Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 24.11.2012, 19:06
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.395
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hitsaa Näytä viesti
Mun mielestä nämä on FAQ -materiaalia vaan eipä haulla tunnu löytyvän valaistusta tähän päähän.

- Onko ZJ 1993-1998 "EY-tyyppihyväksytty auto", johon vaaditaan jousien jne osalta TüV tmv dokumentti?
On tyyppihyväksytty, vaatii TÜV- laput korotuksista jos jousia käytetään. Korotuspalat jousien päälle EI tarvitse mitään todistuksia, teet vaikka itse uretaanista tai rosterista tai vaikka muovailuvahvasta sorvaamalla jos siltä tuntuu..


Lainaus:
- Yleisesti kerrotaan, että 2" ns budget boostilla menee 31:set alle. Palikkakorotukset on kuitenkin järkejään 1.75" - meneekö näillä em rengas alle vai ei? Tähänkin joku vastannee että riippuu renkaasta
Riippuu renkaasta

Ihan oikeasti 31" renkaita on montaa kokoista, jos laitat pinnoitetut 31" niin saattavat oikeasti olla jotain normaalin 32"-33" renkaan kokoisia. Ennekuin silppusin kaaria omasta, niin kuluneet 245/75 R16 meni alle hyvin ilman korotusta. Laitoin sitten 1.75" korotuspalat ja 32" renkaat 15 x 8 vanteille -12ET:llä. Sisäänjoustoa rajoitin hieman (1" verran), ja leikkasin peltiä sen mitä tartti edestä ja paukutin etukaarien takareunan pistehitsilipat moukarilla sisään. Varsin hyvin ne siellä silloin mahtui pyörimään orkkistukivarsillakin.

Nyt on vähän enemmän muokattu kaaret (= avarrettu yms.., kato mun käyttöautotopikista) ja säädettävillä tukivarsilla vähän pidennetty akseliväliä niin 33" menisi vielä helposti ja isompikin pienellä kikkailulla. Pidä vaan se auto mahdollisimman matalana korotuksen osalta ja riittävän isot renkaat alle & panssarointia mahan ja tankin alle. Jos hitsausvehkeet pysyy käsissä niin kaaria on helppo suurentaa sen mitä tarttee
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten