Näytä yksittäinen viesti
  #16  
Vanha 05.10.2012, 22:37
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.053
Perusasetus

Hyvä hankinta, ja sitäkin voi hämätä....


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja eal Näytä viesti
Tänks.

Näyttäis toi hyytynyt aukkukin tolla ottavan virtaa vastaan. Tava laturilla ei ollut mitään vaikutusta.
Tuo ctekin alku "piikittely" poistaa sulfidia? levyistä, mutta kokemukseni mukaan vain max vartin, joten olen kytkenyt "romuakkujen elvytyksessä"ctek:n kellokytkimen perään; ja 15 min latausta/15 minuuttia taukoa halpakaupan vajaan 3e ajastimella
ja tätä olen jatkanut pari päivää /100ah akku, ja sitten kellokytkin pois, ja lataus suuremmalla jännitteellä pari päivää. ja sitten tuo "kunnostusohjelma" ctek:n ohjeen mukaan.
(minulla nuo akut saa "kyytiä" sen verran, että hapot pysyy sekaisin, ja akkuja yliladataan, ja tuo "elvytys" tulee ajettua muutaman vuoden välein, niin tuo "kiehutus"(siis kennojen tasapainoitus) jää yleensä lyhyeksi) mutta
-> muutaman "romuakun" olen saanut pelastettua k.o reseptillä, esim. HJ-61:n 12voltin 5.2 kw tehoista vesi webastoa tuli pyöritettyä pelkästään "romuakulla", jota latasin tuolla ctek 7000 multi:lla, kun koillismaalla ikänsä pyörineeseen hj-61:een ei ollut asennettu lohkolämppäriä, piti armahtaa merimaisemissa webastolla, joka on/oli lainassa veneestä

p.s noille nykyisille ctek:lle verkkojännite on speksattu 220-240v!!!! ja mistään en löytänyt laajempaa jännitealuetta

Tuolla reilun 5v? vanhalla ctek 7000 multi:lla jännitealue oli NOIN 175-250V ac 50-60Hz! -> siis pitkät sähköjohdot yms eivät vaikuttanut mitään! (muistinvaraisesti: testasin n. 175v verkkojännitteellä, ja pukkasi 7.02A n.14 volttiin 25-30 asteen lämmössä)
Vastaa lainaten