Näytä yksittäinen viesti
  #1307  
Vanha 15.07.2016, 21:28
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.076
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T Näytä viesti
"Kolomisatasissa" aina
En tuota tiennytkään. Mulla on kaikki ollutkin nuita pienempiä, parilla kaverilla ollu kolmisatasia, mutta en ole niiden konepellin alla touhunnut. Tuntuu niitä lauhduttimia olevan, nyt kun osaa etsiä. Niitä ei vain ole erikseen juuri ilmoituksissa mainittu, enkä sitten vapaastihengittävistä purkuautoista osannut niitä kysyä. Vielä ei tosin tärpännyt. Huittisissa olisi osia vaikka kuinka, mutta pitäisi itse purkaa.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vilkutin Näytä viesti
Laitan varmaan erillisen moottorin lämpömittarin että pääsee seuraamaan oikeet koneen lämmöt jos ne pysyy kurissa en laita lauhdutinta..
Tieajoa tuolla mun geellä 95%.
Yks putki meni kierteellenpäästään putki pyöri mukana kun aukasin mutta muodossaan on kyllä.
Voin ottaa lauhduttimesta kuvia kun käyn tallilla.

Onkohan koneen vakiolämpöanturi missä? Saisko siihen vaihdettua jonkun autogaugen lämpömittarin anturin.
Eikös se anturi pidä nimenomaan mitata öljynlämpöä, jos sellaisen laittaa. Olisko sille sitten oikea paikka öljypohja tai suodatinjalka. Minulla jokatapauksessa on parikin ylimääräistä suodatinjalkaa, varaosanumerolla 615 184 01 02. Ilmeisesti samalla numerolla on nekin, joissa on lauhduttimelle lähdöt. Nuissa on kolot, mutta ei läpi asti.
Tuli vielä sellainen juttu mieleen, kun joskus laitettiin 240 koneeseen 300 öljypumppu. Se pukkasi öljyt suodattimen kannen välistä. Muistelen kuulleeni, ei siis mitenkään varma tieto, että joissain pumpuissa on ylipaineventtiili ja joissain malleissa se on suodattimen jalassa. Joku paremmin tietävä voisi kertoa, miten asia oikeasti on.
Lisäksi kiinnostaisi näin yleisellä tasolla nämä mallit, joissa on lauhdutin, että kiertääkö aina kaikki öljy lauhduttimen kautta, vai onko siinä joku termostaatti tms. ohjaus?
Vastaa lainaten