|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
Kauhea ääni BJ:n voimansiirrostaJos olis kesä ja kärpäset, makaisin jo auton alla itse tutkimassa,, mutta tuo lumenpaska työntää luotaan lujaa =) Asiaan. BJ 40- 80 on siis kyse ja voimansiirto pitää moottorijarrutuksessa kauhean "räminän" tms resonoinnin. Edellyttää nelivedon ja ääni jatkuu, vaikka painaa kytkimen pohjaan. Muuten voimansiirto on kohtuu hiljainen vedossa yms. Lähinnä siis, onko jollain ollu sama ongelma? Kiitos jos viitsit lukea tämän ja kiitoskiitos, jos jaksat pohtia ja kirjoittaa ajatuksia ja epäilyksiä
|
#2
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#3
|
||||
|
||||
mulla kans patrollissa ilmaantui sama vika mut edellä mainitusta syystä en ole viel ehtiny tutkimaan jospa tänne ilmaantuis vastausta
__________________
Tatsuni on mun ratsuni |
#4
|
||||
|
||||
Etukardaanin boorit ja ristikot väljät. Ja ei tarvi olla kuin boori väljä niin rallattaa mukavasti.
|
#5
|
|||
|
|||
Ja helppo testata, jos loppuu kun takavedolla ja napalukot auki, niin tod.näk. tuo boori, toki väljä laakeri perässä/jakiksessa ja jumittava/paska ristikko tekee samanlaisen äänen.
|
#6
|
||||
|
||||
Itsellä kuuluu myös bj:stä samanlainen ääni, äkkiseltään ei löytynyt kardaaneista väljää joten odotellaan jos joku menee joskus rikki niin tietää mistä ääni on peräisin..
|
#7
|
||||
|
||||
Lainaus:
Mutta kuka nyt lunta pelkää ei muuta ku selälleen alle ja kardaania ravistelemaan... Ja jos se etupinjonin mutteri on tosiaan löystymässä niin ennemmin tai myöhemmin saat tutkia öljyn ja laakerimurskan sävyttämää lunta edellytyksellä että olet vielä hengissä tai muuten vaan tutkimus kunnossa.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi Viimeksi muokannut Bj Andy : 22.02.2012 15:11 |
#8
|
||||
|
||||
Ristikot voi pitää ääntä vaikka ei olis väljää. Mulla oli rasvan puutetta.
__________________
http://www.youtube.com/watch?v=2cypc9P6ztw |
#9
|
|||
|
|||
kolina
tai kardaanin pultit löysällä kardaanista vaihdelaatikon päästä. yhen safarin ajaneena sentin laipat irtitoisistaan. tai napalukot käännettyinä mutta keppi 2wd asennossa. ja taas lentää osia.
|
#10
|
||||
|
||||
Mitä sieltä muuten hajoaa? Itse olen joskus ajanut takavetopäällä ja nappikset kiinni.
|
#11
|
||||
|
||||
Ei sieltä lennä tai hajoa mitään.
|
#12
|
||||
|
||||
Onko pahempi, että on napalukot ja takaveto päällä, vai napikset auki ja neliveto päällä? -80luvun lopulla tulli ajettua työkseen HJ 60, jossa napalukot aina päällä, neliveto silloin kun sitä tarvitsi. kai sillä muutaman vuoden aikana 50 tkm tuli ajettua noin, minkään hajoamatta.
|
#13
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#14
|
|||
|
|||
Jos haisee, niin silloin jossain on myös lämmintä!Lainaus:
Normaalisti maantienopeuksissa voimansiirto lämpiää suuruusluokkaa 20-30c, mutta: Jos jostain öljy loppu, niin jo yhdessä laakeririssa öljy voi "palaa", ja siitä haju. Toki jos jo pitempään jatkunut, niin taitaa olla stefa/huohotin vika, ja ripistelee pakoputkelle (tai -sarjalle, jos koneessa öljyvuoto tms) -> voi olla 2 eri vikaa? |
#15
|
|||
|
|||
kyllä mulla ainakin hajos, kun etuvedon holkki meni itekseen paikalleen kardaanista pultit poikki etuvedon töttörö halki kepin vivustot solmuun. tämä tapahtui tasaisella hiekka tiellä noin 30 kmh vauhdissa.
|
#16
|
||||
|
||||
ootko katsonu ettei ole ulos otto päällä kerran kävi itelle niin ja aika rominaa piti ajossa
|
#17
|
||||
|
||||
Juu, ei oo ulosotto päällä.
|
#18
|
|||
|
|||
Mikähän tapahtui ensimmäisenä?Lainaus:
ja kardaani "lipasi" etuvedon haarukan kopan halki, haarukka ja siirtotangot mutkalla P.S miten se holkki menee itsekseen paikalle? siis tarkoitat että etuveto kytkeytyy itsekseen; joskus kun ollut paha paikka, niin olen yrittänyt vetää etuvetoa päälle takasten lipsusuessa, mutta ei mene normi voimilla, ja ei ainakaan huomaamatta. Alipaine toiminen jakiskin sirklaa iloisesti, ja niin pitkään että molemmat perät pyörii suurin piirtein samaa tahtia Mutta; ne toyotan kardaanin pultit on "päteviä" pulttikaupasta ei löydy korvaajaa! |
#19
|
||||
|
||||
Ei välttämättä jurnuta jos ne etukilkkeet rullaa vapaalla, joskus vasta joko veto tai jarrutus vetää väljät , esim. sen pinjonin semmoiseen asentoon että alkaa ääntämään.
Nuo kardaani pultit on kaiketi jotenkin standarti kamaa??? Ja maksaa marmori tiskillä jotain pari egee/pultti/mutteri. (ei miulla mutta pojilla oli etukardaani enää kahella pultilla kiinni tuossa kesällä ja ravisti alle kuudessa kympissä vain hieman).
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#20
|
||||
|
||||
Lainaus:
Etu ja takaperäthän on samat ja kardaani osat on samat joten saman ne kestää pyöriä. Ja omasta kokemuksesta sanoisin että paremmin kestää kaikki ristikot laakerit ym. jos ne pyörii eikä pääse hapettumaan paikalleen.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#21
|
||||
|
||||
Lainaus:
Suikkamies ei moisia turhakkeita (=napalukkoja) roplaa, tarpeettomat viritykset citymaastureita varten
__________________
Tumpula Racing Team |
#22
|
|||
|
|||
no sillein kun kasuun päästää ja painaa uudelleen moottori nytkähtää ja keppi osuu koriin kytkien etuvedon päälle.
Lainaus:
|
#23
|
||||
|
||||
kerran oli moottorin kannake kumi hajalla pääs moottori hakkaamaan palopeltiin kuulosti ihan kuin ois jossain voiman siirrossa pahasti vikaa
|
#24
|
||||
|
||||
No vanhaan palaten jälleen. Tuossa taas BJ:n herättelin ja vein leimallekkin "kuntoarvioon". Oikein konttorille ajaessani mietin, että olikos Bertta näin hirveä ajella. =) No leimasetä sanoit, että sektorivarren nivelessä tolkuton väljä ja yksi paikka korin kiinnityskohtaan.
Noi kuntoon ja eilen leima sitten taas lähes vuodeksi ja ajo-ominaisuudetkin nivelen kiristyksen myötä huippuluokkaa (no siis huomattavasti paremmaksi) Mutta. Tulipa nyt samalla tarkisteltua kaikki voimansiirron kiristykset. Eli kardaanien pultit yms. Rasvattu nivelet ja öljyt tarkisteltu ja vähän lisäiltykkin. Mutta se ääni josta tämä keskustelu tuli aikoinaan aloitettua... Se ei kadonnut, joskin ehkä hiukan vaimeni kun etuperässä oli pieni vajaus öljyssä ja sitä lisättiin. Etuperässä on, kardaanista pyöritettäesä, n. vartin "löysä" eli väljä. Pitäisikös tuohon nyt suhtautua siten, että se ääni johtuu siitä väljästä ja mitähän sille pitäisi tehdä? Nyt liikutaan täysin epämukavuusalueella itselleni. |
#25
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hiluxin voimansiirrosta | TojoHilux | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 08.10.2009 23:19 |
KIIREELLINEN kysymys BJ:n voimansiirrosta | P.S-77 | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 23.10.2006 18:37 |
Rangen etuakselista/ voimansiirrosta | vepele | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 05.01.2006 21:41 |
Ihme ääni... | Kumikameli | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 12.11.2005 18:57 |
Rangen voimansiirrosta | BH50 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 19.09.2005 15:44 |