|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
Ristinivel vai CVAuttakaa viisaammat. Grand Cheroke vm-97 myydään kahta eri etuvetoakselia. Kumpi on kestävämpi? Alkuperäinen on ristinivelellä toinen on CV-akseli.
Viimeksi muokannut pee : 17.01.2014 07:37 |
#2
|
||||
|
||||
Lainaus:
Jos ajat metsässä ja rengaskoko on 31" tai enemmän, niin vahvasti harkitsisin ristikollista vetaria. Nuo alkuperäisetkin CV:t on kohtuu heikot (vetari on juuri ennen CV- niveltä n.6mm ohuempi kuin muu osa vetarista), ja tahtoo napsahtaa rikki. Tarvikevetarit CV- mallisena sitten yleensä vielä orkkiksiakin huonompia laadultaan Ristikollinen vetari on tasapaksu vetarin päästä päähän, ohuin kohta spoorien kohdalla kuten pitääkin.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#3
|
|||
|
|||
Kiitos vastauksesta. Pysyttelen ristikoissa.
|
#4
|
||||
|
||||
..tietysti jos rahkeet riittää RCV:n vetareihin, niin sitten ehdottomasti CV:t
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#5
|
|||
|
|||
Rahasta se aina on kiinni. Kuvista olen katsonu kun isot pojat laittaa noita punaisia vetareita. Odottelen lottovoittoa
|
#6
|
||||
|
||||
Lainataan hieman topikkia, kun otsikkokin sopii suoraan: mikäs tehonkesto Jeepin tms. CV nivel kardaaneilla on? Jokusen niitä olen vaihtanut rikkinäisen suojakumin takia, mutta meneekö ne muuten silpuksi. Värinättömyyden takia tekisi mieli laittaa sellaiset kardaaneihin.
|
#7
|
||||
|
||||
Ei kait se kauheasti ristikkoa heikompi ole, mutta monet valittavat että korotuksen yhteydessä niistä loppuu liikevara -> kuluu äkkiä loppuun tai hajoaa.
Edit: mutta eihän ristikollinenkaan oikeastaan värise, kunhan on kardaanikulmat kohdallaan. Tarvittaessa tuplaristikollinen niin saa pinionin käännettyä ylemmäs.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan G-sarjan ristinivel. | geisari | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 23.05.2013 04:56 |
Kardaanin ristinivel räjähti | boolz | Tekniikka & Jutustelu | 33 | 09.02.2013 01:03 |
SJ413 Ristinivel | arrtturi | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 17.09.2012 17:14 |
RISTINIVEL | HUGE88 | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 03.09.2010 07:01 |
bj ristinivel | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 04.04.2008 18:53 |