Näytä yksittäinen viesti
  #24  
Vanha 16.06.2020, 13:22
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.246
Blog Entries: 5
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tilley Näytä viesti
Tämä paikallistuntemus-juttu tulee olemaan varmasti yksi eniten tapetille tulevista asioista tähän varomisvelvollisuuteen liittyen. Olen itse asunut parillakin pientaloalueella, jossa risteykset on sekavia ja vaarallisia. Esim. vähän leveämpi koko aluetta palveleva katu, ja siitä haarautuu kapeampia katuja, mutta kaikki risteykset ovatkin tasa-arvoisia. Kuitenkin isompaa katua etenkin paikallistuntemattomat ja muut liikennesääntöjä osaamattomat ajavat kuin olisivat etuajo-oikeutettuja. Yleensä huono näkyvyys, pensasaitoja tms. risteyksissä. Jos tällaisessa risteyksessä alueella asuva kolaroi vieraan kanssa, voi käydä niin, että asukas onkin heikoilla, koska pitäisi tietää vanhasta kokemuksesta että tasa-arvoisuutta ei kunnioiteta.

Kun asuin vielä Perttulassa ja aikaakin taitaa olla jo about 7 vuotta kun mulle koitettiin syöttää tuota paikallistuntemus-läppää. Lopentielle oli laitettu 60km/h rajoitukset, mutta ei joka risteyksen jälkeen.
Itse kuljin aika usein Lepsämän kautta toimistolle välttääkseni Klaukkalan ruuhkat, eli en mennyt Lopentielle, vaan Yli-Lepsämän tielle Lepsämään päin.

Satuin sitten juuri tuon liikennemerkkien asennuksen jälkeen kääntymään Yli-Lepsämäntieltä Lopentielle, ja kiihdytin kuten normaalisti 80:iin, niin Perttulan kiskan
kohdalla oli Poliisipaku kyttäämässä uutta nopeusrajoitusta ja hetihän se välähti. Ihmettelin että mitä helvettiä?!.

Takaisinpäin tullessa huomasin, että toisesta suunnasta oli vaihtunutukin 60:in rajoitus. Eikä se ole voinut olla siinä kuin päivän tai pari korkeintaan.
En sitten kääntynytkään kotiinpäin vaan ajoin sen Yli-Lepsämäntien risteyksen ohi ja tein vähän matkan päässä U-käännöksen ja näin että siinä ENNEN sitä risteystä oli ilmestynyt uusi 60 km/h kyltti. Soitin Poliisiin, että eivät turhaan lähetä sakkoa työnantajalle (liisarilla ajoin) kun sille ei ole perustetta. Sanoivat, että eivät etukäteen tee mitään.

Kuitenkin sitten paikallinen miliisi soitti jonkun päivän päästä että olin ajanut ylinopeutta. Sanoin, että ei siinä ole rajoitusmerkkiä kun tulee Lopentielle, eli 80km/h on voimassa tuolloin. Alkoi inttämään, että se on vanha juttu, että risteyksen jälkeen pitäisi olla rajoitusmerkki!? Johon totesin, että mistä kukaan tietää kun tulee sille tielle että siinä on 60 jos rajoitusmerkkiä ei ole, silloin on yleisrajoitus. Sitten tuli tämä ”pitäisi paikallistuntemuksesta tietää” –kommentti. Sanoin että mites jos joku muu kuin paikallinen tulee siltä tieltä, niin sitäkö ei sakoteta ja toisekseen, merkit oli juuri laitettu, ja jos ei sieltä toisesta suunnasta ole ajanut niin eihän sitä mistään tiedä paikallinenkaan. Sen jälkeen kommentoi, että kun ei niitä liikennemerkkejä riitä joka risteykseen laittaa, että se on ongelma. Ei siinä voinu muuta kuin todeta että käsittääkseni laki pitäisi olla kaikille sama, ja nytkö se ei sitten ole vai? Ja että en tule hyväksymään sakkoa kun en ole tehnyt mitään väärin.
Jonkun aikaa tätä puitiin ees taas, sitten totesi, että hän nyt tällä kertaa antaa mennä huomautuksella. Jännä homma tässä oli se, että muutaman päivän päästä ne 60:in rajoituskilvet sitten poistettiin kokonaan.
Eli en ollut ilmeisesti ainoa joka asiasta valitti. No nyt siellä vuosien jälkeen on 60:iä ja laput joka risteyksen kohdalla.
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
http://www.roverfriends.fi/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten