Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.09.2013, 17:47
Razzle Razzle ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.10.07
Sijainti: haukipudas
Viestit: 123
Perusasetus

turbo juttuja


ossaako joku fiksumpi kertoa että mikä turbo on vm:98/99 hiluxissa? vieläkö on ct-20 ja jos ei niin onko suuria eroja? entä suunnilleen saman ikäisessä 3litrasessa land cruiserissa? tommoset ois tarjolla 2lt konneeseen. passaako suoraan 2lt pakosarjaan? entä mikä mutka kannattais valita 2l konneen turbotukseen? ois 2,5 ja 2,8 pajeron ja 2,5 nissanin ja sitte nää edellä mainitut ainaki tiedossa. ja jos jollaki on muita tai noita ct-20 ylimääräsenä niin voisin olla halukas ostaan!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.09.2013, 19:02
karisa:n Avatar
karisa karisa ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.11
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 664
Perusasetus

CT-20 löytyy omasta 98 hilusta. Riittää normaali käyttöön, paineet kiloon ja vähän syöttöä lisää.
__________________
Hilux 2.4TD + MADzuki 3.0
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.09.2013, 20:01
A-R A-R ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 14.06.13
Sijainti: KUOPIO
Viestit: 23
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja karisa Näytä viesti
CT-20 löytyy omasta 98 hilusta. Riittää normaali käyttöön, paineet kiloon ja vähän syöttöä lisää.

mistä saa 2L-sarjaan kestävät männät ja kiertokanget?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.09.2013, 22:25
kenppi kenppi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 18.08.13
Sijainti: Kajaani
Viestit: 496
Perusasetus

Tämähän topicci tuli sopivasti.

Itelle saattais olla tiedossa 2L-T moottorin pakosarja tuohon omaan vapariin, niin tietäiskö joku tai onko jollain käytössä CT26 ahdinta hiluxissa? Käykö suoraan tuohon pakosarjaan ja minkälainen ajettava tuolla ahtimella?

Mites tuo vaparin ruiskupumppu, riittääkö jos kääntää vaan lisää syöttöruuvia?

En meinannu mitään hirveitä tehoja lähteä repimään vanhasta koneesta, vaan hakusessa olis lähinnä vähän lisää vääntöä ja joku 0,5baria ahtoja, jotta olis mukavampi ajella maantiellä ja pusikossa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.09.2013, 07:03
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 10.989
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Razzle Näytä viesti
entä suunnilleen saman ikäisessä 3litrasessa land cruiserissa?
90-sarjan Cruiserin 1KZ-TE:ssä on CT12b. Ei juurikaan isompi ja kiinnitys ei sinne päinkään (3:lla pultilla pakosarjaan).
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 08.09.2013, 07:28
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Taitaa se vaan karisallakin olla ct 12 tuo puhallin.
Noita kun on tehty 9,12,20 puhaltimilla ja ainakun kun kyselee netissä niin kaikki "tietävät" että hilussa on ct20.
Tuota ei saa selville muuten kuin sen tarran nron mukaan.
Noita on myös ainakin 20 ja 26 puhaltimia b-mallisarjaisena missä eri sisäkalut ja hukkaportteja on 2 ainakin 26 mallissa.
26 ei sovi suoraan mutta pikkuisen reikiä soikeaksi viilamalla ja virittämällä on noita laitelleeet.
Se vaan että saa olla tarkkana katsastusmiehen kanssa, toi 26 on jo selkeesti isompi kun orkkis josko 98/99 malliin sellaista laittelet.
Toi normi 20 on pieni eikä oikein soveltuva / kestävä.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.09.2013, 07:38
karisa:n Avatar
karisa karisa ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.11
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 664
Perusasetus

Osaan kyllä vielä lukea vaikka ikää onkin

Autoasentajan koulutuksenkin olen saanut ja kohta 35 vuottaa rakennellut erillaisia autoja.
__________________
Hilux 2.4TD + MADzuki 3.0
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 08.09.2013, 07:59
kenppi kenppi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 18.08.13
Sijainti: Kajaani
Viestit: 496
Perusasetus

97 malli on itsellä, eli tuo ln110. . Kattelin vaan tuossa että ei ole tainnu td versiota tulla tehtaalta, ainakaan suomeen. Mut mites tuollaisen muutoskatsastus kun on kuiteskin 90-luvulta? Saako näitä dieseleitä muutella mitenkä eritavalla kun bensamoottoreita?

Tuota CT26 ahdinta sillä mietin, kun on kohtuu hyvin saatavilla ja riittää antamaan painettakin mallikkaasti yli kiloon, jos joskus tulee tarve saada lisää potkua.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 08.09.2013, 08:13
A-R A-R ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 14.06.13
Sijainti: KUOPIO
Viestit: 23
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kenppi Näytä viesti
97 malli on itsellä, eli tuo ln110. . Kattelin vaan tuossa että ei ole tainnu td versiota tulla tehtaalta, ainakaan suomeen. Mut mites tuollaisen muutoskatsastus kun on kuiteskin 90-luvulta? Saako näitä dieseleitä muutella mitenkä eritavalla kun bensamoottoreita?

Tuota CT26 ahdinta sillä mietin, kun on kohtuu hyvin saatavilla ja riittää antamaan painettakin mallikkaasti yli kiloon, jos joskus tulee tarve saada lisää potkua.
itsellä on garret vnt-23 ja 12mm nestepää.. jos joku tietäs kertoa mistä sais paremmat männät ja veivit.. vai etsiä toinen moottorityyppi keulalle?
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 08.09.2013, 08:53
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 10.989
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kenppi Näytä viesti
97 malli on itsellä, eli tuo ln110. . Kattelin vaan tuossa että ei ole tainnu td versiota tulla tehtaalta, ainakaan suomeen. Mut mites tuollaisen muutoskatsastus kun on kuiteskin 90-luvulta? Saako näitä dieseleitä muutella mitenkä eritavalla kun bensamoottoreita?
Kokeile hakua, esim. http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=26722

Eli yksinkertaistettuna, et voi jälkiahtaa tuon ikäisen auton moottoria ilman selvitystä päästötasosta (riippumattoman tutkimuslaitoksen tekemä, esim. VTT, kulut min. 2000€ alv 0%)). Moottori vaihtamalla tehdasturbotettuun väh. saman päästötason omaavaan ainoa järkevä tapa. Tosin kukapa sitä päällepäin sanoo onko 2L:ään vaihdettu 2L-T:n rojut päälle, mut oikein se ei noin mene vaikka on sitä toiset leimanki saanu.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 08.09.2013, 09:10
kenppi kenppi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 18.08.13
Sijainti: Kajaani
Viestit: 496
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Kokeile hakua, esim. http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=26722

Eli yksinkertaistettuna, et voi jälkiahtaa tuon ikäisen auton moottoria ilman selvitystä päästötasosta (riippumattoman tutkimuslaitoksen tekemä, esim. VTT, kulut min. 2000€ alv 0%)). Moottori vaihtamalla tehdasturbotettuun väh. saman päästötason omaavaan ainoa järkevä tapa. Tosin kukapa sitä päällepäin sanoo onko 2L:ään vaihdettu 2L-T:n rojut päälle, mut oikein se ei noin mene vaikka on sitä toiset leimanki saanu.
Olisin haulla ettinytkin, jos puhelimella toimis
Tuo vtt mittaus ei tule kuuloonkaan, vaikka rahat tuohon olisikin. Sitä testiä kun ei käsittääkseni meinaa päästä läpi edes pari vuotta vanhat vakiot autotkaan

Onko tuo 2L-T kone ollut sitten vain korimallia uudemassa hilussa? Pitänee kiusata katsuria kasalla kysymyksiä kun leimalla tuon käytän.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 08.09.2013, 11:59
Razzle Razzle ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.10.07
Sijainti: haukipudas
Viestit: 123
Perusasetus

onhan kenpillä tiedossa ettei se 2lt pakosarja mene heittämällä siihen 2l kylkeen. siinä on eri pulttijako eli kaksi laippaa on ihan vittuillessaan käännetty toisin päin.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 08.09.2013, 13:04
Razzle Razzle ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.10.07
Sijainti: haukipudas
Viestit: 123
Perusasetus

eikö hiluxi muutu vuonna -98 ln110 -->ln170 ja tässä 170 on 2l2-t moottori. onko karisalla ollut tehtaalta asti se ct-20 vai onko näissä vakiona se ct12b?
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 08.09.2013, 17:50
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Razzle Näytä viesti
eikö hiluxi muutu vuonna -98 ln110 -->ln170 ja tässä 170 on 2l2-t moottori. onko karisalla ollut tehtaalta asti se ct-20 vai onko näissä vakiona se ct12b?
Tuo ct20B on vastaava kun ct26, vakiona ei ole ollut.
Tuota moottoria vaan on varustettu kuten kirjoitin noilla 3.lla eri turbolla, kukaan ei ole osannut vastata miksi
Karisan lukutaitoakaan en epäillyt, joskus vaan koitin selvitellä tuota omaa fööniä ja netissä kaikki "tiesivät" sen olevan ct20 mutta todellisuus oli ct12.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 08.09.2013, 18:04
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja A-R Näytä viesti
itsellä on garret vnt-23 ja 12mm nestepää.. jos joku tietäs kertoa mistä sais paremmat männät ja veivit.. vai etsiä toinen moottorityyppi keulalle?
Ei tuohon saa parempia osia kaupasta, joutuu teettämään. Eli se moottorin vaihto ei ole ollenkaan huono vaihtoehto...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 08.09.2013, 19:52
kenppi kenppi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 18.08.13
Sijainti: Kajaani
Viestit: 496
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Razzle Näytä viesti
onhan kenpillä tiedossa ettei se 2lt pakosarja mene heittämällä siihen 2l kylkeen. siinä on eri pulttijako eli kaksi laippaa on ihan vittuillessaan käännetty toisin päin.
Juu tiedossa on Kattelin tuonne pakosarjan luokse niin aika paljon näky olevan ns. valmiita pultin paikkoja, ja taisipa olla pari reikää kierteineen. Onneksi on tuo kansi pakopuolelta tossa aivan suora, niin ei ois kumma homma tehdä ite pakosarjaa jos ei kehtaa kanteen uusia reikiä kairata
Minkä sylinterien laipat on "väärin päin"?
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 10.09.2013, 09:13
Razzle Razzle ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.10.07
Sijainti: haukipudas
Viestit: 123
Perusasetus

muistelisin että keskimmäiset niissä oli toisin päin
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 10.09.2013, 17:37
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.777
Perusasetus

Turhaa mitetitte vuosimalleja pistät ahtimen kiinni ja sitten se on paikoillaan.
Totuushan on se että kaikki kiva kielletään, mutta ootko aina äitiä totellut ?

Viimeksi muokannut tdi : 10.09.2013 17:41
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ufo juttuja ? H_Nietu Chit-Chat 14 11.07.2011 17:03
M:juttuja ari O/M/V Muut 0 22.11.2005 19:02
how-to-juttuja Tapsa_ja_Dumbo Linkit 0 09.05.2005 10:05
Turbo+öljylauhdutin ja muita juttuja sippis Tekniikka & Jutustelu 3 30.03.2004 20:15
Tuulilasin juttuja Nerd-O Tekniikka & Jutustelu 0 05.07.2003 10:15


Sivu luotu: 16:17 (GMT +2).