Näytä yksittäinen viesti
  #474  
Vanha 10.11.2020, 21:04
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 2.949
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tjl Näytä viesti
Mä aika pitkään harkittisin sinkin suihkuttamista päälle maalattavan alle. Kaikki sinkki spryt yms ei pidä maalia päällä.
Tiedän että erään teollisuus pintakäsittelijän joka käyttää sinkkimaalia alla,mutta hararan muistikuvan suhteen kalvopaksuuden kanssa tarvii olla erittäin tarkka.
Minä menisin perinteisellä ja tuhdisti epoxia, sen päälle kitti. Ja lopuks vielä kierros epoxia sen päälle hieontaväri yms.
Mutta tekijöit ja tapoi monta. Mutta monta tapausta nähnyt kun sinkin päälle jotain laitettu niin irtoaa isoina paloina.
Tässä nimenomaan kysyisin maalin valmistajalta.
Siltojen huoltomaalausohjeissa esim. Teknozink 90 Se, Inerta 5 primer, Teknodur 50 yhdistelmä yksi vaihtoehto.
https://julkaisut.vayla.fi/sillat/si...sio3/s3352.pdf

Itsel on yleensä hiekkapuhalluksen jälkeen ollut olosuhde sellainen, että ensimmäinen maali pitää saada helpolla konstilla. Esim. pensselillä sitä mukaa kun työ etenee. Aaltopeltikatolla olen tutustunut CRC Zink PRO:hon kun Zinga sinkki loppui. Pari kertaa ostin Motonetista kutakuinkin kaikki purkit mitä myymälässä oli.

Zingan kanssa tuli ongelmia jos oli ensin laittanut sitä paksulti pensselillä ja laittoi sen päälle kaksikomponenttimaaleja. Paksuudella, kovetteen määrällä ja lömpötilalla tuntui olevan joku vaikutus, eli liian monimutkaista oli.

Punaista Wurth Rost Stoppia olen onnistunut laittamaan melkeen mihin vaan.

Maalamisessa moni ongelma on tullut kun on laittanut liian paksulti.