässä auto on kyllä 3500 mut eihän niissä paljo eroo oo
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.01.2015, 21:49
Tuomo Tuomo ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.04.08
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 788
Perusasetus

Taitaa koukun runko tai irtotumppi nyt rajoittaa sitä vetopainoa, katoppa onko kummassakaan mitään merkintöjä..? Niitä löytyy monen sorttista vaikka ulospäin näyttää ihan samalta, sallitut painot heittelee välillä 5000lbs-12000lbs.

Kunnollinen koukun runko+irto-osa+kuula niin saat vetää sen 3500kg.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.01.2015, 23:10
TsKo TsKo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 02.05.09
Sijainti: Loppi
Viestit: 208
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Miks ei vois nostaa kun itekkin tiedät ettei se mikään valmistajan sallima oo? Mikä lie koukunrimpula ollu rekisteröitileimalla mistä jääny tollanen massa tietoihin. 3500 kg sietävä kuula ja kärsä orkkis koukkurunkoon ja merkkauttamaan 3500 kg otteelle.

Ja eihän niihin yleensä mitään oo otteelle laitettu.
No juu kyllä mä tuota epäilinkin ettei se ole mikään valmistajan rajoitus, mutta minkälainen sen koukun ny sitte tarttis olla ja minkälaisia papereita ja todistuksia vaatii että saa muutoskatsastettua?

Eikös ton ikäseen henkilö tai pakettiautoon saa sen koukun tehdä itte, mutta saako n2 luokan autoon tehdä ja miten sen kestävyys ja sallitut massat tulkitaan?
__________________
-95 Dodge Ram 2500 4x4 5.9cummins td
-Miekka ja nakki risa polkupyörä kuskista ainakin tulee neliveto jossainkohtaa iltaa
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 02.01.2015, 23:27
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.396
Perusasetus

Kaikessa yksinkertaisuudessaan koukku, jossa sen tyyppikilvessä lukee 3500kg. Sillä nyt ainakin menee
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 02.01.2015, 23:33
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.606
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TsKo Näytä viesti
No juu kyllä mä tuota epäilinkin ettei se ole mikään valmistajan rajoitus, mutta minkälainen sen koukun ny sitte tarttis olla ja minkälaisia papereita ja todistuksia vaatii että saa muutoskatsastettua?

Eikös ton ikäseen henkilö tai pakettiautoon saa sen koukun tehdä itte, mutta saako n2 luokan autoon tehdä ja miten sen kestävyys ja sallitut massat tulkitaan?
Vetokuulan D-luku pitää olla vähintään 25, tuo Teohydraulin kuula on hyvä. Mä olen antanut itseni ymmärtää että sen koukun rungon saa tehdä itse tollaseen vanhaan rotteloon. Mutta kyllähän sen tarttee olla tukevaa tekoa 3,5 tonnin kärrylle kun se kuula on nelikossakin 20-25 senttiä rungon alapuolella.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 03.01.2015, 10:53
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.396
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HeikkiH Näytä viesti
Vetokuulan D-luku pitää olla vähintään 25, tuo Teohydraulin kuula on hyvä. Mä olen antanut itseni ymmärtää että sen koukun rungon saa tehdä itse tollaseen vanhaan rotteloon. Mutta kyllähän sen tarttee olla tukevaa tekoa 3,5 tonnin kärrylle kun se kuula on nelikossakin 20-25 senttiä rungon alapuolella.
Minä en jotenkin luota ollenkaan noihin tuontyyppisiin tappikuuliin.. olkoonkin sitten e-hyväksytty tai ei.


Itsellä on jokseenkin tällainen kapistus Jeepin perässä, vetomassa autossa on 3360kg, koukku on hyväksytty 3500kg vetomassalle ja muistaakseni 25kN D- arvo (200kg pystysuora massa).
Brinkin koukku (9077589; saa Kahalta tilattua mm. Motonettiin). Helppo tehdä koukulle kunnollinen runko, ja kiinnitys on tukeva (4kpl. 12mm:n reiät). Tuossa ei tule normaalissa vedossa kauheasti leikkausvoimia koukun kiinnityksen pultteihin, toisin kuin läpitappiversiossa.

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 02.01.2015, 20:56
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Thumbs up

Kevytkuorma-autona paremmat vetoarvot


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TsKo Näytä viesti
Onko tietoa tommosen 94-eteenpäin vuotisen nelivedon suurimmasta perävaunumassasta? Kävin yhtä kattomassa ja otteessa luki 2200kg

Mistä moinen johtuu kun autolla kokonaismassaa vajaa neljätonnia ja valmistajakaan tuskin on sitä noin alas määrittäny, kun Ameriikan joen kärryt taitaa painaa aikalailla enempi.

Harmittaa jos toi vetopaino on tosiaan noin avuton noissa rameissa ja sitä ei pysty nostamaan. Jää rami taas haaveeksi kun 3tonnia pitäis saada vedettyä.

Oliskos jollakulla muulla kenellä kyseinen laite on, heittää vertailuksi noita kärrypainoja??
Kevytkuorma-autossa näyttäs olevan paremmat painot
Vetokyky 3969 kg

http://www.ammattiautot.fi/uutiset/y...rbodiesel-4x4/
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan dodge ram 2500 temes O/M/V Ajoneuvot 1 01.08.2014 21:53
Myydään / Vaihdetaan dodge ram 2500 f250 O/M/V Ajoneuvot 2 24.02.2013 20:45
Myydään dodge ram 2500 f250 O/M/V Ajoneuvot 3 09.09.2012 14:10
Dodge Ram 2500 Swoop Tekniikka & Jutustelu 4 12.08.2008 19:21
M dodge ram 2500 nivea2 O/M/V Ajoneuvot 0 20.06.2007 18:02


Sivu luotu: 10:16 (GMT +2).