Näytä yksittäinen viesti
  #7  
Vanha 06.04.2024, 13:51
Saija:n Avatar
Saija Saija ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 10.08.06
Sijainti: ?
Viestit: 773
Perusasetus

Kilpailunjärjestäjälle riittää, että autossa on kisan ajan voimassa oleva liikennevakuutus. Onko se punakilpi, jatkuva liikennevakuutus vai yhteen kisaan/tapahtumaan otettu vakuutus vakuutusyhtiöstä, niin aivan sama.

Sitten vähän asiasta kukkaruukkuun, mutta sopinee tämän yleisen keskustelun jatkoksi...

Minä kilpailunjohtajana allekirjoitan paperin/paperit joissa viime kädessä olen vastuussa siitä, että asiat hoidetaan asianmukaisesti sekä lain- ja sääntöjen mukaan. Minä jos joku tiedän, että vahinkoja ja onnettomuuksia sattuu ihan päivittäin. Jos pelikaani lentää turbiiniin ja jollekin käy huonosti tai tosi huonosti, minä olen se ketä myös tutkitaan. Olenko hoitanut ja tehnyt asiat oikein. Jokainen pelastus-, turvallisuus-, ympäristö- ja muut luvat sekä hakemukset tullaan syynaamaan suurennuslasilla. Ja tämä prosessi ei ole lyhyt saati halpa.

Tuossa muutamia syitä miksi olen tiukka, tarkka ja tarvittaessa jopa ärsyttävä kun näitä asioita teen ja vaadin. Eli miettikää kaikki myös sitä, että jos tällasessa tapahtumassa teille käy vahinko, onnettomuus tai ihan vaan aivopieru, se vaikuttaa myös muihin ihmisiin ja pitkään.

Terveisin se vaihdevuosista kärsivä buumeri

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kivinen Näytä viesti
Täytyy kysyä sama kilvettömistä autosta, joita ei oikein autoksi haluaisi ulkomuodon perusteella kutsua, eikä oikein viitsisi punakilpiä hakea. Ainakin aiemmin on ollut mahdollista ostaa liikennevakuutus, kunhan runkonumero löytyy.

(En ole asiaa selvittänyt muutamaan vuoteen, koska kaikki asioiminen vakuutusyhtiöiden kanssa on siirtynyt nettilomakkeisiin.)

Tuosta vakuutuksesta saa todistuksen, kelpaako se, vaikka punakilpiä ei ole?

(Sitäkin voi kaikki ihan itse spekuloida korvaako kaikesta vastuusta irtisanoutuvat vakuutusyhtiöt tällaisesta vakuutuksesta yhtään mitään tai millekään osapuolelle. Ei kuitenkaan sotketa sitä tähän kisakutsuun.)



Ennen kaikkea tätä unohtamatta.��
Vastaa lainaten