Näytä yksittäinen viesti
  #22  
Vanha 12.09.2006, 15:05
TimoV:n Avatar
TimoV TimoV ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.02.05
Sijainti: Joensuu, Finland.
Viestit: 1.269
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Niin tuo redline (elikkä missä olisi kierrosluku mittarissa se punainen osa millä rupee olemaan moottori riski kierroksilla) ois hyvä tietää tuokin
Tuo LT95 on kyllä kestävämpi kuin LT77! Ero bensankulutuksessa tuskin on merkittävä.
Eikös ne jotkut värkkäile niitä overdriveja parhaillaan LT95:een? http://www.petrisimolin.com/ThePalst...TOPIC_ID=25866

Kiekoista: Liekö tuo tässä härvelissä niin kauheen vaarallista tuo kierroksilla huudattaminen. Kannattanee pitää siellä alle 5000 kieppeillä maksimissaan. Mulla kiertää ajossa jonnekin 5300 (paikallaan jopa yli 5500 rpm = nokka-akseli on kohtuullisessa kunnossa), mutta tonne asti nostan äärimmäisen harvoin ja silloinkin hyvin lyhyeksi ajaksi. Käytännössä n. 4500 on se minne asti viitsii huudatella jos pitää tiukempaan väliin risteyksestä lähteä, kaupungilla vaihdan jo reilusti alta 3000:n ja ihan pintakaasulla.

Alennusvaihteilla sitten kiekkoja tuppaa käytettämän hieman enemmän (siellä 3500-4500) - vääntö tuntuu tällöin eläimelliseltä metsässä (ja lumisella järvellä (Höytiäinen) hangessa verkkoreissuilla) ajellessa, vaikka onkin vain 3.5 litrainen. Mulla onkin kyllä EFI, eli kaasarivehkeellä oon ajanut tosi vähän; näinollen sen kierrosalue ja missä se yleensä parhaalta tuntuu, ei ole ihan niin selkäytimessä.


-TimoV

"The original anti-theft devices -- Lucas Electric products." RR 3.5EFI Vogue, 1986

Vastaa lainaten