Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 27.10.2013, 08:54
datsun 3.3d datsun 3.3d ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.10.08
Sijainti: nurmijärvi
Viestit: 66
Perusasetus

hj-61 kytkin murhe(kko)?


tervehdys arvon offilaiset.
ostin hj-61 vm.89 ja tietysti aivan saatanasti ajetun laitteen omaksi iloksi ja harmiksi.
auton mukana tuli todistus/kuitti että kytkinpaketti vaihdettu noin 40tkm sitten mutta..se luistaa..onko mahdollista että joku säätö/ilmaus yms kikka sen korjais vai onko nyt alle viikko sit ostettu auto pajoitettava heti?
ja kyllä siinä oli alla isohkot pyörät eli olettaa saattaa että ainakin osa tuosta 40 tuhannesta on ajettu muualla kuin kestopäällysteellä.
otteessa merkintä 33" 12.5"x15 ja semmoset nahat siinä oli.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.10.2013, 10:09
sami_k:n Avatar
sami_k sami_k ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 11.04.06
Sijainti: salo, Finland.
Viestit: 1.245
Perusasetus

kyllä se siltä kuulostaa että kytkimen vaihto on edessä
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 27.10.2013, 10:14
burton:n Avatar
burton burton ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.05.07
Sijainti: Lahti
Viestit: 1.314
Perusasetus

tarkasta sielt kytkinkopan kyljestä työsynteri et siel on pikkasen välystä, jos se kantaa sieltä nii se voi olla syy et kytkin luistaa. siel on säätö mahollisuus
__________________
-BJ-40
-hilux ln110 ex
-Land Cruiser HJ-45 ex
-hilux ln65 ex

http://www.pahama.com
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.10.2013, 15:07
datsun 3.3d datsun 3.3d ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.10.08
Sijainti: nurmijärvi
Viestit: 66
Perusasetus

kiitos..tarttee mennä nosturille tarkistamaan välys..
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.10.2013, 21:24
osilpi osilpi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 24.01.05
Sijainti: Sipoo
Viestit: 564
Perusasetus

Täytyy sanoa, että tuo kytkimen säätäminen on sitten joskus taitolaji.

Omalla kohdalla (12H-T), kun välys on kylmänä hyvä, niin moottorin lämmetessä jo kantaa eli välys hävinnyt ja kytkin luistaa.
Jos taas säätää välyksen siten, että lämpimänä on sopiva pieni välys, niin sitten tuntuu poljin siltä, että siellä olisi ilmaa eli kerran saat polkaista löysät pois ja toisella kerralla vasta kytkin irroittaa.
Tuon kanssa olen tapellut siitä lähtien, kun uusi kytkin tuli konerempan yhteydessä, ja kokeillut kaikki mahdolliset säädöt + useat työ- ja pääsylinterit eikä ole auttanut. Kytkimellä ajettu n 25tkm.
Nyt toimii kohtuullisesti siten, että toisinaan kytkin ei irroita ekalla polkaisulla, mutta sen jälkeen toimii niin pitkään, kunnes auto on parkissa keula ylämäkeen...

Eli kytkimen säätö (tahi työ- tai pääsylinteri) voi hyvinkin olla syyllinen tässäkin tapauksessa.
__________________
-Toyota Camry 2.4 2002
-Toyota Landcruiser HJ60 12H-T 1982
-Citroen Jumpy pikkubussi 2.0 HDi 165 automaatti 2014
-Case 1840 3.9 Cummins -liukuohjattu 1999
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 29.10.2013, 23:21
burton:n Avatar
burton burton ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.05.07
Sijainti: Lahti
Viestit: 1.314
Perusasetus

täh? mites toi noin hankalaa voi olla? mä oon aina vaa paiskannu osat paikoillee ja laittanu vapaata liikerataa jonku 5mm ettei ainakaa kanna ja hyvin toimii. ettei sulla olis letku pykiny sisäpuolelta?
__________________
-BJ-40
-hilux ln110 ex
-Land Cruiser HJ-45 ex
-hilux ln65 ex

http://www.pahama.com
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 30.10.2013, 12:42
AH AH ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 03.01.11
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 1.013
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja osilpi Näytä viesti
Täytyy sanoa, että tuo kytkimen säätäminen on sitten joskus taitolaji.

Omalla kohdalla (12H-T), kun välys on kylmänä hyvä, niin moottorin lämmetessä jo kantaa eli välys hävinnyt ja kytkin luistaa.
Jos taas säätää välyksen siten, että lämpimänä on sopiva pieni välys, niin sitten tuntuu poljin siltä, että siellä olisi ilmaa eli kerran saat polkaista löysät pois ja toisella kerralla vasta kytkin irroittaa.
Tuon kanssa olen tapellut siitä lähtien, kun uusi kytkin tuli konerempan yhteydessä, ja kokeillut kaikki mahdolliset säädöt + useat työ- ja pääsylinterit eikä ole auttanut. Kytkimellä ajettu n 25tkm.
Nyt toimii kohtuullisesti siten, että toisinaan kytkin ei irroita ekalla polkaisulla, mutta sen jälkeen toimii niin pitkään, kunnes auto on parkissa keula ylämäkeen...

Eli kytkimen säätö (tahi työ- tai pääsylinteri) voi hyvinkin olla syyllinen tässäkin tapauksessa.
Kuten jo tuossa mainittiinkin, saattaa olla letkusta revennyt "sisäsukka" ja menee edeltä ryppyyn tukkien letkun kytkintä painaessa. Itsellä oli jarruissa tämän kaltainen ongelma, huomasin kun ei tullu ilmaruuvista kuin pieni noro vaikka muija polki jarrua niin että piti jo toppuutella... ja jos jää kantaan saattaa olla että ahdistaa paluuta jos on revenny toisesta päästä.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 30.10.2013, 21:12
osilpi osilpi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 24.01.05
Sijainti: Sipoo
Viestit: 564
Perusasetus

Ei ole kyse letkuviasta omassa tapauksessa. Nyt on lähipäivinä toiminut ihan siedettävästi, kun taas säätelin. Saas nähdä, miten käy seuraavan pidemmän reissun aikana, kun lämpenee kunnolla...

Siellä kolme eri säätömahdollisuutta. Polkimen "korkeus", pääsylinterin männän varren pituus ja työsylinterin männän varren pituus. Jos tuo polkimen korkeus on liian ylhäällä, alkaa kytkin horimaan ilmaa. Jos taas liian alhaalla, ei irroita kunnolla, jos säätää välyksen sopivaksi.

Olisi oikeastaan mielenkiintoista tietää, minkälaisia säätöjä muilla on hyvin toimivassa järjestelmässä. Eli miten pitkällä mikäkin kierre on. Kuvia saa napsia, jos jaksaa...
__________________
-Toyota Camry 2.4 2002
-Toyota Landcruiser HJ60 12H-T 1982
-Citroen Jumpy pikkubussi 2.0 HDi 165 automaatti 2014
-Case 1840 3.9 Cummins -liukuohjattu 1999

Viimeksi muokannut osilpi : 30.10.2013 21:17
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 31.10.2013, 06:57
datsun 3.3d datsun 3.3d ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.10.08
Sijainti: nurmijärvi
Viestit: 66
Perusasetus

kytkin


tamgear:sta kytkinpaketti tilattu +40% kuulemmma kestää sit vaikka kävis pois tieltäkin..
enpä taida monesti viittiä vaihtaa..taitaa olla aika leiri ja jumppa!
kats.konttorilla kävin eilen kysäsee jos pikku limput laittais korin ja rungon väliin kuulemma on ihan ok..jotenkin epämääräinen oli ohje kun sanoivat mittaavansa navan keskeltä lokasuojan kaareen..mutta mistä ne tekee tarkistuksen?
jos ne kattoo hannu karpo specialmodel ni nehän helevetin matalia?
nim.jousipakat jo alla.
löytyykö jostain ns.vakiomitta mitä he noudattaa
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 01.11.2013, 21:33
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.053
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja osilpi Näytä viesti

Siellä kolme eri säätömahdollisuutta. Polkimen "korkeus", pääsylinterin männän varren pituus ja työsylinterin männän varren pituus. Jos tuo polkimen korkeus on liian ylhäällä, alkaa kytkin horimaan ilmaa. Jos taas liian alhaalla, ei irroita kunnolla, jos säätää välyksen sopivaksi.

Olisi oikeastaan mielenkiintoista tietää, minkälaisia säätöjä muilla on hyvin toimivassa järjestelmässä. Eli miten pitkällä mikäkin kierre on. Kuvia saa napsia, jos jaksaa...
Siis siinä pääsylinterissä on lukkorengas tms, joka ehkäisee pääsylinterin männän tulon liian ulos.

Siis onhan sinulla siinä alipainetehostin?

En ole koskaan säätänyt nimenomaan tuota kytkintä, mutta yleisenä ohjeena:

Pääsylinteri irti tehostimesta, ja säiliö täyteen nestettä ja työsylinterin ilmausroppu auki; ja jos ei ala valumaan läpi omatoimisesti, niin ota pilli/letku, ja pala tuorekelmua; sitten tiivistät tuon pillin/letkun tuorekelmulla pääsylinterin säiliöön, ja puhallat puoli minuuttia hivenen painetta, siis yhtä paljon kuin pitkään kaljalasisiin tarvitsee painetta, että pohjalla olevasta pillin päästä kuplii täysinäisessä lasissa.

-> nyt pitäs tippasta ilmausropusta, ja kun lopetetaan puhaltaminen, niin tippaseminen jatkuu, siis suuruusluokka tippa sekunnissa. ja kun ei tule ilmaa niin proppu kiinni.

Sitten polkimen varsi niin lyhyelle, että ei varmasti paina alipainekellon läpi pääsylinteriä; sitten aletaan jatkamaan polkimen tankoa (pääsylinteri irti) niin pitkään, että tahostimen tanko alkaa liikkumaan ulos, sitten pikkasen takaisin.
Ja sitten tehostimen tankoa aletaan säätämään; kun pääsylinteriä painaa tehostimeen, niin tuo tanko ei saisi kantaa juuri ollenkaan; mutta homma on helppo tarkistaa; pääsylinteri kiinni tehostimeen ja työsylinterin ilmausroppu auki; jos tippasee niin on on "ok" voi jatkaa tankoa pikkuisen....
Mutta sitten kun tuo tippaseminen loppuu, niin tankoa pitää lyhentää vähän; tippamisen täytyy jatkua MYÖS moottorin käydessä!

ja sitten aletaan jatkamaan polkimen tankoa, ja jatketaan niin pitkään että k.o ilmaruuvista heittää tippasemasta, sitten lyhennetään niin paljon että alkaa tippasemaan myös käydessä.

-> JOS jompi noista säädöistä on pielessä, niin haittaa toimintaa.

-> siis kun kytkin poljin on jousen voimalla ylhäällä, niin käydessä nesteen täytyy tippasta aukiolevasta ilmaropusta.

Ja sitten lopuksi säädetään se työsylinterin ja irroitushaarukan välinen tanko; milli/pari? tyhjää, ennen kuin jousen pohjaan puristama työsylinteri alkaa työntämään painelaakerilla asetelmaa....

5-10 minuutin homma saada perussäätöön, kun tehnyt kerran, ja mikään ei ole jumissa, eikä työkalut hakusessa
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 02.11.2013, 20:36
osilpi osilpi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 24.01.05
Sijainti: Sipoo
Viestit: 564
Perusasetus

Hyvät yleisohjeet.

Tosin allekirjoittaneella ei ole tehostinta, vaan 60:n alkuperäinen tehostamaton pääsylinteri. Se tehostettu malli odottaa tuolla hyllyllä, kun en vielä ole nähnyt tarpeelliseksi...

Tuossakin pääsylinterissä on lukkorengas kyllä. Silti olen todennut, että jos se pääsylinterin mäntä tulee "liian ulos" (siis ei edes lukkorenkaaseen asti), niin alkaa tuntumaan siltä, että olisi järjestelmässä ilmaa. Eli joutuu sillä polkimen rajoitinruuvilla hieman rajoittamaan kytkinpolkimen liikettä.

Tässä on kokeiltu useita pää- ja työsylintereitä ja on ilmattu painovoimaisesti tiputtamalla, polkimen avulla, painamalla nestettä yläkautta paineella ja myös alakautta ylöspäin paineella.

Nyt kuitenkin toimii taas kohtuullisesti, niin ei uskalla tehdä mitään sille :-) Seuraavan kerran, kun alkaa kettuilemaan kunnolla, niin taidan vaihtaa koko linjaston letkuineen putkineen täysin uusiksi.
__________________
-Toyota Camry 2.4 2002
-Toyota Landcruiser HJ60 12H-T 1982
-Citroen Jumpy pikkubussi 2.0 HDi 165 automaatti 2014
-Case 1840 3.9 Cummins -liukuohjattu 1999
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 02.11.2013, 22:21
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.053
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja osilpi Näytä viesti
Hyvät yleisohjeet.

Tosin allekirjoittaneella ei ole tehostinta, vaan 60:n alkuperäinen tehostamaton pääsylinteri. Se tehostettu malli odottaa tuolla hyllyllä, kun en vielä ole nähnyt tarpeelliseksi...

Tuossakin pääsylinterissä on lukkorengas kyllä. Silti olen todennut, että jos se pääsylinterin mäntä tulee "liian ulos" (siis ei edes lukkorenkaaseen asti), niin alkaa tuntumaan siltä, että olisi järjestelmässä ilmaa. Eli joutuu sillä polkimen rajoitinruuvilla hieman rajoittamaan kytkinpolkimen liikettä.

Tässä on kokeiltu useita pää- ja työsylintereitä ja on ilmattu painovoimaisesti tiputtamalla, polkimen avulla, painamalla nestettä yläkautta paineella ja myös alakautta ylöspäin paineella.

Nyt kuitenkin toimii taas kohtuullisesti, niin ei uskalla tehdä mitään sille :-) Seuraavan kerran, kun alkaa kettuilemaan kunnolla, niin taidan vaihtaa koko linjaston letkuineen putkineen täysin uusiksi.
Jos sulla on tuo mäntä niin sisässä, että neste ei valu painovoiman avulla ulos, niin silloin tuo säiliön/sylinterin nestereikä on jo sulkeutunut, ja kun neste laajenee lämmetessään, niin kytkin alkaa kantamaan.... ja muutenkin toimii varmaan epäluotettavasti

Mutta jos seikkailumieltä riittää, niin kyllähän tuostakin jännitystä saa.

p.s mullakin oli 12h-t romut hj-60:ssä, ja vaihdoin molemmat sylinterit, kun olivat niin syöpyneet, ja mullakin odottaa vieläkin tuo alipainetehostettu kytkin tuolla hyllyssä ja säätöongelmia ei ollut, kun kerran sääti, puhalti keuhkoilla pikkasen painetta säiliöön ilmausroppu auki, ja kun ei enää tullut kuplia, proppu kiinni ja menoksi.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 03.11.2013, 12:57
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.190
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja datsun 3.3d Näytä viesti
löytyykö jostain ns.vakiomitta mitä he noudattaa
jos jotain apua...
Click image for larger version

Name:	Jollapaku-hjmittapiirros.jpg
Views:	423
Size:	73,1 Kt
ID:	42626
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan.
Toyota crown rs50
OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta)
Plus muita romuja
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 03.11.2013, 12:59
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.190
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Jos sulla on tuo mäntä niin sisässä, että neste ei valu painovoiman avulla ulos, niin silloin tuo säiliön/sylinterin nestereikä on jo sulkeutunut, ja kun neste laajenee lämmetessään, niin kytkin alkaa kantamaan.... ja muutenkin toimii varmaan epäluotettavasti

Mutta jos seikkailumieltä riittää, niin kyllähän tuostakin jännitystä saa.

p.s mullakin oli 12h-t romut hj-60:ssä, ja vaihdoin molemmat sylinterit, kun olivat niin syöpyneet, ja mullakin odottaa vieläkin tuo alipainetehostettu kytkin tuolla hyllyssä ja säätöongelmia ei ollut, kun kerran sääti, puhalti keuhkoilla pikkasen painetta säiliöön ilmausroppu auki, ja kun ei enää tullut kuplia, proppu kiinni ja menoksi.
Tai sit sulla on valeon asetelma+levy mä ostin hodariin ja on sitte ihan löysä paska. toki kiva liirailla ku poljin on kevyt ku höyhen
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan.
Toyota crown rs50
OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta)
Plus muita romuja
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 04.11.2013, 19:58
datsun 3.3d datsun 3.3d ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.10.08
Sijainti: nurmijärvi
Viestit: 66
Perusasetus

tamgear +40% paketti kyydissä..siis paketissa kun vielä aikaa ja sopiva talkoo väki kasassa ni vois alkaa vaihtotyön..
mitta piirros loistava kunhan vielä löytäisin sen kohdan mitä konttorin insinööri sanoi eli navan keskeltä lokasuojankaareen..ensikesänä soa ja leimalle jotkut muovikaaret 2puoliteipillä.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 04.11.2013, 21:36
burton:n Avatar
burton burton ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.05.07
Sijainti: Lahti
Viestit: 1.314
Perusasetus

Et tartte mitää piirroksia ku meet korinkorotusta merkkailee ja sanot et merkkaa sen korokepalan korkeuden otteeseen. Sen navan ja lokarinkaaren välisen mitat jätätät kokonaa pois, vetoat vaikka siihe et orkkis jouset on lässähtäneet ja uudet tilattu jolloin se mitta ei pidä paikkaansa enää tai sitte sanot et oot tekemäs peltihommia lähipävinä. Itellä on otteessa vain korokkeen korkeus, eikä mitää mittoja mistää, voi vielä alustaa korotella vaikka kuinka paljo jos siltä tuntuu ku auto on vieläki n.5cm matalampi ku uutena vaikka 33" alla ja 60mm korinkorotusta.

Ja maastohenkilö/pakettiautoo saa tehdä max.75mm korinkorotuksen. Mut jääkiekoista leima sedät ei pidä, parempi et olis yhtenäistä materiaalia.
__________________
-BJ-40
-hilux ln110 ex
-Land Cruiser HJ-45 ex
-hilux ln65 ex

http://www.pahama.com

Viimeksi muokannut burton : 04.11.2013 21:43
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 05.11.2013, 07:53
datsun 3.3d datsun 3.3d ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.10.08
Sijainti: nurmijärvi
Viestit: 66
Perusasetus

laskeskelin kaverin kanssa ihan itse että jos nappaa kuormalehdet pois ja teen soan niin korotusta ei tulisi liikaa jo lehtien poisto tiputtaa 3cm. elikkä periaatteessa voisi saada vuoden päästä leiman ko peliin..ja jos mittailee korkeuksia lokasuojan kaariin ni 2puoliteippi ja kumilista rock..
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 05.11.2013, 07:54
datsun 3.3d datsun 3.3d ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.10.08
Sijainti: nurmijärvi
Viestit: 66
Perusasetus

eli taidan jättää korin ja rungon välin toistaiseksi noin ja soa ensiksi ja katselee sit kuinka nousee ja saapiko moisen korotukset otteeseen ilman riitelyä
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 09.11.2013, 21:02
osilpi osilpi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 24.01.05
Sijainti: Sipoo
Viestit: 564
Perusasetus

Taitaa tosiaan olla paree tehtä soa ensin ja mittailla sitten. Itsellä kyllä SOA ja 50mm korinkorotus, mutta SOAn yhteydessä jousien kiinnityspisteitä on vastaavasti upotettu rungon sisään jotakuinkin 50mm. Aikalailla maksimikorkeus on nyt.
__________________
-Toyota Camry 2.4 2002
-Toyota Landcruiser HJ60 12H-T 1982
-Citroen Jumpy pikkubussi 2.0 HDi 165 automaatti 2014
-Case 1840 3.9 Cummins -liukuohjattu 1999
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 10.11.2013, 10:03
datsun 3.3d datsun 3.3d ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.10.08
Sijainti: nurmijärvi
Viestit: 66
Perusasetus

otitko kuormalehdet samalla pois kun teit soan? kuinka paljon korotusta tuli?
kuinka iso rojekti ko.homma? ens kesään jää mun hj:n nosto mutta silloin viimeistään..jätitkö vakaajat paikoilleen? jotain mittoja ni voin mennä tonne pihalle mököttämään mitankanssa..esim navan keskeltä loksunkaareen..niinkun kats.inssi sano et se väli mitataan..
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 10.11.2013, 12:58
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Mulla kytkin on luistellu siitälähtien kun menin soppaa ruuvaan lisää, välillä tuntui lipsuvan normikiihdytyksissäkin.
Perusteellisen savivellissä uimisen jälkeen ei luista kuin täyskiihdytyksessä.
Pinnat saattoi olla rasvoittuneet ja savipesu auttoi tilapäisesti. Mitään en ole säädellyt eikä tunnu että kantaisikaan. Ei yhtään huvittaisi remontoida..
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig,
after a couple of hours you realize the pig likes it.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty HJ-61 5-v laatikko + vakio kytkin pesix O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 31.03.2014 14:12
HDJ 80 Murhe Denve Tekniikka & Jutustelu 3 27.10.2013 19:40
HJ-61 kytkin JaakkoM Tekniikka & Jutustelu 2 18.08.2009 19:22
Hj 61 kytkin ongelmat? Tekniikka & Jutustelu 0 19.11.2007 15:52
ABT-murhe sepi Tekniikka & Jutustelu 7 06.09.2004 23:13


Sivu luotu: 21:09 (GMT +2).