|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
Hdj80 takaperän lukkoEi mene takaperänlukko päälle (muut toimii).Kun otin suojakilven pois ja koitin puhdistaa liittimet ym päällisin puolin ja naputtelin vasaralla,eikä apua.Yritin mittailla sähköä,mutta liitin jossa 2johtoa,niin toiseen tulee sähkö,mutta jännitteet muuttuvat kokoajan 2-12v.Apparin puoleinen pyöreä motti lämpijää. Osaisko joku neuvoa mitä kannattaisi tehdä ja kuvat olis iso +:ssa. ps. hanskalokeron tienoilla kyllä rele naksuu kun katkasijaa kääntää. auto vm. 90 aj.425tkm täydellinentoyotan huoltokirja ja muutenkin auto todella siisti. Niin tuli vko sitten taloo lj70 tilalle ja tarkoitus olis alkaa näpertelemään.. Kiitos etukäteen.
|
#2
|
||||
|
||||
Toi vasaralla naputtelu irrottaa ainakin helposti ne magneetit liimauksistaan, joten saattaisi olla suotavaa avata lukko ja katsoa onko osat enää edes paikoillaan.
Noissa lukoissa on joku "älykäs" ohjaus, eli jos ei mene x sekunnissa lukko päälle, niin ei yritä pakosti ajattaa sitä. Voisko toi 2-12v tarkoittaa just sitä, että lukko on jumissa??? Jos kuoret ei ole hapettuneet ihan pilalle, niin irrotus ja avaus ei pitäisi olla mahdotonta. |
#3
|
||||
|
||||
Nyt koko puulaaki purettu ja oli jopa yhdellä pultilla perässä jotenkin kiinni kaikki ihan haperoa. Sain palikat siistiksi kylläkin ja aamulla hitsari hitsaa tavaraa lisää.Juu kyllä pystyy hitsaamaan kokeiltu on. Aika palapeli.Kyllä 3 magneettia irti ja nyt liimattu takas.
|
#4
|
||||
|
||||
Löytyykö keltään räjäytyskuvaa takaperän lukosta.
|
#5
|
||||
|
||||
liimasikko magneetit vuorotellen, eli + / - / + / - ?
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#6
|
||||
|
||||
meni arpapelillä,kun ei tiänny.Kysyin korjaamosta eivät tienneet mitään +/- asetusta. Mistä se selvijää kun meisseli tarttuu kaikkin 4kpl magneetteja???
Viimeksi muokannut make764 : 20.09.2012 08:58 |
#7
|
||||
|
||||
No nyt hokosin sen +/- jutun.Jouhuin irrottamaan ja laittamaan kuten neuvottu. Nyt lukko paikallaan ja toimii kun hienosäädön saa kohdalle.
Kokeilin muuten magneetilla sen +/- jutun. |
#8
|
||||
|
||||
hyvähyvä -
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#9
|
||||
|
||||
Jummi jammi testit tehty ja toimii kuin junan vessa. Joutu pikkasen simmaamaan kaulusta jolla tulee perään kiinni (hitsatessa 1.5mm jäi auki,haittaaks se.... ei).
Ei vuoda mistään ja on tiivis ja muutenkin hyvä. Jämsän ok-autolla tiukkahinta lukolle 1650€ ja englannista kotiovelle eilisen kurssin mukaan n.630€. Itseltä meni 24€+n.7h kun tein huolella.Taas jäi kaljaan erotus |
#10
|
||||
|
||||
Sijoittamalla erotus olutjuomaan saa valtio verotuloja, ja maailma pelastuu!
Ja on mukavampaa puuhastella.
__________________
Elämässä pitää olla luksusta, hiluksusta. |
#11
|
|||
|
|||
Miltä pajalta sait tuon tarjouksen? Ihan jos jotain osia kattelis samalta suunnalta kun noin paljon edullisemmin tulis.
__________________
Käsittele kaikkia stressaavia tilanteita kuin koira. Jos et voi syödä sitä tai leikkiä sillä, kuse sen päälle ja kävele tiehesi. |
#12
|
||||
|
||||
Lienekkö täältä: http://www.milneroffroad.com/toyota-...-actuator-rear
|
#13
|
||||
|
||||
Kyllä just tuolta. Kaikkea ei kannata mennä ostamaan suinpäin,paitsi jos on pätäkkää niin ettei farkut pysy päällä.
Iso kiitos kyllä kuuluu näille palstoille/palstan porukalle jotka tätä pyörittää.(minun mielipide) |
#14
|
|||
|
|||
Tuota actuaattorii oon kans katellu mutta kun ei ilmeisesti löydy 24V. Mahtaako HZJ79 olla 12 vai 24V?
__________________
Käsittele kaikkia stressaavia tilanteita kuin koira. Jos et voi syödä sitä tai leikkiä sillä, kuse sen päälle ja kävele tiehesi. |
#15
|
||||
|
||||
HZJ79 löytyy sekä 12V että 24V. Ei noissa lukoissa kyllä paljoa eroa voi olla, kun ih8mudilla oli joku ottanut 12V lukosta roottorinkin 24volttiseen ja hyvin toimi.
|
#16
|
|||
|
|||
Joo, 24v:nen lukko toimii hyvin 12 voltillakin.
|
#17
|
|||
|
|||
Toimii varmaan virkeämmin mutta tuleeko kestävyydessä eroa 24 jännitteiseen? Kauanko kestää ajella 12 volttista 24 voltilla? Ja mikä siellä on niin paljon erilaista, että ei kestäis tupla jännitettä? Aikas samalta näyttää päälle päin. Kuitenkin kyse sen verran useammasta satasesta, että en viitsis kokeilla koska käryää.
__________________
Käsittele kaikkia stressaavia tilanteita kuin koira. Jos et voi syödä sitä tai leikkiä sillä, kuse sen päälle ja kävele tiehesi. |
#18
|
|||
|
|||
Alun perin noita lukkoja ajetaan suuruusluokka 1 sekuntti/ suunta ja tuo ecu katkaisee sähkön muutaman sekunnin kuluttua, vaikka liiketietoa ei tule.
Tuo 12v moottori kestää uskoakseni hyvin 24v mutta jos lukko alkaa jumimaan ja räpsytellään 30 asteen helteessä, niin voi palaa? Ja jos 24v moottoria pyöritetään 12v, niin voiman puute voi aiheuttaa sen, että pakkasessa lukko menee/jää puolittain kiinni, kun ecu katkaisee sähköt, ja sitten kun pistetään voimaa lukon hampaiden nokkien kautta, niin joko lukon päästä tai lukkokalikasta lohkeaa hampaat. |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Takaperän lukko bj:hin? | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 07.06.2012 09:35 | |
Myyty Suzuki SJ413 / Samurai takaperän lukko Quick Lock | Smäkä | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 15.10.2011 09:49 |
HJ61 ja HDJ80 takaperän kardaanilaipat samat? | Hessu888 | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 16.08.2011 07:13 |
Ostetaan Takaperän Lukko lj70:seen | -Stedt- | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 19.06.2008 22:57 |
Hdj80:sen lukko ongelmat!! | Samick | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 24.02.2007 21:52 |