Näytä yksittäinen viesti
  #21  
Vanha 25.01.2012, 19:01
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.053
Perusasetus

Tuohon korvauspolitiikkaan kannattaa kiinnittää huomiota!

Itse seurasin sivusta yhtä vesivahinkoa, ja kun siinä oli joku "netti" vakuutusyhtiö, niin kaikki asioiden hoito oli kuin tervan juontia!
Esimerkiksi likaantuneita mattoja olisi vissiin pitänyt säilyttää märkänä, ja odottaa vakuutusyhtiön ohjeita sähköpostilla tms., kun veivät pesulaan ama-aloitteisesti ja eivät lähteneet puhtaaksi, niin korvaus oli jotain 2/3 osaa pesulalaskusta (oli ollut liian suuri lasku, ja piti maksaa itse, muuten matot olisi jääneet tarkastamatta... ja pesutilauksessa luki pienellä että pestään, mutta välttämättä ei saada kaikkea likaa pois..)
Tai toinen vaihtoehto oli suuruusluokkaa uusi samankokoinen matto maksaa ikeassa 50e... Siis sai itse valita!
Ja kaikki muu oli samaa luokkaa, vittuilivat kaikesta, alkaen että miksi tilattu kosteusmittaus, oltashan me lähetetty meidän asiantuntija

No, meillä sattu pikkunen vesivahinko, astianpesukone otti liikaa vettä sisään, ja sitä kerkesi lorahtaa pari litraa parketille/parketin alle ja seinän väliin.....
No, otin ja kuivasin kaikki näkyvät vedet pois, ja iskin tuommosen halvan kylpyhuoneen kosteuden poistajan työntämään ilmaa parketin alle, kun revin asianpesukoneen alta parketin pois.

Digikameralla räpsin kuvat vesilätäköstä ja homman etenemisestä.

Seuraavana aamuna soittelin lähivakuutukseen ja kerroin mitä tapahtui, ja kyselin että paljonko siinä minun kotivakuutuksessa olikaan omavastuu?
Ensimmäinen vastaus oli, että olenko AIVAN varma, että vettä ei ole enää rakenteissa?
No en tietenkään ollut aivan varma, ja sitten vakuutusvirkailija kertoi että hän tilaa sinne kosteustutkimuksen! minä vähän jarruttelin, sillä en ollut vielä päättänyt, että pistänkö vakuutukseen vai kärsinkö itse.
No vakuutus täti totesi, että tutkimus ei maksa minulle mitään, ja jos joskus tulee ongelmia, ja tarkastusta ei ole tehty niin tulee mahdollisesti ongelmia!
Lupasin päästää tarkastajan sisälle ja sovittiin että minä tilaan kodinkonehuollon tarkastamaan tiskikoneen, ja pyydän lausunnon että on tulvinut.
Kun soitin em. kodinkonekorjaajalle, niin kosteustutkimus koputti korvaan!
Kosteusmittaaja oli noin tunnin päästä paikalla, ja porasi betonilaattaan reiän ampullille, ja sitä odottaessa mitattiin kosteuksia seinista ja parketista. (ja katseltiin lämpökameralla seiniä vähän ylempääkin....)
Missään ei ollut ylimääräistä kosteutta, ja vakuutustarkastaja tuli vielä samana päivänä tarkastamaan vahingot, ja sovittiin kertakorvaus (sain mitä esitin, mm paalin talouspaperia pyyhkeet yms, tarkastaja kirjoitti kaiken ylos ja lähetti sähköpostilla laskelman, ja kysyi että oliko tuossa kaikki niin kuin sovittiin?)

Rahoja piti odottaa melkein viikko mutta korjata sai samana päivänä.
Vastaa lainaten