Näytä yksittäinen viesti
  #867  
Vanha 13.05.2024, 09:21
jj5 jj5 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.09.20
Sijainti: pks
Viestit: 33
Perusasetus

Kiitos taas vinkeista/ kokemuksista. Jatketaan ton ihmettelyä jos/ kun oireet taas palaavat



Sitten seuraava mystinen ongelma heti perään. Ei tahdo katsastus onnistua, kun takajarruvoimien ero liian suuri (~40%). Käsijarru on kuitenkin hyvä, mikä herättää hämmennystä.

Jarrut olen nyt pariin kertaan avannut ja selkeää vikaa ei näy. Ekana putsailin ja laitoin liikuviin osiin wd40, sekä hioin kitkapinnat kengistä ja rumpujen sisäpinnat karkealla paperilla -> ei muutosta.

No tästä sitten seuraava ajatus oli, että vika voisi ehkä sitten olla sylintereissä kerran käsijarru on kuitenkin ok -> otin sylinterit irti ja mietin että ehjältä vaikuttivat aistinvaraisesti, mutta laitoin kuitenkin uudet, kun uudet oli hankittu -> ei muutosta.

Ideoita mitä seuraavaksi? Tuo systeemihän on ihan hassu kun taakse tulee vain 1 putki, joka menee oik. sylinterin kautta sitten vasempaan sylinteriin. On tuossa uudet kengät asennussarjoineen kanssa odottelemassa, mutta minun järjen mukaan vian ei pitäisi olla niissä kun käsijarru toimii ja mitään vikaa niissä ei ole havaittavissa. Hankala on myös diagnosoida/kokeilla korjauksien onnistumista, kun ei omasta työkaluvalikoimasta jarrudynoa löydy ja luulen että kadulla jarruttaessa nuo takajarrut ei paljon mitään tee eikä siten oireile.
Vastaa lainaten