Viestiketju: Metallimiesten palkka
Näytä yksittäinen viesti
  #21  
Vanha 06.02.2024, 07:49
Raaka_Arska Raaka_Arska ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.04.14
Sijainti: Tikkala, Tohmajärvi
Viestit: 43
Perusasetus

Empä ole metallimies mutta pistän oman lusikan tähän palkkakeskusteluun. Työnantajat ei ole koskaan olleet korottamassa sitä palkkaa omatoimisesti. Neljä kertaa olen työurani aikana pyytänyt palkankorotusta ja aina olen saanut. Eka kerran tapahtui -80 luvulla ollessani turkistarhalla työntekijänä. Olin jo ollut muutaman vuoden niissä hommissa kun vastuulleni tipahti yksin koko tarhan hoito. Kun johtaja tuli käymään pyysin palkankorotusta ja sainkin tosi reilun korotuksen. Viimeiset 16 vuotta maanrakennusalalla ja tänä aikana olen kolme kertaa onnistunut pyytämällä korottamaan sitä palkkaa aina palkkaluokan verran. Eka pyynnön tein varmaan pari vuotta alalle tulon jälkeen kun olin aistivinani että minuun ollaan tyytyväisiä työntekijänä. Toisen kerran tein korotuspyynnön sen jälkeen kun työnantaja oli lisäkouluttanut, eli osaamiseni oli noussut. Kolmannen kerran ajoitin pyynnön hyvin menneen urakan lopuille ja läpi meni. Tämän lisäksi on tietysti tulleet alan yleiskorotukset. Sanomattakin on selvää että niihin palkankorotuspyyntöihin ei kannata sisällyttää mitään uhkavaatimuksia...jos ette maksa vaihdan firmaa. Yleisesti ottaen palkoista ei keskustella kavereiden kesken, olen joskus yrittänyt mutta ei niistä puhuta. Summa summarum: Itse pitää pyytää korotusta, työnantaja niitä harvoin omatoimisesti tarjoaa.
Vastaa lainaten