Viestiketju: Vinssin kimppatilausta
Näytä yksittäinen viesti
  #14  
Vanha 13.10.2003, 08:10
Ippe911 Ippe911 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 17.07.03
Sijainti: Huittinen, Finland.
Viestit: 375
Perusasetus

Do-diin, työmaalla ollaan ja kävin laskemassa hieman vinssivarastoa aamuverryttelyksi.

Siis mä voin tarjota työnantajan nimissä noita Superwinchejä ja voin lähettää postitse niistä kirjallisia esitteitä kaikille haluaville. Itse asiassa malleja on niin pirusti, ettei aina muistakkaan kaikkia - varsinkin nuo kevyemmät mönkijävinssit on joskus hakusessa, sillä niissä on päädytty vain tiettyihin malleihin. Mutta nämä maasturivinssit on sit hieman paremmin hanskassa, kun niitä ei nyt ihan niin paljon ole.

Ihan aluksi toteasin näistä sähkövinsseistä, että huomioikaa ennen kaikkea käyttötarve, akut ja laturi. Sitten pitää tehdä jonkinlainen kompromissi hankittavan vinssin suhteen.

Esimerkkinä ottaisin S6000 mallin vinssin, jonka suora nostokyky (ei siis vetokyky, joka on enemmän kuin häilyvä käsite) on 2722 kg. On melko passeli peli maastureihin mutta pitää muistaa, että valmistaja suositteli jossain vaiheessa ko. vinssin JATKUVASSA käytössä 440 Ah akkuja!!! ja 65 A laturia. Nykyään noita suosituspapereita ei ole enää löytynyt paketeista....
Ko. vinssissä on 1,2 kW:n moottori ja lämpöraja kytketty 160 amppeerin kohdalle. Itse olen suositellut tälle vinssille ei-jatkuvassa käytössä 120-130 Ah:n akkuja - repii suosta irti noin 10-15 minuuttia kerrallaan.

Itse olen usein suositellut S4500 mallia (nostokyky 2041 kg) hinta/nostokyvyn -suhteen perusteella. Superwinchin rakenne vaihtuu juuri noiden kokojen välillä ja hinta melkein tuplaantuu - ja hintaerolla saa "muutaman" väkipyörän.

Oliskos muuten porukoilla mielenkiintoa sähkövinssien testitilaisuuteen? Jos mä rakentaisin FJ:hini telineen parille-kolmelle vinssityypille ja sit mentäis johonkin mäkeen repimään maastureita ylös. Jos kiinnostaa, niin ehdotuksia paikan suhteen. Nokia olis ainakin meikäläisen työmaata lähellä...

Mutta lopulta itse asiaan eli Superwinchin hintoihin:
Huomioikaa myös, että nostokyky ilmoitetaan aina vinssin ensimmäiselle vaijerikierrokselle!

Tyyppi Nostokyky Hinta Varastossa
S9000 4082 kg 1483 e 1 kpl
S6000 2722 kg 1305 e -
S4500 2041 kg 715 e 5 kpl
S3500 1588 kg 680 e 7 kpl
S2500 1134 kg 620 e 2 kpl

ATV3000 1360 kg 440 e 4 kpl
(mönkijävinssi)

Niin joo, noi on mein nettomyyntihintoja... mutta isommista eristä voidaan pomon mukaan vielä neuvotella.



Vastaa lainaten