Viestiketju: Ozi-Apua?
Näytä yksittäinen viesti
  #19  
Vanha 03.10.2005, 09:43
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.359
Perusasetus

Mulla on ozissa KKJ jokapaikassa, paitsi siinä asetusten GPS-välilehdellä NMEA output datumissa WGS84, kartat kalibroin myös KKJ:nä aina kun mahdollista.

Asetusten Maps-välilehdellä on asetus lat/lon koordinaattien muodolle (ast/ast+min/ast+min+sek), tuo kannattaa/pitää säätää sopivaan asentoon. Ja kun syöttää uutta rastipistettä, niin itse oon toiminut siten, että rastipistelistalta oon painanut sen risuaidan joka näyttää koordinaatit lat/lon muodossa, ja sitten lisännyt uusia reittipisteitä, ja melkein joka kerta :-) muistanut valita sieltä alareunasta WGS84.

Kannattaa harjoitella ennen tositarvetta, on kyllä helppo ja yksinkertainen homma, mutta jos on esim. wkisan lähdön jälkeen noita hosumassa niin saattaa tulla parsimista. kansalaisen karttapaikassa saa koordinaatit usealla eri systemillä, hakee vaikka sieltä jonkun paikan ja syöttää ozissa sen koordinaatit muutamalla eri tavalla, rastin pitäis tulla samaan kohtaan.

-Paavo

"There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't."
Vastaa lainaten