Viestiketju: toimivin älypuhelin?
Näytä yksittäinen viesti
  #21  
Vanha 18.11.2011, 10:12
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.848
Perusasetus

Tuo älyluuri homma vähän riippuu siitä mitä sillä oikeesti meinaat tehdä. Jos on idea soitella ja lähetellä tekstareita niin unohda nuo älyluurit. Noissa poerusluureissa akut kestää helposti viikon. Älyluuria lataat joka päivä jos oikeasti käytät sitä. Jos et lataa sitä joka päivä niin se kertoo vaan että et oikeesti käytä sitä. Esim. poitsuille ostin Galaxy Minit. Jos sillä vaan soitellaan niin se akku kestää helposti 4 päivää. Mutta kun aletaan käyttään niitä älypuhelin ominaisuuksia niin se akku kestää tasan yhden päivän.

Luurin valinta onkin sitten hieman henkilökohtainen homma. Vaikka itsellä on ollut jo Galaxy S ja nyt on Galaxy S2 niin olen edelleen sitä mieltä että qwerty näppis pitää olla älyluurissa. Toki tuolla kosketusnäytön omalla virtuaalinäppiksellä tulee toimeen, mut on se välillä sellaista tusaamista.. Toisaalta jos käytössä on joku Nokian E72 luurin kaltainen qwerty niin sillä ei tee kyllä yhtään mitään jos on vähänkin isommat sormet. Ihan tuskaa käyttää sitä näppistä. Nuo Nokian symbian pohjaiset luurit unohtaisin ihan heti. Ihan sama mikä kamera niissä on, mutta kun se käyttis on vaan niin perin perseestä. Faija hankki itselleen Galaxy S luurin, mutta kun se on koko ikänsä Nokiaa käytellyt niin ei se oikeen osannut Galaxyä käytellä. Meni sitten kauppaan ja osti N8 luurin itselleen. Jaksoi se siitäkin vinkua kun on niin erilainen kuin vanhat noksut. Androidin jälkeen ei kyllä halua käytellä mitään Symbianeja. N9 on kuulemma myös ihan kiva luuri, mutta ei kyllä ymmärrä miksi kukaan viitsii ostaa luuria, mitä ei kehitetä eteenpäin? Tosin porukka hehkutti myös N900 luuria ja mitä itse sitä olen käytellyt niin kyllä se perin perseestä on. Se kosketusnäyttö on aika onneton esitys ja muutoinkin luuri jumittelee vähän väliä. Ehkä tuo N900 ja N9 luurit on näille linux friikeille, mitkä diggaa itse vääntää softat luuriin. Noksun uusia Windows luureja on myös hehkutettu ja kauheesti rikkovat myyntiennätyksiä. Tuossa uutisoinnissa on vaan sellainen pieni ongelma, että ne rikkovat nokian omia ennätyksiä vai mitä ne rikkoo. Eikä niissä kerrota, että rikkovatko ne pari vuoden sisällä tehtyjä ennätyksiä vai mitä ennätyksiä ne on. Myynti on hurjaa, mutta missään ei mainita paljon niitä myydään iPhoneen tai Galaxy S2 luuriin verrattuna. Nuohan ne pahimmat kilpailijat sille on. En oikeesti usko että Nokia saisi tehtyä jotenkin suuremman ja hienomman Windows puhelimen mitä HTC tai Samsung. HTC:lla pitäisi kuitenkin olla myynnissä/tulossa tämän hetken markkinoiden paras Windows puhelin. Mutta itse unohtaisin nuo Windows puhelimet. Se on tähän asti ollut marginaalinen käyttöjärjestelmä puhelimissa, enkä oikeesti usko että se sieltä 0.5% markkinaosuudesta yllättäen Nokian myötä nousisi 20-30% markkinaosuuteen, mitä nuo tilastotieteilijät veikkaa. Ehkä ne on unohtanut Androidin ja iphonen markkinoilla olon?

Mutta jos haluat luurin mikä todennäköisesti toimii jumittelematta, eikä pitäisi olla pahemmin ongelmia niin ota iPhone. Yksi ainoa valmistaja, mikä tekee luurin ja softan. Melko heikko esitys jos ne ei sitä luuria saisi toimimaan. Androidi kuitenkin tippuu useisiin eri luureihin niin niissä on enemmän softa ongelmaa. iPhonen myötä pitää myös tottua siihen että luuri maksaa ihan helvetisti ominaisuuksiin nähden ja yleensä ominaisuudet ei ole viimeisimpiä. Wanhaa paskaa helvetin kalliilla. Kaikki lisävarusteet maksaa ihan helvetisti. Omppu yhtiö myös valitsee etukäteen mitä softia sinne luuriin saa ilmestyä ja jos joku ei sovi ompun mielestä luuriin niin sitähän ei sinne myöskään saa. Eli ennakko sensuuriin pitää myös tottua. Tuskin haittaa suurinta osaa porukasta. iPhone ei myöskään kestä minkäänlaista pudotusta, joten offi hommissa melkein unohtaisin tuon luurin. Offihommiin joku kuraa ja paskaa kestävä luuri. Esim. tuo Galaxy xcover. En tiedä onko muillakin valmistajilla niitä.

Itse olen ihan tyytyväinen tuohon omaan Galaxy S2 luuriin. Voddler toimii hienosti sillä. Leffoja voi muutenkin katsella (kätsyä reissussa). Himassa olen huomannut että läppäriä tulee harvemmin avattua kun luurilla voi tarkastaa saman asian nopeasti. Androidissa saa myös bluetooth näppiksen ja hiiren toimimaan jos niitä kaipaa. S2 tukee myös usb-muisteja. En tiedä tukeeko nuo kaikki androidit. Tuo homma vaatiin micro-usb -> usb kaapelin. Sen myötä myös saa usb-näppiksen toimiin luurissa. FTP toimii myös hienosti. Navigointi on androidissa vähän huono. Itse en ainakaan pidä siitä google mapsista. Kohtahan siihenkin saa puhe ohjatun navigoinnin. Korvasin sen kuitenkin Navigonin softalla. Haittana on että se on pirun kallis softa. Onneksi oli silloin -50% tarjous kun ostin sen. Mutta on ihan pirun hyvä navigointi. Androidin myötä tuolta marketista tulee myös ladattua kaikkia nippeli softia. esim. callerinfo on ihan pirun hyvä softa. Selvittää nuo tuntemattomat numerot. Ei tarvi soneralle sun muille maksella jokaisesta selvityksestä. Kerran kun rekisteröityy niin sen myötä softan käyttö on ilmaista.

Kannattaa myös muistaa jos olet aina Noksua käyttänyt, eikä kiinnosta paljon uuteen järjestelmään tutustua niin pysy siinä noksussa.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ärjy Näytä viesti
onkos noissa androidin versioissa eroja? ja pystyykös niitä päivitteleen niinkuin esim. winukoita? meinaan et versiosta 1.000->1.001.
Roottaamalla android luurin voit päivittää siihen vaikka viimeisimmän 4.0 version. Eri asia onkin jaksaako se luuri ajaa sitä versioo. Itse lähden roottaileen vasta kun takuu on mennyt, koska roottaus vie takuun. Vähän on valmistaja kohtaista miten päivityksiä tulee. Nyt näyttää siltä että Samsung on kunnostautunut luurien päivittämisessä. Oisko se viime viikolla tullut tuohon Galaxy Miniin 2.3.4 päivitys. Poitsujen luuriin tiputtelin sen. Kyllä ne valikot hieman muuttui. Oli hyvä vertaa 2.2 ja 2.3.4 versiota keskenään kun on tosiaan kaksi Miniä. Selkeä ero oli ainakin nopeudessa. Ei jumitellut tuo uudempi versio. Galaxy S2 luuriin luvattu 4.0 päivitys. Aikaisemmin HTC päivitti luurejaan nopeiten, mutta viime aikoina sillä on ollut perin hiljaista. Ei ole nuo 2.2 versiot päivittynyt mihinkään. Samsungilla ei myöskään kannata olla ensimmäisenä ottamassa päivityksiä vastaan. Kannattaa odottaa viikko ennen kuin tiputtaa sen luuriin. Samsung on kuuluisa siitä että kun päivitys tulee niin se on ihan susi. Yleensä se lähtee pois jakelusta ja tulee myöhemmin uudelleen jakoon. Joten sen takia kannattaa odottaa se viikko Yllättävää että tuon Minin kanssa se päivitys toimi heti. Galaxy S ja S2 luurin kanssa nuo on ollut melko susia päivityksiä. Mutta aina ne on korjattu.
Vastaa lainaten