Näytä yksittäinen viesti
  #4  
Vanha 22.02.2024, 13:22
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.946
Perusasetus

Mulla hodari 3.7 vakio välitys ja 37 renkaat, exocage, rautapuskurit, iso vinssi, panssaria pohjassa ja kattoteltta. Kulutus on aika huima, tosin suuttimissakin varmaan vikaa kun haisee niin oudolle ja kylmänä käihää. Olen joskus mittaillut kulutuksia mutta niistä tulee vaan paha mieli Pitää muistaa laskea renkaiden aiheuttama korjauskerroin mittarille niin pääsee oikeisiin lukuihin. Omassa korjaukerroin 35 renkaalle oli 1.16 ja 37 1.24. Tripin lukema siis kerrotaan tuolla niin on oikeat ajetut kilometrit. Olen tuon tarkistanut GPS mittauksella yhdeltä 3600km reissulta ja heitto oli vain vajaa 20km matkassa joten pitäisi luotettavana. Lisäksi olen tarkkuuttanut lukemaa välillä lyhyemmän matkan testeillä 10, 50, 100km trippi vs gps. Korjaukerroin tietysti riippuu renkaista ja jopa samoissa merkeissä/malleissa voi olla eroja. 35 renkailla näyttää siis 16% ja 37 renkailla 24% liian vähän kilometrejä.

Silti kesällä jonkinlaisessa lastissa keskikulutus pitkällä matkalla max 100 km/h nopeudella noin 13L/100km. Talvella voi olla mitä vaan 15-20 väliltä, riippuen kuinka lujaa ajaa. Oma työmatka kun koostuu 90% motarista on kulutus hurjaa. Jos ajaisi nätisti vaikka max 80 niin varmaan pääsisi ihan eri luvuille. Samoin omassa tapauksessa lie välityksen tihennys korjaisi kulutusta. Nyt ykkönen on melkoisen pitkä ja jos ei pitkään aikaan ole ajanut autoa niin sen sammuttaa helposti liikkeellelähdössä
Vastaa lainaten