|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
Suzuki 2.2 Diesel (Izuki)Eli tällaista olis tarkoitus alkaa roplaamaan. (Auto on poistettu tieliikenne käytöstä toistaiseksi) Tuli hankittua tuollainen suikka ja samalla isuzun 2.2D kone ja vaihteisto. Katsastukseen tätä ei ole tarkoitus lähteä viemään eli sen suhteen ei tarvi murehtia ja ei mahda tarvia edes harkita lailliseks tuolla koneella suomessa. Onko kellään kokemusta vastaavanlaisesta dieselöinnistä? Syyläri ja vinssipeti menee uusiks tietty ja vaihteiston ja jakoloovan välinen gardaani typistyy aika nysäks. Tällainen on lähteissä Tässä on potilas "elimen siirrossa" Ja tässä "siirto elin"
__________________
"Jokainen tsäänssi on mahdollisuus!" Aina ei voi voittaa,...... Ei edes joka kerta Viimeksi muokannut Kimpsu : 24.12.2008 10:51 |
#2
|
||||
|
||||
Tänään saatu jotain pientä taas aikaseksi,...
Susnan voima moottori on "nypätty" pois. Siinä on nyt Suzuki & Isuzu vierekkäin, pientä koko eroa havaittavissa,... sopiikohan? Tiukkaa tekee,........ pakko se on sopia ko on vihitty,...... Kyllä se sinne alkaa istumaan, tuosta pitäs vielä n.10cm saada takemmas ja alkaa rustaan uusia moottorin petejä runkoon ja taikoon jostain väligardaani joka ei sai olla paljon yli 15cm pitempi.
__________________
"Jokainen tsäänssi on mahdollisuus!" Aina ei voi voittaa,...... Ei edes joka kerta Viimeksi muokannut Kimpsu : 20.10.2008 20:42 |
#3
|
||||
|
||||
Kuis paljo painavemp shiatsun kone on ko suzukin?
|
#4
|
||||
|
||||
Ei ole tarkkaa paino eroa tiedossa mutta näkeehän tuon korvallaki että painavampi on ja aika paljon,.... villi veikkaus että varmaan joku vajaa 100kg tulee lisäpainoa, toki jakoloovaakin siirretään taaemmas ettei kaikki paino tule etuakselille lisää.
__________________
"Jokainen tsäänssi on mahdollisuus!" Aina ei voi voittaa,...... Ei edes joka kerta |
#5
|
||||
|
||||
Taas tuli pikkasen touhuiltua tuon läjän kimpussa,...
Uusi väligardaani tuli tekastua,... tuli kyllä luvattoman helposti. Isuzussa ja suzukissa oli samankokoiset ristikot joten liitin isuzun eka ristikon suzukin toiseen suoraan ja siinä se koko komeudessaan ja just oikean mittainen ilman hitsailua. Etupään SOA tuli kans tekastua kun ei ollut materiaalia tehdä uusia moottorin korvallisia, raidetanko tulee aluks mallia Z. Alko tuo 31" töppönen näyttää suikanki alla pieneltä.
__________________
"Jokainen tsäänssi on mahdollisuus!" Aina ei voi voittaa,...... Ei edes joka kerta |
#6
|
||||
|
||||
Miksi ihmeessä noin pitkät riiput? Vai meinaatko noin paljon isompaa rengastusta, ettei mahtuisi pyörimään? Itse en korottaisi suzukia noin paljon kun on muutenkin jo niin kaatuma herkkä. Tai Jos korottaisin sitten laittaisin jo 16" leveetä pyörää että pysyisi pystyssä paremmin.
Mutta täähän on vaan mun mielipide jokainen tekee niinkuin itse parhaaksi näkee. Joten ei palkokasveja sieraimiin. |
#7
|
||||
|
||||
Lainaus:
Ei meillä palkokasveja nenään vedellä
__________________
"Jokainen tsäänssi on mahdollisuus!" Aina ei voi voittaa,...... Ei edes joka kerta |
#8
|
||||
|
||||
Sulla on pikkusen ollu tekelehtimistä... Minä oon just saanu ryöväriin paikattua lattian ja muutamia valoja oon ehtiny kunnostella. Piru ku ois tuommonen taito ja tekemisen tahti! Mutta kyllä ens viikolla ois leimalle tahto.
|
#9
|
||||
|
||||
Lainaus:
Eri asia on sitten miten konttorilla suhtaudutaan etuakselimassaan?
__________________
--------------------------------- -Son siinä niin ku isä äireen selijäs- --------------------------------- Viimeksi muokannut Poor : 22.10.2008 06:56 |
#10
|
||||
|
||||
Lainaus:
Sais nähdä paljon painaa kun saan kurottua tuon kasaan. Moottorin petiraudat sain tänään tekastua töissä ja pitäs alkaa illalla rustaan konetta paikoilleen.
__________________
"Jokainen tsäänssi on mahdollisuus!" Aina ei voi voittaa,...... Ei edes joka kerta |
#11
|
||||
|
||||
Suzukilta pyytämässäni todistuksesta löytyy tuo kyseinen 1.9TD, että ainakin maahantuoja todistaa samaan mallisarjaan kuuluvaksi.
__________________
--------------------------------- -Son siinä niin ku isä äireen selijäs- --------------------------------- |
#12
|
||||
|
||||
Tuohan voi olla ihan tarpeellinen paperi jos tätäkin alkais katsastamaan joskus.
Tiedätkö onko kukaan saanut kilpiin yli 2litrasta dieseliä susukiin?
__________________
"Jokainen tsäänssi on mahdollisuus!" Aina ei voi voittaa,...... Ei edes joka kerta |
#13
|
||||
|
||||
Eli jos jos dieselöi SJ413:n, niin ei tarvitse tehdä mitään muutoksia...? Olettaen tietysti että uuden moottorin paino, teho ja iskutilavuus on sääntöjen puitteissa.
Edit. Sierran 2.3 diesel on ranskalainen Indenor, samaa moottoria oli takavetoisissa Pösöissä. Käsittääkseni ko kone on valurauta kannella, painava ja vanhanaikainen. Eli sillä voi olla ongelmia etuakseli painojen kanssa. VW:n 1.9 td olisi kevyt vaihtoehto, ja siihen taisi saada oikein muutos sarjojakin? Kenen tekemä tuo suzukin 1905 cm3 diesel moottori on?
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! Viimeksi muokannut sisua45 : 22.10.2008 22:31 |
#14
|
||||
|
||||
Oiskohan ollu PSA
|
#15
|
||||
|
||||
Joo pösön kone se on sekin, tutulla on sellainen alkuperäinen 1.9TD suikka muttei ole kilvissä kun on ihan offi käytössä ainoastaan.
__________________
"Jokainen tsäänssi on mahdollisuus!" Aina ei voi voittaa,...... Ei edes joka kerta |
#16
|
||||
|
||||
No niin,.. taas on jotain tuhoa saatu aikaan,......
Nyt on kiuas sitten löytänyt paikkansa Laturi / Tehostin hässäkkä,... tämä ei ole se kalastusväline joksi tätä joku vois luulla Opelin tehostin ei enää sopinut pellina alle ja nurkasta löyty pajeron tehostin ja jalka josta muokkaamalla sai tuohon sopivan. Syylärikään ei ihan rehellisesti pellin alle sopinut. Ei se kuitenkaan paljoa tule ulos ja tuohon tulee vinssi vielä eteen suojaks. Ja tässä viimeisenä ja vähäisimpänä tällainen koevedos Z-ohjauksesta ja sanotaan samaan hengenvetoon että, joo tulee vielä vahvikkeet nurkista, kesti kyllä tuolleenkin veivata tallillnlattialla paikallaan mutta oletan että tarvii vahviketta ja senkin jälkeen käyttöä ajatuksella,... kellä sitä on?
__________________
"Jokainen tsäänssi on mahdollisuus!" Aina ei voi voittaa,...... Ei edes joka kerta Viimeksi muokannut Kimpsu : 01.11.2008 13:38 |
#17
|
||||
|
||||
Lainaus:
Tuossa koe käyttelyn aikana leikkas pajeron ohjaustehostimen pumppu kiinni ja nyt pitäs tehdä tuosta tehostin/laturi hässäkästä ns. rev.2 malli ooppelin pumpulle ja tuossa vk lopun aikana pitäs tehdä leveämmät vanteet kun ei tunnu käytettyjä 10" leveitä löytyvän ja uudet maksaa liikaa,... visu kun on. Tässähän ne pekkaspäivät kuluu suskaa pajoessa,.. no on kait niitä pöljempiäkin harrastuksia,... en nyt tosin yhtäkkiä hoksaa mikä ois,...
__________________
"Jokainen tsäänssi on mahdollisuus!" Aina ei voi voittaa,...... Ei edes joka kerta |
#18
|
||||
|
||||
Nyt ois sitte taas jotain uutta tinattu suikkaan.
Tänään pääsin jo koe ajollekkin ja toimi jopa ihan kiitettävästi mitä nyt yks etuiskari jumittui ja vanha laho lämppärin letku losahti mutta niitä ei lasketa. Tehostimen pumppu vaihtui takaisin malliks "opel", hieman tuli hulluun paikkaan muttei muuallekkaan sopinut. Vanteita tuli kans tehtyä. Tuossa yhdistyi Omegan 15" vanteen sisäkehä 7" mangelsin ulkokehään,... ja puikkoa paloi niin mahottomasti, huomenna nähdään pitääkö vielä ilman sisäpiolella? se selviää huomenna kun väännetään 33/12,5 renkaat päälle. Siinä näkyy leveyden kasvu aika hyvin. Tasapainoon lie turha kokeilla kun heittokellona toimi puolisokeat silmät,... ja eihän näitä moukku renkaita muutenkaan koskaan saa tasapainoon ja varmasti ei susukissakaan huomaa mitään tärinää kaikkien muiden tärinöiden ohella Ja loppu silaus,... Kirjo peltikatto maali mattamustana luonnollisesti, sopii joka paikkaan niinnkuin pikiöljy Vanteista tuli 15"x10" et-30 (kun ite tekee niin saa just semmoset kun sattuu tulemaan)
__________________
"Jokainen tsäänssi on mahdollisuus!" Aina ei voi voittaa,...... Ei edes joka kerta Viimeksi muokannut Kimpsu : 24.10.2008 23:18 |
#19
|
|||
|
|||
Ei muuten pidä tuo ohjaustehostajan remmi. Koska leikkaa noin lyhyeltä matkaa tuota kampiakselin ratasta. Tee johonkin väliin joku ylimääränen rulla, joka ohjaa remmiä kiertämään kampipyörää pidemmältä matkaltaan. Paras olis jos se rulla sijaitsis jossakin tuossa kampiakselin oikealla puolella, kun kuvaa katotaan. Muuten näyttää aika mukavalta.
Itelläkin haaveissa diesel voimaa nivan nokalle, joskus... Viimeksi muokannut keranha : 24.10.2008 23:20 |
#20
|
||||
|
||||
Lainaus:
Voi olla että kun vähän kastuu niin alkaa luistaan mutta se on sen ajan murhe. Välirulla on hieman hankala laittaa kiilahihnalle kun tahtoo tuo selkäpuoli hajota noista remmeistä kun ei ole tarkoitettu rasitettavaks päälipuolelta.
__________________
"Jokainen tsäänssi on mahdollisuus!" Aina ei voi voittaa,...... Ei edes joka kerta |
#21
|
|||
|
|||
ei mitään vittuilua mut ei tuu toi remmi homma toimimaan... itelle oli pakko tehä tehostimelle omat rullat ja remmi
|
#22
|
||||
|
||||
Aika näyttää toimiiko vai ei.
__________________
"Jokainen tsäänssi on mahdollisuus!" Aina ei voi voittaa,...... Ei edes joka kerta |
#23
|
||||
|
||||
Laita myös kommentteja kumien vanteelle laitosta ja miten holposti meni. Näyttäis nimittäin olevan aika pitkä matka nyt molemmista reunoista vanteen keskiuraan ja saa rengasta venyttää aikalailla että saa viimeisen reunan yli mutta kumeista riippuen voi kyllä onnistua ihan hyvinkin
|
#24
|
|||
|
|||
yhdet vanteet em. tavalla olen aikanan levittänyt. renkaan pujotus vanteelle osottautui mahdottomaksi, tai olishan ne saanu mutta ei ehjänä. sitten vaan laikkakone laulamaan, ja tein vanteet uusiksi....
|
#25
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
"Jokainen tsäänssi on mahdollisuus!" Aina ei voi voittaa,...... Ei edes joka kerta |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M:isuzu kone+laatikko | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 21.10.2007 13:03 | |
Charaden kone Suzukiin? | asentaja | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 23.12.2006 08:57 |
m/ jeepin 4,2l kone + laatikko | trail76 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 05.03.2006 17:19 |
m:Isuzu trooperin viallinen laatikko | kesis | O/M/V Muut | 0 | 06.02.2005 21:39 |
m: HJ 60 kone ja laatikko | O/M/V Muut | 0 | 24.08.2003 07:59 |