Näytä yksittäinen viesti
  #33  
Vanha 06.02.2024, 12:03
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.314
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wikke Näytä viesti
Itselleni tuli tuo muistutus kaksivuotta sitten huhtikuun alussa, ja pyöreät täyteen elokuun lopussa.

Mitään papereita ei itse tarvinnut mihinkään toimitella, vaan ne menivät lekurilta suoraan. Itselle kyllä jäi paperi.
Kaikilta lääkintäasemilta ei mene, vaan itse joutuu viemään. Kannattaa varmistaa asia tutkivalta lääkäriltä.

Minä sain lääkäriltä mukaan todistuksen Ajovarman toimipisteeseen vietäväksi, mutta siellä sitten ilmeni, että se olikin väärä lomake tai hieman väärin täytetty. Onneksi siinä oli tarvittava tiedot ja lausunto kirjattuna, koska muuten olisi tullut uusi reissu takaisin lääkintäasemalle. Todistukseen oli kirjattu myös ylimääräisiä tietoja, joita Ajovarman täti ei halunnut heillä olevan, joten hän otti todistuksesta heille arkistoon jäävän kopion peittäen osan tiedoista. Sain alkuperäisen todistuksen takaisin.

Ajovarman tädin mukaan ei ollut lainkaan poikkeuksellista, että asiakas tulee väärän tai väärin täytetyn todistuksen kanssa ajokorttinsa voimassaoloa jatkamaan. Hän kertoi, että ikäväkseen joutuu aika usein käännyttämään asiakkaita takaisin ja tulemaan sitten oikean todistuksen kanssa asioimaan uudestaan. Lääkärien osaamisessa olisi selvästi kehittämisen varaa näihin viranomaistodistuksiin liittyen.
__________________
Jukka
Vastaa lainaten