Näytä yksittäinen viesti
  #1970  
Vanha 03.04.2024, 12:47
-TONI- -TONI- ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.10.14
Sijainti: Kärkölä
Viestit: 154
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Thomppa Näytä viesti
Itse tein kansiremontin reilussa kuukaudessa, silloin tällöin iltaisin jonkun tunnin tallilla viettäen. Kannen tilasin Euro4x4:lta, kiinalainen tarvikekansi mutta valulaatu oli hyvä ja kaikki koneistukset yms. kyllä viimeisen päälle kohdallaan, vesikanavia joutui vähän putsaamaan. Laitoin uudet venttiilit samalla ja ne läppäsin ihan käsipelillä. Alkuperäisen pahvin laitoin myös, enkä käyttänyt kantta koneistuksessa kun kaveri joka ollut noissa hommissa kävi katsomassa ja totesi ettei tuota mitään lisäarvoa.
Samalla vaihdoin Italiasta yhdeltä alan pajalta tilatun uuden turbon (jollain mitsun kasetilla, ihan LJ:lle "suunniteltu" ja alkuperäisen tilalle heittämällä menevä, ei tarvi jäähdytysnesteitä). Aiempi oli Garretin T3 turbo joka alkoi olla entinen kaikin puolin.

Vaihda samalla ainakin nokka-akselin ja kampiakselin stefat kun kuitenkin joudut purkamaan. Mulla pahin öljyvuoto oli laturin alipainepumppu josta levisi ympäri konetta vauhdissa ja kesti hetken paikallistaa. Mulla on nappihehku tuohon tehty ja on sillä kyllä lähtenyt kelillä kuin kelillä käymään ongelmitta.

Laittele YV:tä jos haluat lisätietoa.
Tuo turbo homma kiinnostaisi. Tuliko millanen tuolla uudella turbolla verrattuna alkuperäiseen? Ja onko linkkiä mistä tilasit
Vastaa lainaten