Viestiketju: BJ75 SA-1084
Näytä yksittäinen viesti
  #208  
Vanha 07.12.2020, 20:48
Jull Jull ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 28.08.05
Sijainti: Lieksa
Viestit: 653
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lepoantti Näytä viesti
aikanaan mikklelissä yksi hiluxin runko kävi sinkissä, kuopiossa olen yhden rungon käyttänyt ja kaverille toinen. myös muutamia peräkärryn runkoja olen käyttänyt kuopiossa.

kerrot että olet tekemässä huippuhuienoa autoa, pyydät tekemään sinkityksen huolellisesti että pinnasta tulisi asiallinen. parhaimmillaan pinnalaatu on todella hyvä ja pahimmillaan siitä voi tulla aivan karmea. sillä kuinka runko kastetaan ja valutellaan on todella suuri merkitys lopputulokseen.

maaleja ja ym. kemikaaleja pinnassa ei saa olla, jopa paksut tussijäljet saattaa näkyä selkeästi sinkityssä pinnassa. rälläköidyt hitsisaumat nousee esiin vaikka olisi liipattu aivan sileäksi. kierrereiät olen jälkeenpäin käynyt tapilla läpi.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Käytin BJ:n rungon Vihdin kuumasinkityksessä -19 kesällä, hintaa alveineen 244,53€.


Suosittelen lämpimästi sinkitystä. Haittapuolena vaan et kierteitä saa kaiveskella esille, kuuman kestävällä silikonilla saa tosin aika hyvin tulpattua ainakin niin että kierretappi löytää aluilleen. Ja saattaa siihen rungon kylkeen tulla vähän ylimääräistä kuviota jos menevät lähmimään rähmiä pois ylösnostaessa.


Kannattais nyt puhallella noista ”huoltoluukuista” rungon sisusta puhtaaksi, kylkirei’istä ei oikein puhalluspistooli käänny sisään.

Rungon maalasin sitten Tiksin RM40 epoksilla mustaksi. Samensin pintaa fosforihapolla, hyvin vaahtos heti, pari minsaa ja huolellinen pesu päälle niin tuli hyvä. Ei ole mistään maali pomppinut irti vaikka viime talven loju kosteassa ulkona.


Joo hyviä vinkkejä.. Mulle sanoi hinnaksi Kuopiossa 2 € + alv, partsouqin kataloogin mukaan runko painaa 177 kg, sillä laskettuna hinnaksi jäisi vajaat 450 euroa. Liekkö yrittänyt hölmöä höynäyttää.. Perusteli tosin hintaa sillä, että työtä on tuossa rungossa enemmän kuin normi uuden tuotteen sinkityksessä. Kuulemma ennen happokylpyjä poistavat ensin rungon sisästä epäpuhtauksia kuumentamalla (maalijäämät ja vanhat ruostesuojat).
Pitää puhaltaa vielä mahollisimman tarkasti sisältäkin tuo runko, tosin joka paikkaan ei ulotu millään..
__________________
BJ75
SLCK #274

Viimeksi muokannut Jull : 07.12.2020 20:52
Vastaa lainaten