Näytä yksittäinen viesti
  #14  
Vanha 13.05.2020, 17:45
Hcet:n Avatar
Hcet Hcet ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.07.15
Sijainti: Tampere
Viestit: 666
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippe69 Näytä viesti
Pahoittelut offtopikista, mutta kiinnostaisi kuulla miksi joku ostaa 50 vuotta vanhan talon johon aikoo heti teettää laajoja remontteja?
Paljonko on loppusumman erotus jos tekee uuden? Kun vielä ottaa huomioon, ettei vanhasta tule uutta remontoimalla niin onko siinä mitään järkeä?
Mitä se uusi sitten lopulta maksaa? Aika hinta haitarin saa jos selvittelee. Onko tässä porukassa tai sinulla tarkkaa euro summaa mitä uuden rakentaminen kaikkine mausteineen piha valmiiksi asti on maksanut. Paikkakunta kannattaa mainita koska se vaikuttaa paljon, jopa sijainti paikkakunnalla.

Vanhassa varmasti monta houkuttaa helppous ja hinta. Ja onhan ne vanhat yleensä niille parhaille tonteille rakennettu.
Arkkitehtuurikin saattaa miellyttää ja onhan se vanhan kunnostaminen eräänlainen harrastus siinä missä ruosteisen tojotan.

Itse asun "vanhassa" ja syyt aikanaan oli tontti,sijainti,talo,talli,hinta itse talon osalta ja uuden rakentamisen kohalla liian suuri hinta haitari kokonaiskustannuksissa ja olihan tämä helpompaa muuttaa sellaiseen missä tekniikka on nykyaikaista ja ite tarvitsi tehdä vain pintaremontti minkä aikana asunto oli täysin asuttava, eli pääsi muuttamaan suoraan eikä tarvinnut vuotta-kahta kituuttaa hirveissä veloissa kahden asunnon loukussa.

Uuden hintaa sillon koetti ynnätä niin tontti 30-80t€, talo 200-400t€ ja talli 50-100t€. Kaikki tämä oletuksella että olisi itse tehnyt niinpaljon kuin voi. Tämmösen vanhan sai aika pienellä rahalla verrattuna uuteen vaikka ajattelisi sen optimistisella budjetilla.
Vastaa lainaten