Näytä yksittäinen viesti
  #19  
Vanha 10.01.2020, 00:14
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.053
Perusasetus

Terve....


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HavumetsäHooJii Näytä viesti
Terve kaikki, ajattelin moikata kun hommasin tänään HJ60:n perheeseen. Mulla on ollut aikaisemmin BJ45, mutta siitä on jo aikaa.

Kyse on vuoden -82 pelistä, 4 litranen diesel, 2H, 24 volttia. Pyöreet valot. Kilometrejä on Kuuhun ja takaisin (kirjaimellisesti), mutta kokonaisuus vaikuttaa kelvolta. HJ61:n etuakseli. Toimiva mekaaninen vinssi ja takana kohtuu muhkea invertteri.
Jälkeenpäin ahdettu Holset HX35, välijäähdytys (orkkis syylari on kahdella sähköpropellilla ilman viskoa), vivusta polttoaineen pakkosyöttö niin saa vielä tarvittaessa lisätehoja hetkellisesti, ynnä muuta pienempää tuninkia.

Ensimmäisiä remontin aiheita on etukardaanin jakolaatikon puoleinen ristikko (lonksuu väljänä), hehkujen vaihto, ja sitten takaluukun ikkuna pitää vaihtaa kun nykyinen on rikki. Pientä ruostekukkaa paikkailen jne. Ainiin, takalukot menee sisältä päälle hieman jähmeästi, kepissä ei oikein ole tuntumaa mikä kertoisi onko lukot vai ei.

Kysymys: mitä hehkutulppia suosittelette vm.82 HJ60:n 2H-moottoriin?

PS:
Olen lymynnyt täällä jo jonkin aikaa ilman omaa kommentointia. Kiitos kaikille muille jäsenille, olen oppinut porukoilta paljon ihan vaan ketjuja pläräämällä.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Pistä runkonumero/vamistusnumero, niin siitä selviää, että onko kumman päästön mukaan verotetettu EU:ssa.

Pienemmällä verolla menee useimmat tuonikäiset, varsinkin jos penkit myös takana

Viimeksi muokannut BJ-40/76 : 11.01.2020 23:19 Perustelu: Puurot ja vellit taas sekaisin, oletin yhden varhais murkun kyselevän...
Vastaa lainaten