Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 12.05.2020, 22:50
uteiN_H uteiN_H ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 03.09.17
Sijainti: Oahu, Honolulu. USA
Viestit: 834
Perusasetus

Ei missään nimes sukitusta.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sirernog Näytä viesti
Tervens.

Olen aikeissa ostaa ensimmäisen omakotitalon ja tiedossa olisi putki- ja viemäriremontti koska nämä ovat alkuperäiset vuodelta - 69. Onko täällä viemärin sukittaneita asunnon omistajia? Helppous houkuttaisi sukituksen suhteen mutta kun en oikein ymmärrä näistä asioista niin kokemukset helpottaisi valinnan tekoa.
Tee kaikki samalla kerralla samaan härdelliin. Jos kerran omakotitalo. Suunniitele huolella. Tee itse tai teetä. Säästät tonneja ja saat käyttöikää x2 tai x3 ku sukituksel. Saat viemärit, kättövedet, ja lämpöverkoston just sellaseks ku haluut. Ja pienemmil kustannuksil ku pelkkä viemärien sukitus. Jos talo on vähänkään oikein suunnieltu nii nousut menee kaikki samas tilas. Jos nyt oot huolissaas viemäreist, niin parin vuuen ppäst oot huolissas lämpö verkost ja siit muutama vuos eteenpäin onkin jo käyttövesiputket vaihdon tarpees. Kaikki noi löytyy helosti. Viemärit betonist vaikeimpia, mut nekin löytyy helposti induktiosilmukalla.....Sähkö löytyy aina. Tarvii ehkä piikata jostain samoin kun sukitukses. Mut oikeel tavalla lopputulos on sitä mitä pitää. Laitat raudat, muovit tai kuparit kaikki käy mikä suunnitelmaan sopii. Viemärit on vaan kolmasosa koko reissust.
Jos et oo joppari ja laitat ns. hyvän kiertoon. Eli meinaat itse asuu taloo.
Toi mahdollistaa myös enregian vaihdon taloudellisemmaks jos rahkeet riittää.

ps.
Toi sukitus on mun mielestä sama ku kortonki persiis tai ressu kankaat talvivaaran altais.

Viimeksi muokannut uteiN_H : 12.05.2020 23:53
Vastaa lainaten