Näytä yksittäinen viesti
  #32  
Vanha 04.11.2023, 15:32
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.403
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
No miksi siellä on Range Rover tai Jimny? Miksi kaikki eivät aja siellä Audeilla? Mut tosiaan Sportagella et maaston puolella pärjää kyllä oikein millekään oikealle maasturille.
Jos nyt leikitellään ajatuksella että keksitään joku uusi luokka katumaastureille, niin millaisilla rajauksilla sinne pääsisi mukaan? Pelkästään erillisjousitus sallittu? Hidas puoli ei sallittu? Vai riittääkö vaan että auto on huono etenemään maastossa? Kuinkahan monta autoa tulisi kokeilemaan tälläiseen city-luokkaan? Ensimmäisen kisan jälkeen valot on rikki, helmat rutussa, ovia ei saa auki, ja kytkin tai automaatti on luultavasti palanut. Kuinka moni tulee ajamaan vielä toisen kisan?

Minä olen HS:ssä ajanut monta vuotta kun auto ei ole sopinut mihinkään muuhun luokkaan, mutta nykyiseen Suomi-Modifiediin sillä pääsisi mukaan. Nyt puolestaan iskee auton itsesuojeluvaisto päälle, kun tietää että kilpaluokissa pärjätäkseen pitää ajaa paikoista jossa riskit auton rikkomiseen on isot. Ei minun Jeepissä ole enää yhtäkään suoraa peltiä, mutta silti kaataminen tai koko kyljen plaanaaminen puuta vasten ei houkuta.

Olen vähän sitä mieltä, että trialiin kannattaa olla pelkästään siihen tehty auto. Tai kyllä suunnistusauto voi sekin sopia, esim. kyllä Simpan Suzuki aika hyvin pärjää modifiedissä trial-autoja vastaan. Kunhan auto on sellainen että sitä ei tarvitse liikaa sääliä. Katuautolla en lähtisi itse edes HS:ää ajamaan, ellei sitten ole niin hyvä itsekuri että malttaa skipata liian vaikeat paikat tai ottaa ylimääräisen pakin auton rikkomisen sijaan.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikjus Näytä viesti
Mutta se perhanan kypäräsekoilu on vieläkin epäselvää. Tämän takia tuli raisiossa sanomista kun autourheiluun tarkoitettujen kypärien leima ei voimassa. Päätettiin kuitenkin että tämä kisa sadaan ajaa kun kysytään kilpakumppanilta lupa. Kisapäällikön mielestä oli alusta asti ok mutta ei katsastuksessa kuitenkaan meinattu hyväksyä. Lupa tuli lopulta ja ajettiin kisa, kuitenkin olisi jatkoon hankittava uudet kypärät joita ei todellakaan saa 200e vaan halvin mahdollinen on 480e kpl
Minä ostin keväällä uuden kypärän, ja kyllä melkein 400 euroa on iso raha. Uusi kypärä istuu paremmin päähän kuin vanhan Snell 2000-hyväksynnän mukainen kypärä, mutta olen kyllä aika skeptinen että tällä päivityksellä estetään yhtäkään loukkaantumista. Oli vanha kypärä saanut pieniä osumia vuosien mittaa, joten ei varmasti enää ollut uudenveroinen. Näppituntumalla arvaisin kuitenkin että kypärän keveys on tärkein turvallisuusasia, kun trialissa ei käytetä niskatukia. Vanha kypäräni oli kevyempi kuin uusi SNELL SA2020 FIA 8859-2015 -hyväksytty kypärä. HS:ssä lajin kokeileminen on onnksi helppoa ja halpaa kevyempien sääntöjen vuoksi.
Vastaa lainaten