Näytä yksittäinen viesti
  #18  
Vanha 16.02.2012, 22:52
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.395
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JakeHammer Näytä viesti
Laajennetaan hiukian, eli loppupään ZJ:t kanssa mukaan. Vain bensakoneiset.

Eli mites noi suhtautuis asiaan? Tekniikka vanhempaa, mutta onko vielä "vanhaa hyvää" vai "lahonnutta paskaa"? :-)
Kuutoskone on sama kuin WJ:ssä, laatikot on osin samoja, osin vanhempaa perua. Kasikoneet (318 ja 360) on Moparin peruskaseja (sitä "uudempaa" sarjaa), laatikoista 318:n perässä oleva 44RE on hivenen heikompi kuin 360:n 46RE.

Mitäpä niissä muuten, toimiva alusta, nelilinkit edessä/ takana, jotain ruostepaikkoja on kuten kaikissa tuon ajan Jeepeissä, ohjaus on huonompi kuin WJ:ssä, jarrut pitää olla hyvässä kunnossa että niissä on jotain jarrutehoa.

D44a on sekä ZJ:n että WJ:n kasikoneisissa, samat ongelmat molemmissa. WJ:n D44a on c-clipitön, mikä on plussaa verrattuna ZJ:hin. WJ:ssä jos on vari- lok akselit niin menokyky on vakionakin varsin hyvä. Huonona puolena se, että jos hajoavat niin on perhanan kalliit korjata.

Mitä noihin jarruihin tulee, niin WJ:ssä on varsinkin niissä vanhemmissa Tevesin jarruissa ollut paljon ongelmia levyjen kieroutumisen kanssa. Akebonotkin tätä tekee mutta ei yhtä herkästi. Jarrutehoon se ei käytännössä vaikuta, mutta toki täristää jarruttaessa mikä joko ärsyttää tai sitten ei. Mulla on ollut kaksi XJ:tä ja yksi ZJ, kaikissa siis samat jarrut. Kaikissa on levyt mennyt myös hieman kieroiksi ja jarruteho tosiaan ei päätä huimaa kun vähän jarruosille tullut ikää. Mutta kyllä ne pysähtymään saa kun pedaalia survoo

Ehkä mä olen vähän puolueellinen, mutta jos ZJ:tä kattoisin niin ainoa vaihtoehto käyttöpeliksi olisi 1998 5.9 Limited LX, on se vaan sen verran kivempi verrattuna noihin 5.2:siin
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten